Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti patalaput syntymäpäivälahjaksi

Vierailija
06.12.2020 |

Otsikossapa se tällä kertaa. Tokmannin patalaput. Äijällä on 3500000 omaisuus eikä yhtään lainaa, ostaa aina tuollaisia lahjoja.

Vituttaa niin paljon ja tilannetta ei helpota yhtään se, että lahjat OVAT minulle tärkeitä. Ostaa aina jotain powerpankkeja, haravoita tai lattiapesureita. Eikä suorat vinkit eikä epäsuorat vihjailut edistä asiaa yhtään. Eikä se, että kiellän ostamasta lahjoja kokonaan.

Patalaput.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijällä on kohta syntymäpäivä, olisiko ideoita mitä ostan? Villasukat joita kaapit tursuaa? Ruuvipaketin?

Ruuvipaketti on liian mielenkiintoinen miesolennolle. Hanki iso pinkki säästöpossu ja korttiin laitat, että tähän kerätään rahaa rouvan syntymäpäivälahjoihin. Sitten vielä listaat numeroilla 1-10, mitä toivot tyyliin 1) Chanelin hajuvesi 2) Birkin bag 3) Manolo Blahnik korkokengät. Äijille pitää kaikki vääntää rautalangasta että ymmärtää yskän.

Kuinkahan monella suomitantalla on birkin bag? ja sinäkö omistat blahnikeja? 

Kaikkea ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Esimerkki oli kärjistys niin että hidasälyisempikin ymmärtää yskän. 

Vierailija
22/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta miehelle lahjaksi se vedenkeitin.

Näin minäkin teen. En saa ikinä suorista vihjeistä huolimatta toivomaani, joten ostan miehelle sitä mitä itse kaipaan. Viimeisenä vaaleanpunainen moccamaster. Ei kiljunut onnesta, mutta I like 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jouluna miehelta muutamia paketteja, yksi oli tosi iso ja kieli pitkänä säästin sen viimeiseksi avettavaksi, niinkuin kruunuksi jouluaatolle. No, siellä oli pölykapselit 🤣 Kostona ostin hänelle nimpparilahjaksi vessaharjan 😎 Ei mennyt oppi perille, jatkan ristiretkeäni edelleen.

Pölykapselit maksaa jopa satoja euroja, ja sinun euron vessaharjasi on sitten tasoitusta?

Naisten rahanahneus taas todistettu 

Vierailija
24/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijällä on kohta syntymäpäivä, olisiko ideoita mitä ostan? Villasukat joita kaapit tursuaa? Ruuvipaketin?

Ruuvipaketti on liian mielenkiintoinen miesolennolle. Hanki iso pinkki säästöpossu ja korttiin laitat, että tähän kerätään rahaa rouvan syntymäpäivälahjoihin. Sitten vielä listaat numeroilla 1-10, mitä toivot tyyliin 1) Chanelin hajuvesi 2) Birkin bag 3) Manolo Blahnik korkokengät. Äijille pitää kaikki vääntää rautalangasta että ymmärtää yskän.

Kaikkea ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Esimerkki oli kärjistys niin että hidasälyisempikin ymmärtää yskän. 

Mitäköhän kymmeniätuhansia maksavaa sinä olet ostanut koskaan yhdellekään miehelle? 

Vierailija
25/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kysymyksessä oli vain esimerkki - aloittaja tekee ihan oman listan siitä, mitä haluaa. Miehet eivät ymmärrä hienovaraisia vihjauksia, eivätkä lue ajatuksia, siksi jos kumppani on vuodesta toiseen täysin ulalla lahjoineen niin kannattaa olla todella SELKEÄ.

Vierailija
26/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehen ostaa sulle uudet tissit?

Vierailija
27/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta miehelle lahjaksi se vedenkeitin.

Näin minäkin teen. En saa ikinä suorista vihjeistä huolimatta toivomaani, joten ostan miehelle sitä mitä itse kaipaan. Viimeisenä vaaleanpunainen moccamaster. Ei kiljunut onnesta, mutta I like 😉

Jotkut kauniit naiselliset korvakorut vois olla kans kova juttu. 

Vierailija
28/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän kymmeniätuhansia maksavaa sinä olet ostanut koskaan yhdellekään miehelle? 

En ole ostanut. Mutta kerran ostin 400 euron kellon ja vastalahjana sain dooris-keksipaketin.

Vierailija
29/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet pelkkä lokki. Patalaput on metafora tisseillesi, elä sen kanssa 

Miten niin, omaisuutta on itselläkin ja itse itselleni käyn sitten ostamassa lohdutuslahjat, esim. kirjallisuuden Finlandia-palkitun kirjan.

Ongelma on ihminen joka ei korvaansa lotkauta minulle tärkeille asioille.

No tänne tulevat vastauksethan ei yllätä yhtään, mutta mä kyllä ymmärrän ärtymyksesi tai luulen ymmärtäväni. Mulla oli aikoinaan miesystävä, joka osti mulle ja 10-14 vuotiaalle tyttärelleen (meidän suhde kesti siis 4 vuotta) samat lahjat syntymäoäivinä ja jouluna. Eli siis samanlaiset kosmetiikkasetit, samanlaiset tai lähes samanlaiset yöpaidat jne. Kyllä suututti. Sinällään itse kyllä tykkään jostain suihkugeeli-vartalovoideseteistä, mutta toi, ettei yhtään käytä ajatusta asiaan otti aina päähän. Ja annoin kyllä vihjeitä tai sanoin jopa suoraan, että just esim. Finladia-palkittu kirja olisi kiva. Niin ei. 

