14v on alkanut seurustelemaan. Jostain syystä ajatus tuntuu vastenmieliseltä
14v tyttö on alkanut seurustelemaan 16v pojan kanssa. En tiedä miksi, mutta epäilyttää. Poika vaikuttaa jotenkin luimulta, ei minulle puhu edes kysyttäessä oikein mitään. Nyt on taas käymässä ja kun tervehdin mulkaisi vain kulmien alta..
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sitä jokainen toivoo parasta lapselleen ja nyt sitä parasta ei ole tullut. Kasvatustyö on kuitenkin nyt suurinpiirtein tehty ja satoa korjataan, joten sillä mennään. Jos tyttö on kasvatettu itseään arvostavaksi ja asioita reilusti arvioivaksi, niin kyllä hän tajuaa pian itse miten erilainen poju on kaikkiin fiksuihin kavereihin nähden ja huomaa myös pojun reaktiot teidän suuntaan.
Jos taas lapsuus on mennyt hieman väärillä poluilla, niin hän on täysin pojun vietävissä ja siitä saattaa tulla hyvin sotkuista jälkeä.
Tai sitten ei. Minun lapsuuteni oli todella hyvä, oli kympintyttö koulussa ja päädyin myös yliopistoon. Huomasin jo yläasteella että aloin kiinnostua niistä pahimmista häiriköistä ja aikuisikä on mennyt kokonaan pikkurikollisten kanssa. Itse en käytä päihteitä, ei ole historiaa poliisin kanssa, ei ole mielenterveysongelmia, mutta ei kiinnosta tylsät nörttimiehet. Arvostan ihmisiä jotka menevät omia polkujaan. Ja uskallan myös laittaa välillä hyvinkin aggressiivisille miehille vastaan.
Ei se kasvatus ole aina kaikki kaikessa.
No onhan sulla jonkun tason mielenterveys-ongelma, sorry :(
Tai sitten en arvosta samoja asioita kuin suurin osa ihmisistä. Kumma mielenterveysongelma kun ei oireile mitenkään. :D
Aggressiivisien miesten kanssa oleminen on kyllä aikamoista oireilua. Mitä tarvetta tyydytät? Jotainhan siellä taustalla on. No enivei, toivottavasti pysyt hengissä!
Vierailija kirjoitti:
Liian nuori. Tuleva yh-teiniäiti. Lusmuilee prisman portailla vauvansa kanssa muiden luuserinuorten kanssa.
Antaa ympäristölle todella pahaa signaalia, jos noin nuori seurustelee. Ihan pohjasakkaa. Myös vanhemmat mietityttävät tuolloin.
Vain otettu lääke auttaa.
Ei juma kuinka sairasta porukkaa tällä palstalla on.
Mitä väliä? Eivät naispuoliset samassa määrin uusia teknologiakeksintöjä tee kuin miehet, lapsiäiti tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiset teinipojat nyt vaan on tuollaisia. Jatka puhumista, kutsu kahvipöytään, paista lettuja, juttele normaalisti. Luimu rentoutuu kyllä kun hänet hyväksytään.
Ja käsittele tuo oma tunnelukkosi, tyttösi ei ole enää pikkulapsi vaan kasvava teini-ikäinen teinin juttuineen. Se muuten saattaa kohta sitten aloittaaa jo seksielämänkin. Molempien, sinun itsesi ja tyttösi, kannalta olisi paras tilanne kun et olisi niin kireä ja ahdistunut näistä normaaliin elämään kuuluvista asioista.
14 vuotias on alaikäinen kaikilta osin. Olet sairas.
14 on ikä jossa hormonit nyt vaan alkaa hyrrätä ja biologian kannalta olennaiset asiat alkaa kiehtoa. Näin on ollut aina ja näin tulee aina olemaan. Kasvatetaanko heitä vastuullisuuteen vai pidetäänkö luonnollisia asioita sairaina, niinpä niin.
Kaikki tietävät hyvin suojain, eli: 16 – vuoden suojaikäraja tarkoittaa, ettei alle 16 -vuotiaalle saa tehdä seksuaalisia tekoja tai olla tämän kanssa yhdynnässä.
