Onko sinulla ollut rintasyöpä? Miten se oireili?
Minulla on nyt ollut viikon verran kipua toisen rinnan ulkoreunalla, aina kun kumarrun ilman rìntaliivejä. Kipua on myös yöllä, kun käännyn nukkumaan sen kipeän puolen kyljelle.
Nyt on myös menkat, joten odottelen ainakin loppuuko kipu menkkojen jälkeen. Tällaista ei ole kuitenkaan ikinä minulla ollut. Rinnat on kuvattu noin vuosi sitten, silloin ei mitään poikkeavaa löytynyt.
Kommentit (9)
Mielestäni et voi sanoa ap:lle, että tuo ei ole rintasyövän oire. Syöpä voi oireilla monin eri tavoin.
Ei mitään oiretta. Ei kyhmyä tms. Löytyi seulonnassa mammografiassa. Erittäin agressiivinen rintasyövän tyyppi, kaikki mahdolliset hoidot. Katala tauti.
Mene lääkäriin niin ei tarvi jännittää.
Itselläni on vastaavaa kipua aina toisessa kainalossa kuukautisten aikaan. Rinnat on ultrattu ja kivut päätelty hormonaalisiksi.
Lukemani mukaan kipu on harvinainen ensioire, mutta kuitenkin mahdollinen. Yleisempiä ovat kyhmy, ihomuutokset, erite nännistä tms. Inflammatorinen rintasyöpä oireilee kivuliaana tulehduksena, joka on käsittääkseni tuntemuksiltaan imetyksen aikaista rintatulehdusta vastaava eli niin kipeä, että kaikki hakeutuvat lääkäriin heti. Se ei siis tule ja mene kuten esimerkiksi kuukautiskierron aiheuttamat oireet.
Aloittajan kipu kuulostaa hormonaaliselta. Ellei mene ohi viikon kuluttua kuukautisten loppumisesta, kannattaa kysyä asiasta lääkäriltä. Tosin joillakin hormonit pitävät mastopaattistyyppistä kipua yllä kierron vaiheista riippumattakin, jopa useamman kuukauden putkeen, eli ei pitempään jatkuvakaan rintojen jomottelu tarkoita välttämättä syöpää.
Tuo ei ole rintasyövän oire.
Minulla ensimmäisenä oireena oli rinnan ihon kuroutuminen, ja sen alta löytynyt kyhmy.