Onko vävypojalle 40 e käteistä liian vähän joululahjaksi?
Kommentit (27)
Vävyn vanhemmat hoitavat sen, eri asia jos ei ole tai ovat pihejä. Sinä hoidat oman lapsesi lahjat. Heille voi tulla ero joku päivä tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vävyn vanhemmat hoitavat sen, eri asia jos ei ole tai ovat pihejä. Sinä hoidat oman lapsesi lahjat. Heille voi tulla ero joku päivä tai sitten ei.
Muistavat omaa tytärtäni ja ajattelin että muistan itsekin heidän poikaansa. Ap
Meidän vanhemmat antavat lahjan meidän perheelle.
Esim äitini teki kaikille tumput.
Ei ne lahjat montaa euroa maksa, eikä tarvitsekaan. Ei me olla mitään vailla.!
Minä olen saanut anopilta jouluna ja synttäreinä 50 e jo useita vuosia. Olen ollut tyytyväinen.
Jos annat rahaa, niin ei noin vähän. Osta jotain hyödyllistä ja mukavaa tuolla rahalla. Vaikka jotain syötävää/juotavaa tai kirja (jos tiedät mitä lukee) tai lehden vuositilaus tms. Noin pienet rahalahjat on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos annat rahaa, niin ei noin vähän. Osta jotain hyödyllistä ja mukavaa tuolla rahalla. Vaikka jotain syötävää/juotavaa tai kirja (jos tiedät mitä lukee) tai lehden vuositilaus tms. Noin pienet rahalahjat on ihan yhtä tyhjän kanssa.
No en sylkis 40 e päälle :D
Viisikymppinen on sopiva tasaraha, yksittäinen seteli. Kaksi kaksikymppistä on vähän noloa.
Anna lahja. Osta tarjouksesta jokin tuote jonka oikea hinta 70-90# ja pulita siitä toi 40€. Näin ongelma poistuu. Tai osta jokin lahja joka on ton 40€. Luulisi sillä esim jonkun kivan huivin miehelle saavan, tai nahkahanskat jne.
Jos nyt ei ihan persaukinen ole niin käteinen on aikuiselle aika huono lahja. Teineille ja opiskeleville nuorille aikuisille käteinen on ihan hyvä lahja, mutta aikuinen kyllä yleensä hankkii rahansa ihan itse.
Annat sen verran kuin on varaa Raha on aina hyvä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Anna lahja. Osta tarjouksesta jokin tuote jonka oikea hinta 70-90# ja pulita siitä toi 40€. Näin ongelma poistuu. Tai osta jokin lahja joka on ton 40€. Luulisi sillä esim jonkun kivan huivin miehelle saavan, tai nahkahanskat jne.
Ottaisin lahjan mielummin rahana.
Ihan hullua, kun lapselle nykyään 40e on olematon ja "pieni" lahja.
Mä muistan, kun oma kummitäti antoi mulle joululahjaksi tyyliin fazerin halppissuklaan, mikä taitaa maksaa mitä 4e.
Riippuu aika monesta asiasta. Meillä tuo 40€ on ollut lahjabudjetti lasten synttärilahjoille, olipa se sitten lapsen koulukaveri, sisaruksen lapsi tai kummilapsi. Ja tuo budjetti on ollut niin kauan, että raha on alkanut menettää jo arvoaan. Lapselle on ostettu suuremmalla summalla, muttei kuitenkaan överisti.
Vävy on hieman hankalampi rasti. Jos hän on opiskelija, joka elää kesätyötuloilla ja opintotuella, niin sellaiselle 40€ voisi olla ihan kiva lahja. Mutta jos hän on jo valmistunut ja työssäkäyvä ihminen (vaikka käytettiinkin termiä vävypoika), niin 40€ voi olla vähän alakanttiin.
Minä ehkä kiertäisin ongelman niin, että ostaisin pariskunnalle jonkun isomman yhteisen lahjan ja sitten kummallekin jotain pientä. Yhtenä jouluna ostin esim. heille yhteisen 100€ lahjakortin ravintolaan ja lisäksi tyttärelle jonkun neulekirjan ja lankoja, vävylle vähän parempaa hiusvahaa ja HappySocksin sukat. No nämä oli yhteensä ehkä parin sadan luokkaa, mutta ajatuksena vaan, että jos haluaa ostaa omalle lapselle jotain kalliimpaa, niin voi miettiä jotain sellaista mikä käy yhteiseksi lahjaksi.
Kyllä meidän vävy saa 400€. Miniälle annamme 20€ kun on varmasti suvun rahojem perässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän vävy saa 400€. Miniälle annamme 20€ kun on varmasti suvun rahojem perässä.
Tasapuolista ✌
Minä otan mieluummin rahana, kuin vääränkokoisina vaatteina tms.
Älä anna rahana. Tyhmää. Itse loukkaantuisin, jos saisin appivanhemmilta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna rahana. Tyhmää. Itse loukkaantuisin, jos saisin appivanhemmilta rahaa.
Itse tykkäisin.
On, ellei ole täysin rahaton niin ennemmin ostaisin lahjan. Siihen summa on täysin riittävä