Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo ei jaksa käsitellä valurautapaistinpannua.

Vierailija
19.04.2014 |

Ostin taannoin valurautapaistinpannun. Ei se paina kuin 2,5 kiloa, mutta siitä huolimatta vaimo tuskailee, että pannu on kauhean raskas käsitellä ja siirrellä yhdellä kädellä sen jälkeen, kun on tottunut kevyisiin teflonpannuihin. Nyt pitää sitten paistaa pihvit, jauhelihat ym. itse.

Irvokkaan huvittavaa, koska sama vaimo käy punttisalilla ja tekee hauiskääntöjä 12 kilon käsipainoilla. Naisen logiikkaa ei voi ymmärtää.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sillä sentään muna pysyy kädessä:/

Vierailija
22/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käytän säännöllisesti valurautapannua ja omamme on iso ja erittäin painava. Painavuuden huomaa, jos sitä pitää yhdessä kädessä ja toisella kädellä kaataa pannun sisältö kattilaan. Jaksan minä silti sitä käsitellä, vaikka en käy punttisalilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi valurautapannu on paras?

Vierailija
24/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:12"]

No kyllä on sitten heikot ranteet, en voi muuta sanoa.

[/quote]

Ja syynähän niille heikoille ranteille voi toisilla olla esim. osteoporoosi, reuma, kulumat tai vaikkapa epätäydellisesti parantunut rannemurtuma...

Vierailija
25/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannun käsittelyssä yksi pointti on ehkä se, että kuumaa pannua varmaan koittaa käsitellä mahdollisimman kaukana kehostaan jolloin voimaa on hankalampi säädellä kuin jos pannu olisi lähempänä kehoa.

Vierailija
26/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pannuja vaikka millaisia. Molemmat ranteeni ovat murtuneet ja raskaat astiat sattuvat.Laitan silti ruuan sille parhaiten sopivalla tavalla, vitut kivusta, on se ruoka kuitenkin niin hyvää että kannattaa vähän kärsiä. Runkkaan miestäkin samoilla paskoilla ranteilla.

Vierailija
27/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 19:00"]

Toivottavasti sillä sentään muna pysyy kädessä:/

[/quote]

Kädessä pysyy, ja kovettuu jopa nopeammin kuin valurautapaistinpannussa. Ap.

Vierailija
28/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 19:11"]

Mutta miksi valurautapannu on paras?

[/quote]

Teflonpannun pinnoite kuluu puhki puolessa vuodessa, eikä sellaisessa pannussa voi tehdä ruokaa metallilastalla. Valurautapannussa paistettavaa ruokaa voi käännellä vaikka kirveen terällä. Se ei hätkähdä. Teflonpannu ei kestä edes 5 vuotta. Valurautapannu on sopivasti sisäänajettu ja parhaimmillaan 50 vuoden käytön jälkeen. 1800-luvulla tehtyjä valurautapannuja on yhä käytössä. Mökilläni on yksi sellainen.  Ap.

Vierailija
29/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluution kannaltahan tuossa ei ole mitään outoa. Ei ole kauhean oleellista jaksaa nostella epäergonomisia keittiövälineitä, ja haukkareiden treenaamisen mielekkyydestäkin voidaan olla kahta mieltä Kestävyys, se on se mikä ratkaisee pitkässä juoksussa.

Vierailija
30/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:04"]

Kertoo tekevänsä vai näät itse tekevän niitä 3x8 sarjoja niillä 12kg käsipainoilla? ;)

[/quote]

Tekeehän tuo niitä samoja sarjoja kotonakin olevilla käsipainoillakin silloin tällöin, ja tyylipuhtaana heijaamattomana suorituksena. Ei ole syytä epäillä. Ap.

Vierailija
31/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi, mikset itse käsittele sitä valurautapaistinpannuasi.

Vierailija
32/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:05"]

[/quote]

Eikös ap aloituksessa sanonut, että hän sitä pannua käyttää kun vaimo ei jaksa. Joten mikä nyt oikeastaan jäi epäselväksi?

Vierailija
33/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jäikö? Minähän kerroin, että minä olen juuri täsmälleen se ihminen, joka sillä nykyään paistaa pihvit, jauhelihat ym. Luetun ymmärtäminen? Ap.