Mä en tajua miksi tää lahjajuttu on niin monelle ihmiselle jotenkin vaikea. Useimmiten miehille, mutta on paljon niitä naisiakin (kuten tässä ketjussa huutaneet), jotka vähättelee lahjan merkitystä. Tämä on yksi niistä asioista, jonka soisi suomalaisessa kulttuurissa jo pikkuhiljaa muuttuvan. Lahjalla osoitetaan arvostusta ja/tai rakkautta lahjan saajaa kohtaan, mikä siinä on ongelma?

Vierailija
30/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea mies sinulla. Kyllä sinulle kuuluisi vähintään uusin iPhone. Tai ehkä mies voisi maksaa kuntosalisi 5 vuodeksi eteen päin. Patalaput on turha ostos, kun yksillä patalapuilla pärjää koko elämän ja jokainen jo omistaa sellaiset.

Vierailija
31/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jouluna miehelta muutamia paketteja, yksi oli tosi iso ja kieli pitkänä säästin sen viimeiseksi avettavaksi, niinkuin kruunuksi jouluaatolle. No, siellä oli pölykapselit 🤣 Kostona ostin hänelle nimpparilahjaksi vessaharjan 😎 Ei mennyt oppi perille, jatkan ristiretkeäni edelleen.

Pölykapselit maksaa jopa satoja euroja, ja sinun euron vessaharjasi on sitten tasoitusta?

Ne oli honkkarin 30€ kapselit.. itse käytin hänen lahjoihinsa n. 200€, tuplat mitä arvioin hänen käyttäneen... En ole ahne, ennemminkin antelias

Vierailija
32/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan nyt nuukailija-jannu olet eksynyt tänne. Vaikka olemassaolollasi vain näytät toteen tätä miesten perisyntiä olemalla saita.

Vierailija
33/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että metafora on vähän liian vaikea sana ap:n ymmärrettäväksi. Joten sinänsä nokkela heittosi tuskin osui maaliinsa.

Vierailija
34/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuvipaketti kuulostaa hyödylliseltä, osta se :)

Vierailija
35/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta miehelle syntymäpäivälahjaksi tiskiharja!

Vierailija
36/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin, omaisuutta on itselläkin ja itse itselleni käyn sitten ostamassa lohdutuslahjat, esim. kirjallisuuden Finlandia-palkitun kirjan.

Ongelma on ihminen joka ei korvaansa lotkauta minulle tärkeille asioille.

No tänne tulevat vastauksethan ei yllätä yhtään, mutta mä kyllä ymmärrän ärtymyksesi tai luulen ymmärtäväni. Mulla oli aikoinaan miesystävä, joka osti mulle ja 10-14 vuotiaalle tyttärelleen (meidän suhde kesti siis 4 vuotta) samat lahjat syntymäoäivinä ja jouluna. Eli siis samanlaiset kosmetiikkasetit, samanlaiset tai lähes samanlaiset yöpaidat jne. Kyllä suututti. Sinällään itse kyllä tykkään jostain suihkugeeli-vartalovoideseteistä, mutta toi, ettei yhtään käytä ajatusta asiaan otti aina päähän. Ja annoin kyllä vihjeitä tai sanoin jopa suoraan, että just esim. Finladia-palkittu kirja olisi kiva. Niin ei. 

Mä en tajua miksi tää lahjajuttu on niin monelle ihmiselle jotenkin vaikea. Useimmiten miehille, mutta on paljon niitä naisiakin (kuten tässä ketjussa huutaneet), jotka vähättelee lahjan merkitystä. Tämä on yksi niistä asioista, jonka soisi suomalaisessa kulttuurissa jo pikkuhiljaa muuttuvan. Lahjalla osoitetaan arvostusta ja/tai rakkautta lahjan saajaa kohtaan, mikä siinä on ongelma?

Lahjojen vinkumisella osoitetaan ahneutta ja lokkeilua. Ja suomalaisen kulttuurin ei todellakaan soisi muuttuvan siihen teeskentelykulttuurin suuntaan mitä jossain amerikassa ja eteläeuroopassa harrastetaan. Kuvottavaa!

Vierailija
37/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa.

Vierailija
38/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa paita, näytä tissit ja sano, että mulla on jo ne. Ukolle lahjaksi pölyhuiska - tietää minne tunkea se siivotessaan.

Vierailija
39/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu jigi ongen 30 v synttärit lahjaksi mieheltäni. En ehkä 100% tyytyväinen alkuun ollu mutta kyllä tuli tarpeeseen ja monet mahtavat kalastusreissut Käytiin. Loppu viimein aattelin et hän halus sen mulle siksi antaa kun halus lähteä kalaan kanssani.

Vierailija
40/61 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei ostanut mitään. Parit synttärit ollut näin. Joulahjan pitkin hampain tilasi juuri. Isälleen osti innoissaan ajoissa. Eipä ole turhan tärkeä olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan