Köyhien ihmisten blogit
Mahtaisiko löytyä köyhien ihmisten ja perheiden blogeja. Olisi kiva lukea miten he selviytyvät tässä kulutushysteerisessä maailmassa. Millaisia ideoita matkustukseen, ruokaan ja vaatehankintoihin löytyy.
Kommentit (547)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:10"]Mä en jaksanut lukea koko ketjua, mutta tämä on hyvä blogi: http://persaukinen.wordpress.com/
[/quote]
Hyvä blogi! Kiitti vinkkajalle ja tsemppiä kirjoittajalle. Reipas tyyppi, kunnioitan. Itse olen tuore työtön ja ent. sairas, eli en itsekään mikään vauras.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:00"]
Määrittele köyhä.
[/quote]
Henkilö jolla ei ole mahdollista matkustaa monta kertaa vuodessa ulkomaille tai edes sitä yhtä kertaa. miten siis viettää perheen kanssa kesäälomaa. Ei kykene hankkimaan merkkivaatteita tai luxus ruokaa.
[/quote]
Köyhä on sellainen, joka on alle keskitason. Keskitasoon ei tarvita merkkivaatteita ja luksusta, vaan keskitasoa.
Eikö joku tykännyt tuunausideasta, voi kyynel. Totuus on se, että hyvää tuotetta ei tarvitse fiksailla mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:57"]
Eikö joku tykännyt tuunausideasta, voi kyynel. Totuus on se, että hyvää tuotetta ei tarvitse fiksailla mitenkään.
[/quote]
Linkki
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:34"]
Hyi helvetti, kuka käyttä vielä turkiksia? Ei tämä ihminen näköjään välitä yhtään eläinten kärsimyksestä.
http://villananna.blogspot.fi/2015/01/turkisrukkaset-ja-pikkuinen-kasilaukku.html
[/quote]
Kerro minulle montako eläintä kuolee tekoturkiksen teossa?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 05:33"]
Tulee olemaan mielenkiintoista, millaiset supervarustellut juhlat sillä http://www.viipaleita.net/blog/satu/ - käyhisäidillä taas pojalleen on. Laskujeni mukaan jokainen edellinen juhla on maksanut enemmän kuin kuukauden palkkani.
[/quote]
Kannattaa sinunkin vaihtaa työpaikkaa jos noin pieni palkka tulee.
[/quote] Minkä verran itse arvioit noihin juhliin menevän?
On tarjottavat, ohjelmat, koristeet, juhla-asut, kutsut, arpajaispalkinnot ja kotiin vietävät lähtöpussukat noin 40-50 hengelle.
[/quote]
Eihän siellä ollut kuin noin kymmenen lasta, ei kai jokaisella ole neljää vanhempaa, jotka kaikki ottavat lähtöpussukat?
[/quote] Siellä oli 42 lasta.
[/quote]
Mistä tiedät? Ja oliko ne muut jossain seinustoilla, kun kuvissa näkyi 10-11 lasta piirissä?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:44"]
Mistä tiedät? Ja oliko ne muut jossain seinustoilla, kun kuvissa näkyi 10-11 lasta piirissä?
[/quote] minun tyttäreni oli niissä juhlissa. Siitä tiedän.
Moi mammat. Olen tuon sivulla 4 linkatun blogin pitäjä.
Mä oon ollut ja olen edelleen tiettyjen mittapuiden mukaan KÖYHÄ. Varsinkin blogini alkuaikoina minä olin koulun keskeyttänyt sairaspäivärahalainen ja mieheni pienintä mahdollista palkkaa saava talonmies, kunnes sekin otti ja sairastui. Me dyykattiin, kerättiin pulloja, myytiin omaisuutta, ostettiin sitä kaikkein halvinta paskaa kaupasta (Mun vihkisormus maksoi käytettynä satakaksikymppiä). Sitten blogaamisen aloitettuani keksin että teen siitä Jutun, sen mikä erottaa mun blogin muista. Alettiin dyykata ihan tosissaan, ei ruokaa vaan esim. muumimukeja, hyväkuntoisia vaatteita, retrotavaraa, taidelasia... Tein postauksia Pirkka-tuotteista kieliposkella, askartelin ja tee-itseilin ja päivän asut maksoi yleensä pari euroa. Toitotin kaikille että köyhyys on nastaa kun ottaa rennosti. Sitten kävi niin että tervehdyttiin, mä menin kouluun ja aloin tehdä freelancerhommia, mies sai töitä, tulotaso nousi, mutta vieläkin pidän blogiani ns. köyhäilyblogina sillä sellaisille on mielestäni tarvetta tässä maassa. On ihanaa kun rahaa jää vaikka mihin kun ei osta sitä tonnin laukkua vaan tekee itse, ravintolassa ei tartte käydä kun makaronilaatikko sängyssä syötynä on paljon parempaa, elämän ilmaiset asiat tai vaikka sitten ne aleliput teatteriin on tosi jees ja diipadaapa.
