Ostatteko laputettua lohta? Tai muuta kalaa?
Minä en oikein osta. En ainakaan kokonaista lohta, missä tehdaspakattu kala ui jo harmahtaneessa nesteessä.
Kommentit (21)
Voin ostaa. Heti kotona lohelle perusteellinen pesu ja uuniin.
Sain kerran virvelillä laputetun lohen.
On ainakin perkaaminen helppoa. Voi vetää rangan ruotoineen irti pehmenneestä kalasta.
Kyllä, jos viimeinen myyntipäivä on seuraava päivä.
Valmistan sen välittömästi ruuaksi kotiin mentyäni.
En, en, en. Enkä mitään kalaa .Eikä jauhelihaa tai mitään suikaleita.
Ostan. Ei ole vielä ainakaan mitään sairastumisia tullut niistä.
Jos kidukset ovat punaiset ja silmät kirkkaat niin voin ostaa, mutta mieluiten kuitenkin hieman tuoreempana.
Voisin kai minä ostaa. Savusiikaa on tullut ostettua, kyllä minä sen kuumensin käyttäessäni varalta.
En osta kalaa laputettuna, joskus ostin seuraavana päivänä vanhenevaa ja sekin jo haiskahti ei-niin-tuoreelta.
Kaikkea muuta laputettua ostan kyllä.
Ostin ja oli kyllä hyvää lohta. Kyllä sen väristä ja tuoksusta huomaa onko syötävää vai ei. Kala on niin hintavaa nykyään, että tarjouksista lähinnä tulee
ostettua.
Joskus fileet on todella limaisia ja kellertäviä/oranssihtavia jo ennen viimeistä myyntipäivää, silloin en tietenkään osta. Joskus taas ihan tuoreen näköisiä, silloin ostan ja valmistan samana päivänä. Ei missään nimessä pakkaseen enää silloin, vaikka tuoretta kalaa tuleekin pakastettua.
Ostan, useinkin. Käsittelen sen sitten heti kotona, usein osan esim. lohesta graavaan ja pakastan, osan pakastan paistovalmiina paloina.
En osta, kaikkea muuta kyllä. Joskus ostamani oli pehmeää mössöä ja lensi roskiin. Ovat kuitenkin muhineet paketissa jo jonkin aikaa.
En, ostan mielummin pakastettua sitten jos ei tuoreeseen ole vara.
Vierailija kirjoitti:
Ostan, useinkin. Käsittelen sen sitten heti kotona, usein osan esim. lohesta graavaan ja pakastan, osan pakastan paistovalmiina paloina.
Graaviin pitäisi kyllä mahdollisimman tuoretta.
Kerran kysyin Prismassa lohesta, että onko tuore jos pakastan, niin reilu myyjä sanoi että se on parempi valmistaa samana päivänä. Olivat laittaneet irtokalan hyvään tarjoukseen. Eli jo myyntipäivän loppusuoralla olevaa kalaa ei kannata enää pakkaseen laittaa.
En