Voisitteko laittaa lapselle tarhaan tällaisen väriyhdistelmän...
haalari fuksia/vaaleanpunainen, hattu vaaleanpunainen ja kengät PUNAISET? Mun värisilmä ei nyt suostu käsittämään tätä yhdistelmää. Voisitteko ajatella tällaista yhdistelmää?
Kommentit (52)
Karseeta, johan siinä tulee hoitotädin pääkin kipeäksi moisesta väriyhdistelmästä....
Meillä on ainakin kenkiä yksi huoneellinen, siis punaisen eri sävyjä on luonnollisesti varmaan parikymmentä, jotta varmasti sopii vaatteisiin. Lisäksi vielä kaikki muut värit ja sävyt.
Varmaan tosi köyhä se perhe, jos niillä on vaan yhdet punaiset kengät lapsella!
ei tule yhteensopivuusongelmia vaaleanpunaisten sävyjen kanssa. Pärjää yksilläkin kengillä.
En kylläkään tuollaisessa tilanteessa, jossa syy on selvä (siis se, ettei jokasävyisiä kenkiä kertakaikkiaan voi ostaa eikä kaikkia vaatteita kenkien sävyyn sen paremmin). Mutta kammottavaa on se, kun vaaleanpunaista ja punaista on pantu samaan vaatteeseen, esimerkiksi moniin tyttövauvojen bodyihin. Sitä ei minunkaan värisilmäni käsitä.
mutta jos oma äitini näkisi tämän väriyhdistelmän, niin menisi kiireen vilkkaa ostamaan tytölle uudet kengät!! :) Ihan tosi.
Mulla on kai näin kesäkuumalla ongelmat muuten vähän vähissä, niin pakko pähkäillä syksyn asusteita. Tyttö sai nimittäin nämä punaiset kävelykengät lahjaksi, eikä noi pirun punaiset sovi minkään meidän ulkovaatteiden kanssa.
Toisaalta, mulla ei olisi ollut itsellä varaa ostaa noin laadukkaita kenkiä eli kai se on parempi, että kulkee hyvissä kengissä, vaikka eivät käykään pukuun.
Mua vähän jännittää toi lapsen tarhaan meno, kun oltiin kesäkuussa jo tutustumassa päiväkodin pihalla ja täytyy kyllä sanoa, että pirun hienoissa vaatteissa siellä lapset leikki. Tää on toisaalta kyllä painostavaa asua alueella, jossa on kauheen varakkaita perheitä ja itse olla normaalituloinen.
Kuka älypää ylipäänsä ostaa lahjaksi kengät? Siis ilman että ne on " tilattu" ja väri, koko ja malli ollu mukana tilauksessa.
Kuka ylipäänsä ostaa punaisia kenkiä...
Mulla olis Vikingin vaaleanpunaisia goreja kaksi paria kaupan, kooot 26 ja 29. Käytettyjä, mut edelleen ihan hyväkuntoisia ja vedenpitäviä. Hp. 10 e/pari.
Vierailija:
Kuka älypää ylipäänsä ostaa lahjaksi kengät? Siis ilman että ne on " tilattu" ja väri, koko ja malli ollu mukana tilauksessa.Kuka ylipäänsä ostaa punaisia kenkiä...
Mummi osti lapselle kengät, kun olin puhunut, että sellaiset pitäisi vielä syksyksi saada. Oli piirtänyt nykyisten kenkien pohjallisesta mallin ja ostanut sen perusteella ja osunut koossa oikeaan.
En todella voi viedä niitä kenkiä takaisin kauppaan. Olisi ihan liian kiittämätöntä. Sitäpaitsi anopin mielestä väriyhdistelmä oli täydellinen. Ongelma on nyt kyllä ihan mun omassa päässä eli mun pitäisi kääntää väripääni toiseen asentoon.
Juu, onneksi on poikia jotka sotkee/rikkoo/hävittää vaatteet kauan ennekuin minä ehdin alaka stressata värien kanssa:) hyvä, jos nyt edes metrilleen sopii..
Kyllä minäkin tällaisia asioita mietin omassa pienessä päässäni, mutta että ottaa siitä aivan stressi tai suorastaan kimpaantua, jos joku on uskaltautunut ostamaan, kun ei olla TILATTU.....voi mihin tämä maailma on menossa.
Mitenkähän teille pintaliitäjille kävisi, jos lapsi sairastuisi vakavasti ja nuo asiat, kuten esim. hinnalla-millä-hyvänsä sävy-sävyyn pukeminen ei enää edes kerkeäisi käydä mielessä.
Kasvattakaa vaan niistä lapsistanne materialisteja.
Varsinkin sitten, kun kengät ovat leikeissä kuluneet ja saaneet ruskehtavanharmaata sävyä, vaaleanpunaisen haalarin peppu ja polvet kuluu vaaleanrusehtaviksi ja hanskat on ruskeet mudasta.
Ai joo, silloinhan asu olisi enemmän sävy-sävyyn...
Voisin laittaa tarhaan. Voisin laittaa kauppaan, kotipihalle, leikkikentälle, kerhoon...
MUTTA juhliin en moista väriyhdistelmää valitsisi.
Arkikäyttöön ihan ok.