Osa kirjoittajista tässä ketjussa on selkeästi liikkeellä koulukiusaamismielellä, mikä toki kuuluu AV:n meininkiin mutta on mielestäni aika perseestä. Esimerkiksi Villa Nanna on mun mielestä äärimmäisen ihana diy-blogi ja se että tekee käsillä vanhasta uutta ei millään mittapuulla ole naurettavaa köyhäilyä vaan äärimmäisen järkevää toimintaa tässä kulutusyhteiskunnassa.
Nyt unohdin jo loppukaneetin kun pitää ehtiä köyhäilemään, puspus -Susu
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:03"]
http://queenchaossusse.blogspot.fi/?m=1
Siinä teille oikeasti köyhän ihmisen blogi
[/quote]
Mutta on blogissa kertonut, että vanhemmat hyvätuloisia ja auttavat tarvittaessa.
[/quote]
Mun mielestä ihan perus teini, eikö köyhä ollenkaan. Pari kirjotusta luin.. ja vaikuttaa hyvätuloiselta, kertoi ripsipidennyksistään yms..
Itsellä ei olis teininä ollut moiseen varaan, kun opiskelin enkä asunut kotona. Eikä ostaa 3€ kissin kirsikkasiidereitä. Kirpparilta ostin vaateet, ja kaverin kans tehtiin kotiviiniä, ja myytiin välillä opiskelijakavereille tai vaihdettiin pulloja ruokaan. Starbucksin kahvia ei juotu (toisin ei tuollaisia ollut vielä vajaa 10v sitten) vaan kahvit keitettiin kotona, tai tehtiin jääkahvit kotona termariin ja mentiin puistoon istumaan. Välillä kun rahat oli tiukassa tuli kerättyä pulloja. Lehdet lainasin kirjastosta.
Vaikka ei aina ollut rahasta tiukkaa. Varsinkin kun välillä tuli käytyä töissä erilaisissa hanttihommissa. Mutta kai se elämä oli erilaista sillon omana nuoruutena. Ei roikuttu kotona koneen ääressä, koska nörtit oli noloja.. ;) Ei ollut blogeja.. Tai ainakaan ollut yhtä yleisiä kun nyt. Kavereitten kans kokoonnuttiin aina jonnekin ja pidettiin bileitä yms. :)
Mutta vaikka vuodet vaihtuu, ja on erisukupolivia.. Niin se mikä pysyy tiukasti köyhien ja opiskelijoiden elämässä on makaroni! :D
[/quote]
Kyseinen bloggaaja on käsittääkseni eläkkeellä tai siis kuntoutustuella, joten hiukan eri asia, kuin opskelijan talous. Kuntoutustukeen tulee vuosittain vain indeksikorotukset, opiskelijoista suuri osaa tulee tulevaisuudessa ansaitsemaan palkkaa enemmän tai vähemmän, eli kyseessä on tilapäinen rahan vähyys.
[/quote]
Nuori aikuinen sitten, anteeksi jos loukkasin sanomalla teiniksi! On vain hankalaa arvioida ikiä, onko joku 19v vai 23 tms. Nuori kuitenkin! :) I'm sorry! <3
[/quote]
Et loukannut. Korjasin vain virheellisen tiedon. Toivottavasti et ottanut itseesi.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]Moi mammat. Olen tuon sivulla 4 linkatun blogin pitäjä.