Oli hormonit nyt ihan mitä vain, niin 14 vuotias on lapsi. Sinulla ei varmasti omia lapsia edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin parikymppiseksi asti puutteessa, toinen vaihtoehto olisi ollut pumpata henkisesti keskenkasvuisia pikkukylässä :(
Minä taas seurustelin muutamankin ihanan pojan kanssa alle kaksikymppisenä, mutta neitsyys meni vasta 20 vuotiaana ja silloin se tuntui täsmälleen oikealta ajalta. Ihan samalla tavoin oli ystävilläkin ja seurustelumme oli lähinnä mukavaa pusujen täytteistä yhdessä hengailua ja läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Me annamme lapsille aikataulun milloin olemme pois kotoa, että saavat tilaisuuden paritella rauhassa.
Varmasti suosio kasvaa muidenkin kuin omien lasten käyttämänä.
Nuorena se alotetaan,tyttölapsia pidätä mikään ihan kuin naaras koirajuoksuaika kyllä lähtee huutaa rikkoo kaiken jos kieltää,pojat sentää rauhallisempia.Johtuuko siitä kun kehitys tulee tyttölapsia myöhemmin,mopot eka,tulpat vaihetaa,kerkee tulpatonta mopoo polkee myöhemminkin.Näin sanoi yksnuorimies aikoinaan akastaan.Monien kuullessa.
Mikä sinussa on niin pelottavaa, että hän luimistelee kohdatessanne?
Säännöt ja rajat!
Itse olen kummallekin lapselleni tehnyt jämäkästi erittäin selväksi että alaikäisenä ei seurustella. Jos tätä sääntöä rikkoo, on luvassa kaikkien älylaitteiden takavarikointi ja täysi-ikäisyyteen kestävä aresti.
Luin tuon ikäisenä artikkelin suomalaisnaisesta, josta tuli 28-vuotiaana isoäiti.
On tämä kehitysmaa.
-tyttö 28v
Se lusmu yrittää panjna sun alaikäistä tytärtä. Se on muuten rikos.
Vierailija kirjoitti:
Säännöt ja rajat!
Itse olen kummallekin lapselleni tehnyt jämäkästi erittäin selväksi että alaikäisenä ei seurustella. Jos tätä sääntöä rikkoo, on luvassa kaikkien älylaitteiden takavarikointi ja täysi-ikäisyyteen kestävä aresti.
...sarkasmia?
Kateeksi käy kun poju saa nuorta pim*piä.
Aika vastenmieliseltä kuulostaa kun 14v ja nuoremmat tytötkin puhuu panemisesta. Ei ollut minun nuoruudessani asiat näin.
Vierailija kirjoitti:
Aika vastenmieliseltä kuulostaa kun 14v ja nuoremmat tytötkin puhuu panemisesta. Ei ollut minun nuoruudessani asiat näin.
Mun nuoruudessa 90-luvun alussa osa 14-vuotiaista oli täysiä hóroja. 18-vuotiaana kymmeniä kaatoja takana ja ura lähiömutsina lupaavasti aluillaan.
Yksi mun kaveri 13-14-vuotiaana seurusteli 16v lukiolaispojan kanssa. Jälkikäteen on kertonut, ettei ollut niin kivaa. Hän sanoi, että oli itse ihan lapsi vielä ja hormonaalisen lukiopojan leikkikaluna oleminen oli ahdistavaa vielä pitkään jälkikäteen. Ap, voi olla että sun tytöllä on aidosti ihan ok seurustella sen pojan kanssa, mutta kannattaa kuunnella aika herkällä korvalla...
Itse olisin halunnut tuon ikäisenä jo kun on aina ollut korkea libido muttei ollut ketään jolle olisi viitsinyt jakaa.
Ei se poika sun kanssa halua seurustella, tulit vain epätoivottuja taakkana kun alkoi seurustelemaan tyttäresi kanssa. Joten älä mieti mitä poika sinusta ajattelee.
Tai sitten en arvosta samoja asioita kuin suurin osa ihmisistä. Kumma mielenterveysongelma kun ei oireile mitenkään. :D