Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14v on alkanut seurustelemaan. Jostain syystä ajatus tuntuu vastenmieliseltä

Vierailija
06.12.2020 |

14v tyttö on alkanut seurustelemaan 16v pojan kanssa. En tiedä miksi, mutta epäilyttää. Poika vaikuttaa jotenkin luimulta, ei minulle puhu edes kysyttäessä oikein mitään. Nyt on taas käymässä ja kun tervehdin mulkaisi vain kulmien alta..

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär täyttää kohta 14 v, koulussa seurustele samanikäisistä lähinnä vain ongelmaperheiden lapset.

"Parempien" perheiden lapset seurustelevat salaa, kun tietävät vanhempien repivän pelihousut seurustelukumppanin näytille viemisestä.

Vierailija
42/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset teinipojat nyt vaan on tuollaisia. Jatka puhumista, kutsu kahvipöytään, paista lettuja, juttele normaalisti. Luimu rentoutuu kyllä kun hänet hyväksytään.

Ja käsittele tuo oma tunnelukkosi, tyttösi ei ole enää pikkulapsi vaan kasvava teini-ikäinen teinin juttuineen. Se muuten saattaa kohta sitten aloittaaa jo seksielämänkin. Molempien, sinun itsesi ja tyttösi, kannalta olisi paras tilanne kun et olisi niin kireä ja ahdistunut näistä normaaliin elämään kuuluvista asioista.

14 vuotias on alaikäinen kaikilta osin. Olet sairas.

14 on ikä jossa hormonit nyt vaan alkaa hyrrätä ja biologian kannalta olennaiset asiat alkaa kiehtoa. Näin on ollut aina ja näin tulee aina olemaan. Kasvatetaanko heitä vastuullisuuteen  vai pidetäänkö luonnollisia asioita sairaina, niinpä niin. 

Kaikki tietävät hyvin suojain, eli: 16 – vuoden suojaikäraja tarkoittaa, ettei alle 16 -vuotiaalle saa tehdä seksuaalisia tekoja tai olla tämän kanssa yhdynnässä.

Oli hormonit nyt ihan mitä vain, niin 14 vuotias on lapsi. Sinulla ei varmasti omia lapsia edes ole.

Käytännössä suojaikärajalla ei ole 14-vuotiaan kohdalla enää mitään merkitystä, jos seksikumppani on itsekin alaikäinen. Ja kaikkihan eivät suinkaan hyppää heti sänkyyn, vaikka mamma itse olisikin tehnyt niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset teinipojat nyt vaan on tuollaisia. Jatka puhumista, kutsu kahvipöytään, paista lettuja, juttele normaalisti. Luimu rentoutuu kyllä kun hänet hyväksytään.

Ja käsittele tuo oma tunnelukkosi, tyttösi ei ole enää pikkulapsi vaan kasvava teini-ikäinen teinin juttuineen. Se muuten saattaa kohta sitten aloittaaa jo seksielämänkin. Molempien, sinun itsesi ja tyttösi, kannalta olisi paras tilanne kun et olisi niin kireä ja ahdistunut näistä normaaliin elämään kuuluvista asioista.

14 on ikä jossa hormonit nyt vaan alkaa hyrrätä ja biologian kannalta olennaiset asiat alkaa kiehtoa. Näin on ollut aina ja näin tulee aina olemaan. Kasvatetaanko heitä vastuullisuuteen  vai pidetäänkö luonnollisia asioita sairaina, niinpä niin. 

Kaikki tietävät hyvin suojain, eli: 16 – vuoden suojaikäraja tarkoittaa, ettei alle 16 -vuotiaalle saa tehdä seksuaalisia tekoja tai olla tämän kanssa yhdynnässä.

Oli hormonit nyt ihan mitä vain, niin 14 vuotias on lapsi. Sinulla ei varmasti omia lapsia edes ole.

