Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri syyllistää kun en lähde tapaamaan häntä

Vierailija
05.12.2020 |

Minä elän hyvin eristyksissä, mies ja minä etätöissä. En liiku ihmisjoukoissa kuin pakolliset ruokaostokset ja pyrin käymään kaupoissa hiljaiseen aikaan. Kaverini ei ole yhtä tarkka ja hän myös asuu kimppakämpässä.

Tänään olisi pitänyt lähteä lyhyellä varoitusajalla kahville. Sanoin vain, etten tänään pääse. Sain avautumisviestin, miten en halua tavata häntä ja miten hän tuntee olonsa torjutuksi.

Olen tullut allergiseksi pienellekin syyllistämiselle ja sille, että minun tulisi selitellä tekemisiäni kenellekään. En voi olla vastuussa siitä miltä tämä kaveristani tuntuu.

En aio liikkua minnekään ainakaan ennen kevättä. Pitääkö aikuisen ihmisen ilmoittaa näin?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että nähtiin syyskuussa kun tilanne ei ollut yhtä paha ja oli vielä sen verran lämmin, että pystyi istumaan ulkona.

Vierailija
2/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ois entinen kaveri, kerta vuodessa riittää ylläpitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakämpässä? Mistä hän tietää, missä kämppäkaverit on kulkeneet?

Vierailija
4/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan asiallisesti, että aikuisen ihmisen ei tarvitse tekemisiään enää selitellä toisille. Ja eikö kaveris oikee tajuu, että korona tilanne suomessakin alkaa olla vakava asia?

Vierailija
5/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei kenenkään tarvitse kuunnella syyllistämistä.

Vierailija
6/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske äitisi soittaa hänen äidilleen ja selittää, ettei meidän Maija nyt voi tulla leikkimään kun on tämä helposti leviävä kulkutauti.

Vierailija
7/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että koet että hänen yhteisasumisensa on koronapesäke ja otat tosissaan nyt koronaohjeet. Että otetaanpa videopuhelu /tavallinen puhelu teen ja leivoksen kanssa. Mutta jos et halua tavata enää häntä, niin ei ehkä tarvise sanoa sen kummempaa, kuin että pahoittelut. 

Vierailija
8/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sanonut suoraan kaikille, että tapaan ihmisiä koronan takia vain ulkona. Osa on nikotellut, mutta ymmärtänyt sitten, osa ymmärtänyt hyvin heti. En sen enempää ole jaksanut asiasta jauhaa, ei aikuisten tarvi selitellä itseään toisille loputtomiin. 

Vierailija
9/54 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ettet tule. Se ei ole tunneasia, vaan käytännön asia.

Vierailija
10/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita ettet tule. Se ei ole tunneasia, vaan käytännön asia.

Niin minäkin luulin. Mutta "hänestä tuntuu" että välttelen, "hänestä tuntuu tyhmältä ja torjutulta" ja kysyi, mitä meidän välillä on meneillään.

En jaksaisi tällä hetkellä yhtään mitään välien selvittelyä. On jo tarpeeksi draamoja (miehen perheenjäsen sairaalassa, minulla on esimiehen kanssa ongelmia, ja onhan tässä lisäksi tämä korona..).

Ap

Vierailija
11/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että koet että hänen yhteisasumisensa on koronapesäke ja otat tosissaan nyt koronaohjeet. Että otetaanpa videopuhelu /tavallinen puhelu teen ja leivoksen kanssa. Mutta jos et halua tavata enää häntä, niin ei ehkä tarvise sanoa sen kummempaa, kuin että pahoittelut. 

En tykkää puhua puhelimessa, joten ehkä vieraantuminen on väistämätöntä.

Ap

Vierailija
12/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksakaan kuunnella. Enkä mitään "mitä välillämme on meneillään". Jos jonkun odotukset minua kohtaan ovat liian korkeat, onko se minun vastuullani?

Ap

Vierailija
13/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin jopa maailmanlaajuinen pandemia on henkilökohtainen loukkaus. Voit vastata hänen tunnekielellään "minusta TUNTUU etten voi liikkua yhtä vapaasti kuin ennen. Minua PELOTTAA saada tartunta."

Mutta se, tarvitseeko kenenkään selitellä menojaan tai menohaluttomuuttaan on toinen juttu. Minusta emme ole kenellekään selityksiä velkaa, edes parhaille ystäville, ystäväni ovat kypsiä aikuisia joilla on liikkumisvapaus tai vapaus olla liikkumatta. Ei siinä ole kyse minusta.

Vierailija
14/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske äitisi soittaa hänen äidilleen ja selittää, ettei meidän Maija nyt voi tulla leikkimään kun on tämä helposti leviävä kulkutauti.

Tämä. Kuulostaa joltain 10-vuotiaiden riidoilta. Minulla ainakin menee heti maku kaverisuhteista, jos niissä pitää alkaa ruotia suhteen laatua ja analysoida mistä siinä on kyse. On olemassa helppoa ja mukavaa, rentoa yhdessäoloa ilman kiemuroita. En selittelisi mitään.

Vierailija
15/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vaan jättää vastaamatta? T. Samanlaista kokeva

Vierailija
16/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit alkaa kirjoitella sosiaaliseen mediaan postauksia miten vastuuttomia ihmiset ovat kun tapailevat kavereita. Eiköhän vihje mene perille ja syyllisyys oikeaan suuntaan tai jos ei mene, aina voi laittaa eston päälle.

Vierailija
17/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksakaan kuunnella. Enkä mitään "mitä välillämme on meneillään". Jos jonkun odotukset minua kohtaan ovat liian korkeat, onko se minun vastuullani?

Ap

Mun sisko on tuommonen hirveä draamamamma, se nauttii riitelystä ja "mitä on meneillään" mukamas et hän ei lainkaan tajua...

Haluaa olla keskipiste ja kaikkien täytyis tanssia häne pillin mukaan.

Paras kun et ole huomaavinasi. Jos ei muka tajua niin ethän sinä sille mitään voi, kun kerran oot jo sanonut suoraan. Ei kai nyt kahta kertaa tarvitse selostaa noinkin yksinkertaista asiaa.

Vierailija
18/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä haluaisin tietää mitä on meneillään

Vierailija
19/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi vastannut, etten TÄNÄÄN pääse. Olisin sanonut rehellisesti, etten lähiaikoinakaan kyläile koronatilanteen takia. Puhutaan kavereitten kanssa ihan avoimesti tällaiset asiat. Mutta ymmärrän kyllä harmituksesi. Ei tuo syyllistäminenkään ok ole.

Vierailija
20/54 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa miehenä samaistua tuollaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme