G: Kun näkee kaverin soittaneen niin "kuuluuko" soittaa takaisin?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, haluaisin hahmottaa onko oma näkemykseni poikkeava.
Kommentit (31)
En tiedä, kuuluuko. Itse soitan, jos epäilen soiton liittyvän johonkin käytännön juttuun (eli on vaikka sovittu tapaaminen ja oletan, että kaveri on soittanut siihen liittyen), mutta jos kyse on todennäköisesti vain kuulumisten vaihtamisesta, en soita ellei mulla ole reilusti aikaa puhua.
Minun mielestäni pitää jossain vaiheessa soittaa takaisin, tai laittaa viestiä. Mutta näinhän ei tapahdu :(
En soita takaisin, hänellähän se asia on.
Samoin kun jos itse soitan, en odota että mulle soitetaan. Soitan myöhemmin uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:21"]En soita takaisin, hänellähän se asia on.
Samoin kun jos itse soitan, en odota että mulle soitetaan. Soitan myöhemmin uudestaan.
[/quote]
Samaa mieltä.
Me hätähousut soitellaan takaisin. ;D
Eihän sitä tarvitsisi mutta kun ei malta odottaa uutta soittoa niin pakko soittaa heti kun voi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:21"]Minun mielestäni pitää jossain vaiheessa soittaa takaisin, tai laittaa viestiä. Mutta näinhän ei tapahdu :(
[/quote]
Miksi pitäisi?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:21"]En soita takaisin, hänellähän se asia on.
[/quote]
Samaa mieltä.
[/quote]
just näin!
Soitan takaisin tai laitan ainakin viestin, että soitan sitten ja sitten, varsinkin jos on kyseessä kaveri jonka kanssa ei ihan viikottain olla yhteyksissä.
Tietenkin, ellet halua antaa viestiä että et pidä kaverista tai olet suuttunut.
Siis mitä hemmettiä, tottakai kuuluu soittaa takaisin tai laittaa viesti. Jos minulla on asiaa jollekin ja hän ei vastaa, niin toki jään odottamaan, että hän näkee soittoni ja soittaa takaisin. En kai mä nyt ala pommittamaan tunnin välein monta kertaa, eihän siinä ole mitään järkeä.
Mitä sosiaalisesti kyvytöntä sakkia täällä oikein on?
Näköjään aika hyvin jakautuu mielipiteet. Mä ajattelen, että "kuuluu" soittaa jossakin vaiheessa, koska tämä jolle soitettiin varmaan itse tietää parhaiten koska hän ehtii puhua, ja hän kuitenkin tietää että häntä on tavoiteltu. Vrt. tilanne, jossa se ensimmäinen soittaja sitten epämääräisesti pommittelee puheluilla ja kokeilee, olisko se kaveri nyt vapaalla. Mulle tulee ainakin aika tyhmä olo, jos moneen kertaan soittelen eikä toinen vastaa. Loogisempaa olisi, jos se toinen soittaisi sitten kun ehtii puhua.
ap
Toiset tekevät tarkoituksellisesti siten että soittaessaan antavat hälyyttää vain kerran, pari juurikin toivoen että heille soitetaan ja ettei tulisi kustannuksia.
Minulla on tuttu, joka on muutaman kerran soittanut niin että puhelin on ollut pukukopissa ja minä lasten kanssa uimassa. Olen soittanut hänelle takaisin tunnin, parin päästä ja hän itse ei vastaa. Sitten laitoin viestin perään, että "oltiin uimassa, olit soittanut? :)" eikä hän vastaa siihenkään. Sitten on viikko, kaksi hiljaista ja sitten törmätään sattumalta ja hän on kamalan vaikean oloinen. Kuin olisi suuttunut jostain.
Todella ärsyttävää tällainenkin. Että soitetaan, soitat itse takaisin ja mitään ei kuulu.
Jos minulla on pian puhelun tultua aikaa jutella niin soitan takaisin. Jos taas puhelu tulee vaikka aamulla ja olen päivän töissä niin laitan viestin perään ja kysyn että oliko asia akuuttia. Kerron viestissä lyhyesti miksi en voi nyt jutella ja ehdotan että soittelen vaikka illalla, viikonloppuna tmv. Jos minun puheluuni ei vastata niin laitan usein viestin perään ja kirjoitan siihen tyyliin "Soitelin huomisen aikatauluista, ajattelin ehdottaa että lähdemme klo 8, sopiiko se?" tai "Soittelin vain kysyäkseni kuulumisia, jutellaan vaikka viikonloppuna."
Tai laitat viestiä että soitit