Mä oon ollut ja olen edelleen tiettyjen mittapuiden mukaan KÖYHÄ. Varsinkin blogini alkuaikoina minä olin koulun keskeyttänyt sairaspäivärahalainen ja mieheni pienintä mahdollista palkkaa saava talonmies, kunnes sekin otti ja sairastui. Me dyykattiin, kerättiin pulloja, myytiin omaisuutta, ostettiin sitä kaikkein halvinta paskaa kaupasta (Mun vihkisormus maksoi käytettynä satakaksikymppiä). Sitten blogaamisen aloitettuani keksin että teen siitä Jutun, sen mikä erottaa mun blogin muista. Alettiin dyykata ihan tosissaan, ei ruokaa vaan esim. muumimukeja, hyväkuntoisia vaatteita, retrotavaraa, taidelasia... Tein postauksia Pirkka-tuotteista kieliposkella, askartelin ja tee-itseilin ja päivän asut maksoi yleensä pari euroa. Toitotin kaikille että köyhyys on nastaa kun ottaa rennosti. Sitten kävi niin että tervehdyttiin, mä menin kouluun ja aloin tehdä freelancerhommia, mies sai töitä, tulotaso nousi, mutta vieläkin pidän blogiani ns. köyhäilyblogina sillä sellaisille on mielestäni tarvetta tässä maassa. On ihanaa kun rahaa jää vaikka mihin kun ei osta sitä tonnin laukkua vaan tekee itse, ravintolassa ei tartte käydä kun makaronilaatikko sängyssä syötynä on paljon parempaa, elämän ilmaiset asiat tai vaikka sitten ne aleliput teatteriin on tosi jees ja diipadaapa.
Osa kirjoittajista tässä ketjussa on selkeästi liikkeellä koulukiusaamismielellä, mikä toki kuuluu AV:n meininkiin mutta on mielestäni aika perseestä. Esimerkiksi Villa Nanna on mun mielestä äärimmäisen ihana diy-blogi ja se että tekee käsillä vanhasta uutta ei millään mittapuulla ole naurettavaa köyhäilyä vaan äärimmäisen järkevää toimintaa tässä kulutusyhteiskunnassa.
[/quote]
Hyvin sanottu.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:19"]
[/quote]
Mutta on blogissa kertonut, että vanhemmat hyvätuloisia ja auttavat tarvittaessa.
[/quote]
Mun mielestä ihan perus teini, eikö köyhä ollenkaan. Pari kirjotusta luin.. ja vaikuttaa hyvätuloiselta, kertoi ripsipidennyksistään yms..
Itsellä ei olis teininä ollut moiseen varaan, kun opiskelin enkä asunut kotona. Eikä ostaa 3€ kissin kirsikkasiidereitä. Kirpparilta ostin vaateet, ja kaverin kans tehtiin kotiviiniä, ja myytiin välillä opiskelijakavereille tai vaihdettiin pulloja ruokaan. Starbucksin kahvia ei juotu (toisin ei tuollaisia ollut vielä vajaa 10v sitten) vaan kahvit keitettiin kotona, tai tehtiin jääkahvit kotona termariin ja mentiin puistoon istumaan. Välillä kun rahat oli tiukassa tuli kerättyä pulloja. Lehdet lainasin kirjastosta.
Vaikka ei aina ollut rahasta tiukkaa. Varsinkin kun välillä tuli käytyä töissä erilaisissa hanttihommissa. Mutta kai se elämä oli erilaista sillon omana nuoruutena. Ei roikuttu kotona koneen ääressä, koska nörtit oli noloja.. ;) Ei ollut blogeja.. Tai ainakaan ollut yhtä yleisiä kun nyt. Kavereitten kans kokoonnuttiin aina jonnekin ja pidettiin bileitä yms. :)
Mutta vaikka vuodet vaihtuu, ja on erisukupolivia.. Niin se mikä pysyy tiukasti köyhien ja opiskelijoiden elämässä on makaroni! :D
[/quote]
Kyseinen bloggaaja on käsittääkseni eläkkeellä tai siis kuntoutustuella, joten hiukan eri asia, kuin opskelijan talous. Kuntoutustukeen tulee vuosittain vain indeksikorotukset, opiskelijoista suuri osaa tulee tulevaisuudessa ansaitsemaan palkkaa enemmän tai vähemmän, eli kyseessä on tilapäinen rahan vähyys.
[/quote]
Nuori aikuinen sitten, anteeksi jos loukkasin sanomalla teiniksi! On vain hankalaa arvioida ikiä, onko joku 19v vai 23 tms. Nuori kuitenkin! :) I'm sorry! <3
[/quote]
Et loukannut. Korjasin vain virheellisen tiedon. Toivottavasti et ottanut itseesi.
[/quote]
En! Hyvä ettei sinullekaan tullut paha mieli. Sillä tarkoitus ei ollut loukata. Monelle nuorelle ikä on tärkeä, nuori aikuinen ei halua että kutsutaan teiniksi! Samoin kun vanhempi, ei halua olla täti, keski-ikäinen tms. :)
t. 32v täti.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]
[/quote]
Ihana boheemi hippi! <3 Se oli sitten positiivinen kommentti, ettäs tiiäette! Lisää tälläsiä!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En! Hyvä ettei sinullekaan tullut paha mieli. Sillä tarkoitus ei ollut loukata. Monelle nuorelle ikä on tärkeä, nuori aikuinen ei halua että kutsutaan teiniksi! Samoin kun vanhempi, ei halua olla täti, keski-ikäinen tms. :)
t. 32v täti.
