Kuka sanoo Pihlaja-karkkeja kettukarkeiksi?
Kommentit (29)
Mä. Jo lapsesta asti. Koska NE ON KETTUKARKKEJA :D
Jos Sijaltainen nousisi.
Minä. Lapsesta asti niitä sillä nimellä kutsunut. Myös monet ystävistäni kutsuu niitä kettukarkeiksi.
Ennenhän niiden nimi oli Pihlajanmarja, nyt näkyy olevan Pihlaja. Koskaan ne ei ole olleet Kettu-nimisiä.
Sijaltainen_nousisi kirjoitti:
Mä. Jo lapsesta asti. Koska NE ON KETTUKARKKEJA :D
Sun nimimerkki on mahtava. Äiti sanoi mulle ton rukouksen aina nukkumaan mennessä, mut en moneen vuoteen ymmärtäny mitä siinä sanotaan. :D Sijaltainen nousisi, mitääääää.
Niiden väri viittaa kettuun ja siinä on ketun kuva.
Sanotteko Marianne-karkkeja raitakarkeiksi? Miksi ette, jos kääreen teema määrittää nimen?
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
En ole kuullut kenenkään sanoneen niitä Pihlaja karkeiksi.
Minä. Lapsena oppinut nimen ja siitä jäänyt. Nykyään on myös kettukarkkeja https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/10782/pihlaja-kettukark…
Lapsena Islanti-karkitkin oli jääkarhukarkkeja. Ei niitä karkkien nimiä silloin tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ennenhän niiden nimi oli Pihlajanmarja, nyt näkyy olevan Pihlaja. Koskaan ne ei ole olleet Kettu-nimisiä.
Koskaan niiden ainesosana ei ole ollut kettu. Pihlajanmarjoja niissä joskus käytettiin.
Onhan niistä tehty ne ketunpäänmuotoiset uudisversiotkin. Eli kettukarkit.
Lähes kukaan ei tiedä mistä puhut kun viittaat pihlajakarkkeihin. Siitä nimestä tulee mieleen mummojen imeskelykarkit peltirasiassa jauhojen seassa
Vierailija kirjoitti:
Sanotteko Marianne-karkkeja raitakarkeiksi? Miksi ette, jos kääreen teema määrittää nimen?
Emme. Siksi, jotta sulta hajoaisi pää meidän epäjohdonmukaisuutemme takia.
Kaikki?