Käytännössä suojaikärajalla ei ole 14-vuotiaan kohdalla enää mitään merkitystä, jos seksikumppani on itsekin alaikäinen. Ja kaikkihan eivät suinkaan hyppää heti sänkyyn, vaikka mamma itse olisikin tehnyt niin.

Kyllä helpot vanhemmat saavat helppoja lapsia.

Vierailija
44/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä helpot vanhemmat saavat helppoja lapsia.

Saavat tai eivät. Kaikki ovat kuitenkin yksilöitä ja tekevät omat valintansa, jopa tismalleen samoin kasvatetuilla sisaruksilla voi olla toisistaan poikkeavat tavat ja arvot.

Vierailija
45/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus teinipoika, lakkaavat puhumasta tuossa iässä. On muutenkin tyttäresi poikaystävä, ei sinun. Oma äitini haukkui ensimmäisen poikaystäväni heti kun sai hänestä kuulla ja olen edelleen aikuisena äidille vihainen tästä. Äitini on aina muutenkin ollut hyvin innokas päättämään kaikesta puolestani.

Yleensä kuitenkin on peruskäytöstavat, joihin kuuluu mm. tervehtiminen.

Vierailija
46/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Laki ei kiellä alle 16-vuotiaita harjoittamasta seksiä. Suojaikäraja laissa on lähinnä hyväksikäyttötilanteita varten, eli kun aikuiset sedät haluaa nuorta p*ua ja hyväksikäyttää lasta. Sen sijaan, jos nuoret ovat suht saman ikäisiä ja kehitystasoltaan samalla tasolla -mikä 14-v tytön ja 16-v pojan tapauksessa on todennäköistä, ei seksin harrastaminen ole minkään lain mukaan rikos.

Vierailija
47/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär täyttää kohta 14 v, koulussa seurustele samanikäisistä lähinnä vain ongelmaperheiden lapset.

Ainoa henkilökohtaisesti tuntemani teinivanhempi on ns. hyvästä perheestä. Molemmat vanhemmat korkeakoulutettuja ja hyvissä töissä, sisarukset opiskelemassa, tämä yksi sai lapsen yläasteikäisenä. Toinen sisaruksistaan seurusteli myös yläasteella ja lukiossa.

Vierailija
48/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikkis Muhis?

Vierailija
49/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 2 vuotta näennäisesti on pieni ikäero, tuossa iässä kehittyy niin nopeasti että pelkkä vuosi on todella pitkä ajanmääre. Itse en kyllä tykkäisi 14-vuotiaan tytön seurustelusta lukio/amisikäisen pojan kanssa, missä tuollaiset edes tapaavat toisensa? Kuulostaa oikeasti epäilyttävältä pojan puolelta ettei saa ikäistään seuraa. Ainakin omassa teini-iässäni 16-vuotiaat olivat 14-vuotiaan silmään "lähes aikuisia" eikä yläastetta käyvällä ollut juurikaan yhteistä lukion ekaluokkalaisen kanssa. 

Vierailija
50/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa enemmän seksiä ja läheisyyttä kuin sinä.

Vierailija
51/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kertonut poikaystävistä ennen kuin 16v. Jotenkin tiesin, että äiti ei hyväksyisi.

Vierailija
52/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka 2 vuotta näennäisesti on pieni ikäero, tuossa iässä kehittyy niin nopeasti että pelkkä vuosi on todella pitkä ajanmääre. Itse en kyllä tykkäisi 14-vuotiaan tytön seurustelusta lukio/amisikäisen pojan kanssa, missä tuollaiset edes tapaavat toisensa? Kuulostaa oikeasti epäilyttävältä pojan puolelta ettei saa ikäistään seuraa. Ainakin omassa teini-iässäni 16-vuotiaat olivat 14-vuotiaan silmään "lähes aikuisia" eikä yläastetta käyvällä ollut juurikaan yhteistä lukion ekaluokkalaisen kanssa. 

