Onko se niin, etteivät 50+ miehet enää halua suhdetta?
Eivätkä useimmat naisetkaan?
Silloin ehkä ollaan vielä liian nuoria ajattelemaan yksinäistä vanhuutta. Kaverin kanssa se olisi helpompaa, kun olisi apua ja seuraa.
Kommentit (110)
Olen nainen 55 ja jos nyt vaikka tulisi ero, en etsisi uutta suhdetta. Kompromisseja olen tehnyt elämässäni riittävästi ja vaikka nykyinen suhde on ihan ok niin haaveilen siitä kun viimeinenkin lapsi lähtee kotoa ja pääsen muuttamaan omilleni.
Minkä ikäinen oikein olet, kun kuvittelet, etteivät päälle viisikymppiset olisi lainkaan miettineet vanhuusvuosiaan? Totta kai moni on huolissaan siitä, miten silloin tulee pärjäämään ja että jääkö mahdollisesti kovinkin yksin. Viisaat ihmiset ymmärtävät silti sen, että ei se kaveri rinnalla takaa seuraa, apua ja tukea. Myös vanhemmat ihmiset kokevat parisuhteissaan väkivaltaa ja mm. taloudellista hyväksikäyttöä. Lisäksi toinen voi sairastua muistisairauteen tai muuten vakavasti, jolloin toinen osapuoli joutuu väistämättä pärjäämään itsenäisesti.
Tl;dr: parisuhde ei takaa seuraa tai turvaa vanhuuden varalle.
Viisaammat alkaa miettiä jo eläkettä thaimaan puolessa
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen oikein olet, kun kuvittelet, etteivät päälle viisikymppiset olisi lainkaan miettineet vanhuusvuosiaan? Totta kai moni on huolissaan siitä, miten silloin tulee pärjäämään ja että jääkö mahdollisesti kovinkin yksin. Viisaat ihmiset ymmärtävät silti sen, että ei se kaveri rinnalla takaa seuraa, apua ja tukea. Myös vanhemmat ihmiset kokevat parisuhteissaan väkivaltaa ja mm. taloudellista hyväksikäyttöä. Lisäksi toinen voi sairastua muistisairauteen tai muuten vakavasti, jolloin toinen osapuoli joutuu väistämättä pärjäämään itsenäisesti.
Tl;dr: parisuhde ei takaa seuraa tai turvaa vanhuuden varalle.
Olen viisikymppinen ja isäni omaishoitaja, kun äitikin alkaa olla huonossa kunnossa. Siksi näitä asioita tulee mietittyäkin. Vanhemmillani on hyvä avioliitto ja heillä on valtavasti toisistaan seuraa. Samaten monilla muillakin samanikäisillä, joita tunnen. Mutta ei sitä hyvää parisuhdetta välttämättä tietenkään saa, jolloin on parempi ollakin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Monet eivät. Kokemuksesta viisastuneina.
Tällä palstalla on valtava määrä eronneita ja rakkaudessa pettyneitä. Kuitenkin valtaosa naimisissa olevista on tyytyväisiä parisuhteeseensa tutkimusten mukaan, joten on olemassa se toinenkin todellisuus kuin mitä palstalla voisi päätellä. Jos siis on takana huono parisuhde, ei uusi suhde houkuttele, mutta jos jää vaikka leskeksi hyvästä suhteesta, asia voi olla ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Viisaammat alkaa miettiä jo eläkettä thaimaan puolessa
Kun ikää alkaa olla kahdeksankymppiä tai yli, niin ne ulkomaan asunnot useimmiten myydään. Thaimaasta ei tosin ole kokemusta tuttavapiiristä.
Eivät saa suhdetta sellaisen kanssa, joita haluaisivat on varmaan lähempänä totuutta.
Omat vanhempani ovat kahdeksankymmenen molemmin puolin. Kumpikin on erittäin hyväkuntoinen, ja pärjäisi varmasti mainioisti yksinkin. Itse en ole ihan vielä viittäkymmentä, ja olen todella paljon pohtinut vanhuuttani, sillä olen lapseton ja ollut sinkkuna pitkään.
Ja pohdintojen lopputulos on, että todellakaan en halua katsella jotain nalkuttavaa eukkoa 30+ vuotta vain, jotta elämäni viimeisinä vuosina mahdollisesti olisi seuraa ja apua puolisosta. Vietän viimeiset aikani ihan vapaaehtoisesti vaipoissa unohdettuna jossain laitoksessa, kunhan siihen saakka saan elää omannäköistäni elämää.
