Mies osti patalaput syntymäpäivälahjaksi
Otsikossapa se tällä kertaa. Tokmannin patalaput. Äijällä on 3500000 omaisuus eikä yhtään lainaa, ostaa aina tuollaisia lahjoja.
Vituttaa niin paljon ja tilannetta ei helpota yhtään se, että lahjat OVAT minulle tärkeitä. Ostaa aina jotain powerpankkeja, haravoita tai lattiapesureita. Eikä suorat vinkit eikä epäsuorat vihjailut edistä asiaa yhtään. Eikä se, että kiellän ostamasta lahjoja kokonaan.
Patalaput.
Kommentit (61)
Naiselle sopii hyvin lahjaksi kodinhoitoon liittyvät tavarat!
Olisiko viisasta ettei aikuiset osta toisilleen lahjoja. Opetellaan keskustelemaan lahjatoiveista ja ostetaan vain sitä mitä oikeasti halutaan tai tarvitaan. Helppoa.
Aina joulun jälkeen palsta täyttyy tyytymättömistä lahjansaajista. Jos osattaisiin kommunikoida vältyttäisiin mielipahalta.
Meillä on perheessä tapana puhua, keskustellaan toiveista ja tarpeista. Ei osteta turhaa krääsää.
Pienten lasten vanhemmilta kysyn mitä lapsi tarvitsisi.
Kirjoita 100 kertaa vihkoon:”EI PATALAPPUJA”.
Vierailija kirjoitti:
Sitten se ostaa patakintaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan takiako sinä roikut miehessäsi - säälittävää...
Hyvä kysymys, miksi tässä vielä olen, tänään alkoi taas eroajatukset pyöriä mielessä. Omaisuutta on minullakin, vakituinen työpaikka ja korkeakoulututkinto. Kyllä kai sitä pärjäis ilman tuota käppänää ja patalappujakin.
Ei se mäen päällä ollut kyläkoulu ole mikään korkeakoulu, vaikka tavismamma niin luuleekin...
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ei ostanut mitään. Parit synttärit ollut näin. Joulahjan pitkin hampain tilasi juuri. Isälleen osti innoissaan ajoissa. Eipä ole turhan tärkeä olo.
Siis painostitko tilamaan joululahjan? Mitä iloa tuollaisesta lahjasta on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hymyilin ääneen, ehkä toisen kerran tämän palstan kommenteille tänä vuonna. ota tää.
t. ylilautaykä-naisvihaajanaistenmielestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijällä on kohta syntymäpäivä, olisiko ideoita mitä ostan? Villasukat joita kaapit tursuaa? Ruuvipaketin?
Ruuvipaketti on liian mielenkiintoinen miesolennolle. Hanki iso pinkki säästöpossu ja korttiin laitat, että tähän kerätään rahaa rouvan syntymäpäivälahjoihin. Sitten vielä listaat numeroilla 1-10, mitä toivot tyyliin 1) Chanelin hajuvesi 2) Birkin bag 3) Manolo Blahnik korkokengät. Äijille pitää kaikki vääntää rautalangasta että ymmärtää yskän.
Kuinkahan monella suomitantalla on birkin bag? ja sinäkö omistat blahnikeja?
Kaikkea ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Esimerkki oli kärjistys niin että hidasälyisempikin ymmärtää yskän.
Niin kysymyksessä oli vain esimerkki - aloittaja tekee ihan oman listan siitä, mitä haluaa. Miehet eivät ymmärrä hienovaraisia vihjauksia, eivätkä lue ajatuksia, siksi jos kumppani on vuodesta toiseen täysin ulalla lahjoineen niin kannattaa olla todella SELKEÄ.
Ap on sanonut ihan suoraan ihan monta kertaa, lähettänyt linkkejä jne. Ei korvaansa lotkauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap korjaa: mies osti siis syntymäpäivälahjaksi 2 kpl patalappuja ja 2 kpl patakintaita. Joulukuvioinnilla. Mitäpä luulette, MIKSI? Minäpä arvaan: 2kpl yhden hinnalla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko viisasta ettei aikuiset osta toisilleen lahjoja. Opetellaan keskustelemaan lahjatoiveista ja ostetaan vain sitä mitä oikeasti halutaan tai tarvitaan. Helppoa.
Aina joulun jälkeen palsta täyttyy tyytymättömistä lahjansaajista. Jos osattaisiin kommunikoida vältyttäisiin mielipahalta.
Meillä on perheessä tapana puhua, keskustellaan toiveista ja tarpeista. Ei osteta turhaa krääsää.
Ap on asiaa ehdottanut lukuisia kertoja. Mutta hänpä haluaa väkisin pilata kaikki lahjanantojuhlat ostamalla tuollaista paskaa.
Hyviä ideoita tulee vastalahjaksi, paras on kyllä tuo et ostan lahjaksi sitä, mitä itse haluaisin.
Olen muuten usein ostanut miehelleni mielestäni kivoja lahjoja, älykelloja, lumikenkiä, kalliita lahjakortteja. Hän ei myöskään pidä antamastani lahjoista, eli tunne on molemminpuolinen. Yleensä joudun lahjat palauttamaan. Siksikään en näe mitään järkeä siinä, että ostamme toisillemme paskoja lahjoja joita kumpikin vihaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet pelkkä lokki. Patalaput on metafora tisseillesi, elä sen kanssa
Miten niin, omaisuutta on itselläkin ja itse itselleni käyn sitten ostamassa lohdutuslahjat, esim. kirjallisuuden Finlandia-palkitun kirjan.
Ongelma on ihminen joka ei korvaansa lotkauta minulle tärkeille asioille.
No tänne tulevat vastauksethan ei yllätä yhtään, mutta mä kyllä ymmärrän ärtymyksesi tai luulen ymmärtäväni. Mulla oli aikoinaan miesystävä, joka osti mulle ja 10-14 vuotiaalle tyttärelleen (meidän suhde kesti siis 4 vuotta) samat lahjat syntymäoäivinä ja jouluna. Eli siis samanlaiset kosmetiikkasetit, samanlaiset tai lähes samanlaiset yöpaidat jne. Kyllä suututti. Sinällään itse kyllä tykkään jostain suihkugeeli-vartalovoideseteistä, mutta toi, ettei yhtään käytä ajatusta asiaan otti aina päähän. Ja annoin kyllä vihjeitä tai sanoin jopa suoraan, että just esim. Finladia-palkittu kirja olisi kiva. Niin ei.
Mä en tajua miksi tää lahjajuttu on niin monelle ihmiselle jotenkin vaikea. Useimmiten miehille, mutta on paljon niitä naisiakin (kuten tässä ketjussa huutaneet), jotka vähättelee lahjan merkitystä. Tämä on yksi niistä asioista, jonka soisi suomalaisessa kulttuurissa jo pikkuhiljaa muuttuvan. Lahjalla osoitetaan arvostusta ja/tai rakkautta lahjan saajaa kohtaan, mikä siinä on ongelma?
Oi että, kiitos ymmärryksestä 💙 Minuakin harmittaa, että lahjojen merkitystä aina vähätellään ja pilkataan. Minulle se on tärkeä asia, se on rakkauden ja välittämisen osoitus.
Mielestäni on kunnioituksen ja arvostuksen puutetta, että ei haluta pysähtyä itselle tärkeän henkilön ”äärelle” ja pohtia, mikä häntä ilahduttaisi. Eikä kuunnella edes selkeitä toiveita.
Tähän liittyy hurjasti pettymystä ja surua, se on Ikäänkuin välinpitämättömyyden osoitus, et ole tärkeä, tässä jokin halpispatalappu, kun kerran on pakko jotain olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on asiaa ehdottanut lukuisia kertoja. Mutta hänpä haluaa väkisin pilata kaikki lahjanantojuhlat ostamalla tuollaista paskaa.
Hyviä ideoita tulee vastalahjaksi, paras on kyllä tuo et ostan lahjaksi sitä, mitä itse haluaisin.