Käytännössä 14- ja 16-vuotiaiden ikäero voi olla 1-2 vuotta. Saattavat siis olla peräkkäisillä luokilla yläkoulussa tai toinen 8-luokalla ja toinen ensimmäistä vuotta lukiossa/amiksessa. Ero voi olla henkisesti iso, mutta voi myös olla olematta. Juuri kyseisiä nuoria tuntematta sitä on mahdotonta sanoa. Ja mitä tuohon tapaamiseen tulee, niin on lukuisia kouluja missä yläkoulu ja lukio toimivat samassa rakennuksessa ja jopa samoissa tiloissa.

Vierailija
53/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä 14- ja 16-vuotiaiden ikäero voi olla 1-2 vuotta. Saattavat siis olla peräkkäisillä luokilla yläkoulussa tai toinen 8-luokalla ja toinen ensimmäistä vuotta lukiossa/amiksessa. Ero voi olla henkisesti iso, mutta voi myös olla olematta. Juuri kyseisiä nuoria tuntematta sitä on mahdotonta sanoa. Ja mitä tuohon tapaamiseen tulee, niin on lukuisia kouluja missä yläkoulu ja lukio toimivat samassa rakennuksessa ja jopa samoissa tiloissa.

Siis 1-3 vuotta.

Vierailija
54/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se poika yhtenä päivänä heräsi ja päätti etsiä 2 vuotta nuoremman tyttöystävän. Ihastuminen tulee usein, kun sitä ei odota.

Vierailija
55/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla 16-vuotiailla pojilla ei ole tyttöystävää alkuunkaan eli ei saa ollenkaan seuraa.

Vierailija
56/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko poikkis Muhis?

Aah, toivottavasti.

Etninen värinä on ihqua!

Vierailija
57/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19 kun aloin seurustella 13-vuotiaan tytön kanssa. Monta vuotta oltiin yhdessä ja lopulta naimisiinkin mentiin. Että ei se nyt aina niin kauheaa ole se nuoruuskaan.

Vierailija
58/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE JANNU HAKKAA SUN LIKKAA KIVIKOVALLA TEINIKY RV ÄLLÄ ETKÄ VOI SILLE MITÄÄN.TEINIT ON SELLASII.

Vierailija
59/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin intissä ja 20v kun muijakaveri meni vasta ripille.Oltiin jo silloin oltu toista vuotta yhdessäkin.Muijan vanhemmille se oli ihan ok ja kävivät kassullakin mua kattoo iltalomilla. Hiukan ne intis katto oudosti kun anoin vp.tä muijan rippijuhliin.

Vierailija
60/81 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sitä jokainen toivoo parasta lapselleen ja nyt sitä parasta ei ole tullut. Kasvatustyö on kuitenkin nyt suurinpiirtein tehty ja satoa korjataan, joten sillä mennään. Jos tyttö on kasvatettu itseään arvostavaksi ja asioita reilusti arvioivaksi, niin kyllä hän tajuaa pian itse miten erilainen poju on kaikkiin fiksuihin kavereihin nähden ja huomaa myös pojun reaktiot teidän suuntaan.

Jos taas lapsuus on mennyt hieman väärillä poluilla, niin hän on täysin pojun vietävissä ja siitä saattaa tulla hyvin sotkuista jälkeä.

Tai sitten ei. Minun lapsuuteni oli todella hyvä, oli kympintyttö koulussa ja päädyin myös yliopistoon. Huomasin jo yläasteella että aloin kiinnostua niistä pahimmista häiriköistä ja aikuisikä on mennyt kokonaan pikkurikollisten kanssa. Itse en käytä päihteitä, ei ole historiaa poliisin kanssa, ei ole mielenterveysongelmia, mutta ei kiinnosta tylsät nörttimiehet. Arvostan ihmisiä jotka menevät omia polkujaan. Ja uskallan myös laittaa välillä hyvinkin aggressiivisille miehille vastaan.

Ei se kasvatus ole aina kaikki kaikessa.

Kilttimiesten valitukset perustuivatkin todellisuuteen. Tässä entinen tyttö, joka ei puhunut kilteille pojille välitunnille.