M48
Jos tarjolla timmi nuori nainen, suhde kiinnostaa varmasti
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Jos ap olet max 25-vuotias, pitkähiuksinen ja kiinteäkroppainen, niin olisin valmis panosuhteeseen.
M50
hö, tottakai styylaaminen tuossa iässä käy, itestä kiinni miten asennoituu.
😁
Mitä ympärilleen katselee, niin 55+ miehet kyllä haluaa suhteen, tosin vain omilla ehdoillaan.
55+ naiset ei sit enää haluakaan, koska on realismia siitä, voiko ne omat ehdot toteutua kuitenkaan.
Kyllä minä voisin vielä suhteen haluta mutta seksiä ei ole tarjolla, haluaisitko sinä sellaisen suhteen?
En tosiaankaan ryhtyisi enää suhteilemaan, jos nyt tulisi ero. Mitään uusperhevirityksiä en halua, aikuiset lapsetkin kuuluu uusperheisiin... Lisäksi haluan pitää taloudellisen itsenäisyyden, ilman sekasotkuja kuoleman tullessa. Jokin kiva panosuhde voisi menetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on valtava määrä eronneita ja rakkaudessa pettyneitä. Kuitenkin valtaosa naimisissa olevista on tyytyväisiä parisuhteeseensa tutkimusten mukaan, joten on olemassa se toinenkin todellisuus kuin mitä palstalla voisi päätellä. Jos siis on takana huono parisuhde, ei uusi suhde houkuttele, mutta jos jää vaikka leskeksi hyvästä suhteesta, asia voi olla ihan toinen.
Harvat jäävät leskiksi vielä 55 ikävuoden tienoilla. Ja ne hyvät liitot eivät pääty eroonkaan. Joten uutta suhdetta haluavia ei ole markkinoilla.
Eikä se hyvä suhdekaan tarkoita, että haluaisi uutta. Itselläni on hyvä suhde ja pitkä avioliitto. Homma on kuitenkin niin, että rakastan ja nautin juuri tästä nimenomaisesta kumppanista. Kenenkään toisen takia en viitsisi moista vaivaa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani ovat kahdeksankymmenen molemmin puolin. Kumpikin on erittäin hyväkuntoinen, ja pärjäisi varmasti mainioisti yksinkin. Itse en ole ihan vielä viittäkymmentä, ja olen todella paljon pohtinut vanhuuttani, sillä olen lapseton ja ollut sinkkuna pitkään.
Ja pohdintojen lopputulos on, että todellakaan en halua katsella jotain nalkuttavaa eukkoa 30+ vuotta vain, jotta elämäni viimeisinä vuosina mahdollisesti olisi seuraa ja apua puolisosta. Vietän viimeiset aikani ihan vapaaehtoisesti vaipoissa unohdettuna jossain laitoksessa, kunhan siihen saakka saan elää omannäköistäni elämää.
M48
Kaikki eukot ei nalkuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvat jäävät leskiksi vielä 55 ikävuoden tienoilla. Ja ne hyvät liitot eivät pääty eroonkaan. Joten uutta suhdetta haluavia ei ole markkinoilla.
Eikä se hyvä suhdekaan tarkoita, että haluaisi uutta. Itselläni on hyvä suhde ja pitkä avioliitto. Homma on kuitenkin niin, että rakastan ja nautin juuri tästä nimenomaisesta kumppanista. Kenenkään toisen takia en viitsisi moista vaivaa nähdä.
Just näin. Olen hyvässä avioliitossa ja jos jäisin leskeksi, en edes harkitsisi uutta suhdetta. Mikään kun ei voi voittaa tätä nykyistä.
Olen ollut yksin monen monta vuotta ja kyllä elämä oisi kivempaa kun olisi joku kenen kanssa olla.
Ei kiva mennä yksin nukkumaan ja yksin tuppisuuna herätä aamukahville.
Sen ymmärtää vasta sitten kun itse kokee sen yksinäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Jos ap olet max 25-vuotias, pitkähiuksinen ja kiinteäkroppainen, niin olisin valmis panosuhteeseen.
M50
Harmi, muuten natsaisi mutta olen romantiikko, haluan vastarakkautta, perustaa miehen kanssa perheen ja saada muutaman lapsen yhdessä.