Olen muuten usein ostanut miehelleni mielestäni kivoja lahjoja, älykelloja, lumikenkiä, kalliita lahjakortteja. Hän ei myöskään pidä antamastani lahjoista, eli tunne on molemminpuolinen. Yleensä joudun lahjat palauttamaan. Siksikään en näe mitään järkeä siinä, että ostamme toisillemme paskoja lahjoja joita kumpikin vihaa.
Ap
eli et tunne miestäsi. todellista rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain jouluna miehelta muutamia paketteja, yksi oli tosi iso ja kieli pitkänä säästin sen viimeiseksi avettavaksi, niinkuin kruunuksi jouluaatolle. No, siellä oli pölykapselit 🤣 Kostona ostin hänelle nimpparilahjaksi vessaharjan 😎 Ei mennyt oppi perille, jatkan ristiretkeäni edelleen.
Pölykapselit maksaa jopa satoja euroja, ja sinun euron vessaharjasi on sitten tasoitusta?
Naisten rahanahneus taas todistettu
Ne oli honkkarin 30€ kapselit.. itse käytin hänen lahjoihinsa n. 200€, tuplat mitä arvioin hänen käyttäneen... En ole ahne, ennemminkin antelias
Alumiinivanteet olisi ollut jo hyvä lahja. Ei tarvitse enää pölykapseleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
eli et tunne miestäsi. todellista rakkautta.
Kyllä, tästäkin olen hänen kanssaan puhunut. Iso ero on se, että hänelle lahjat eivät ole tärkeitä, eikä hän koskaan toivo mitään eikä vastaa edes kysymyksiin, mitä toivoisi. Silti kyllä haluaa lahjan. Ostan sitten yleensä jotain mikä liittyy hänen harrastuksiinsa, esim isänpäivälahjaksi kalliin riistakameran, se kyllä kelpasi. Mutta paljon ei ole kelvannut. Hänen lahjoihinsa käytän n. 200-500 euroa vuodessa.
Sen sijaan olen tehnyt hyvin selväksi ja pariterapiassakin olemme puhuneet siitä, että lahjat ovat minulle tärkeitä ja minun ”rakkauden kieleni”. Olemme paljon keskustelleet asiasta, olen esittänyt toiveita ja ehdotuksia. Mikään ei tunnu menevän perille. Miksi?
Mielestäni se kertoo vain välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä, ettei hän halua nähdä vaivaa ja kuunnella minua.
Mitä ilmeisimmin mies ei halua antaa ja saada lahjoja. Saisiko asiasta ihan puhuttua? Kompromissina mies ostaa sulle lahjat, jotka haluat ja mies ei saa lahjoja koskaa? Tai ei osteta lahjoja ollenkaan?
Mun miestä ei pyhät kiinnosta, mutta ostaa kunnon lahjat niin synttäreinä kuin jouluna. Itselle pyhät perinteineen ja myös lahjat on tärkeitä.
Sitä en tajua, miksi nainen ostaa miehelle hienoja lahjoja siinä toivossa, että mies vihdoinkin tajuaisi ostaa naiselleen kivan, odotetun lahjan. Olen niin monta settiä nähnyt, että mies on ”en osaa” linjoilla ja kuitenkin odottaa itselleen syntymäpäivä-, joulu-, isänpäivälahjat. No EI! Tyhjän saa pyytämättäkin niin se on samat pelisäännöt molemmille sellaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en tajua, miksi nainen ostaa miehelle hienoja lahjoja siinä toivossa, että mies vihdoinkin tajuaisi ostaa naiselleen kivan, odotetun lahjan. Olen niin monta settiä nähnyt, että mies on ”en osaa” linjoilla ja kuitenkin odottaa itselleen syntymäpäivä-, joulu-, isänpäivälahjat. No EI! Tyhjän saa pyytämättäkin niin se on samat pelisäännöt molemmille sellaisessa suhteessa.
Niin. Ehkä nyt tämä saa riittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jemmaat ne ja annat aina samat takaisin sille lahjaksi!
Tämä on ketjun paras vinkki.
Aikuiset ihmiset itkemässä lahjoista kuin pikkumukulat, hävetkää!
Jemmaat ne ja annat aina samat takaisin sille lahjaksi!