[/quote]
Ihan selvennykseksi, en ole tuo kyseinen bloggaaja, vaan blogia jo pidempään seurannut lukija. Henkilökohtaisesti minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että itseäni luultaisiin nuoremmaksi :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:43"]
Hyvä, että sussella rahat loppu, tulee pari raittiinpaa päivää.
[/quote]
Miksi joku jaksaa miettiä toisen holin käyttöä?
[/quote]
Kaikilla ei mietteet ole pelkästään minäminä omanapa, joitakin kiinnostavat myös muut ihmiset. Jotain kontaktia muihin ihmisiin bloggaajatkin hakevat, kiva, että joku jaksaa lukea ja kiinnostua heidän elämästään.
Sussen ei ehkä olis kannattanut muuttaa sinne Poriin. Varmaan koko ajan mielessä nyt se porilainen ex.
[/quote]
Niin, eli jos ei ole kiinnostunut jonkun kännäämisestä, on kiinnostunut vain omasta navasta. Tuolla ajatuksella saa mahahaavan.
[/quote]
Joitakin kiinnostaa ihmiset kokonaisvaltaisesti, ei siitä mahahaavaa tule. Isompi riski saada sellainen omaa napaa vatvomalla ehkä. Tuossa blogissahan alkoholinkäytöstä avoimesti raportointi on keskeisintä sisältöä.
[/quote]
Onneksi on blogeja joita kannattaa lukea, jonkun tyhjäntoimittajan alkohinkäyttö ei ole sellainen.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]
[/quote]
Ihana boheemi hippi! <3 Se oli sitten positiivinen kommentti, ettäs tiiäette! Lisää tälläsiä!
[/quote]
Hahah kiits, vaan kiellän hippeyden! En myönnä olevani sellainen :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:43"]
Hyvä, että sussella rahat loppu, tulee pari raittiinpaa päivää.
[/quote]
Miksi joku jaksaa miettiä toisen holin käyttöä?
[/quote]
Kaikilla ei mietteet ole pelkästään minäminä omanapa, joitakin kiinnostavat myös muut ihmiset. Jotain kontaktia muihin ihmisiin bloggaajatkin hakevat, kiva, että joku jaksaa lukea ja kiinnostua heidän elämästään.
Sussen ei ehkä olis kannattanut muuttaa sinne Poriin. Varmaan koko ajan mielessä nyt se porilainen ex.
[/quote]
Niin, eli jos ei ole kiinnostunut jonkun kännäämisestä, on kiinnostunut vain omasta navasta. Tuolla ajatuksella saa mahahaavan.
[/quote]
Joitakin kiinnostaa ihmiset kokonaisvaltaisesti, ei siitä mahahaavaa tule. Isompi riski saada sellainen omaa napaa vatvomalla ehkä. Tuossa blogissahan alkoholinkäytöstä avoimesti raportointi on keskeisintä sisältöä.
[/quote]
Onneksi on blogeja joita kannattaa lukea, jonkun tyhjäntoimittajan alkohinkäyttö ei ole sellainen.
[/quote]
Jotkut tykkää lukea rehellistä ja rohkeaa ei niin kiiltokuvamaista kerrontaa porilaisesta some-julkkiksesta, vaikka se ei niin kannattavaa olekaan.
Lisää blogeja ja lisää keskustelua köyhyydestä.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:52"]Kattelin noita Sadun toiseksi nuorimman lapsen juhlia. Taisi mennä isommalla budjetilla yksi viikonlopun päivä kuin mitä meillä on käytettävissä koko kuukaudessa vuokraan, laskuihin, ruokiin, vaatteisiin. http://www.viipaleita.net/blog/satu/2014/11/02/muut-nukkuvat-viela Mutta palstamamisten mukaan ovat kuitenkin köyhiä? [/quote] Ovat tosiaan
[/quote]
Millä helvetin mittarilla ovat "köyhiä", jos järjestävät monta kertaa vuodessa juhlia, jotka maksavat enemmän kuin suomalainen keksiverttokuukausipalkka?
[/quote]
Helppoahan se on kerätä rahaa kun ilmaiseksi saa ja ilmais juttuihin menee.
Onko tämä joku vitsi?