Vierailija
34/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:02"]

Ostin taannoin valurautapaistinpannun. Ei se paina kuin 2,5 kiloa, mutta siitä huolimatta vaimo tuskailee, että pannu on kauhean raskas käsitellä ja siirrellä yhdellä kädellä sen jälkeen, kun on tottunut kevyisiin teflonpannuihin. Nyt pitää sitten paistaa pihvit, jauhelihat ym. itse.

Irvokkaan huvittavaa, koska sama vaimo käy punttisalilla ja tekee hauiskääntöjä 12 kilon käsipainoilla. Naisen logiikkaa ei voi ymmärtää.

[/quote]

Oot valinnu huonon vaimon, kyllä minä jaksan :-)

Vierailija
35/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa meidän valurautapannua nostella, mutta mies on sen ostanut ja saa sitä ihan vapaasti käyttää niinkuin tykkää. Jos joskus joudun tekemään ruokaa niin teen sen jollain muulla metodilla. 

Vierailija
36/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:18"]

En minäkään jaksa meidän valurautapannua nostella, mutta mies on sen ostanut ja saa sitä ihan vapaasti käyttää niinkuin tykkää. Jos joskus joudun tekemään ruokaa niin teen sen jollain muulla metodilla. 

[/quote]

Tänhän on pakko olla vitsi?! Onko OIKEESTI olemassa ihmisiä, jotka eivät jaksa nostaa valurautaista paistinpannua yhdellä kädellä? Mahtaa arkielämänne olla hankalaa! Ja kyllä perinteiset sukupuoliroolit ainakin voivat hienosti tuollaisissa liitoissa, joissa nainen on pikku heiveröinen keijukainen ja mies varsinainen karju, oikea pihvinkääntäjä...tervetuloa vaan vuoteen 2014.

Vierailija
37/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:18"]

[/quote]

Tänhän on pakko olla vitsi?! Onko OIKEESTI olemassa ihmisiä, jotka eivät jaksa nostaa valurautaista paistinpannua yhdellä kädellä? Mahtaa arkielämänne olla hankalaa! Ja kyllä perinteiset sukupuoliroolit ainakin voivat hienosti tuollaisissa liitoissa, joissa nainen on pikku heiveröinen keijukainen ja mies varsinainen karju, oikea pihvinkääntäjä...tervetuloa vaan vuoteen 2014.

[/quote]

Mäkään en meidän valurauta pannuja nostele saati käytä. Mies käyttää jos haluaa jtn tehdä, minä teen muuten ruuat omilla teflonipannuillani. Ja mun teflonipannuun mahtuu paljon enemmän kuin siihen mieheni valurautaiseen.

Vierailija
38/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keittiövälineet valitsee se, joka niitä käyttää. Valurautapannut fine, mutta minä en tee niillä mitään, ranteissa krooniset jännetupintulehdukset ja muutenkin rikki ja kivuliaat. Yhtälailla jätän isot teflonpannut suosiolla miehen käsiteltäviksi. Ruuan laittamisesta en pidä muutenkaan, ja vielä vähemmän, jos se vielä sattuukin kaiken muun lisäksi.

Ja mitä sitten, jos vielä tuskaisella pannulla ruuan laittaisi, mutta koetapa pestä se. Kiitti, mut ei kiitti. Kuitenkin näillä ranteilla kannetaan taaperoa, 15kg koiranruokasäkkiä yms. Se on se asento, mihin ranne painavalla pannulla vääntyy.

Vierailija
39/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:18"]

[/quote]

[/quote]

No kuule ei ole vitsi ja tervetuloa vaan itse vuoteen 2014, täällä meillä se tarkoittaa sitä että voimme jakaa kotihommat kunkin kiinnostuksen mukaan ja jokainen voi hankkia sitten haluamaansa gadgettia avukseen. Jos meillä ei muita pannuja olisi ja joutuisin jotain ruokaa pannulla valmistamaan, niin pystyisin sen kyllä kahdella kädellä hoitamaan. Mutta kun ei ole vielä sitä tarvinnut tehdä, niin en ole tullut tätä asiaa treenanneeksikaan. 

Vierailija
40/50 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:07"]

[/quote]

Eikös ap aloituksessa sanonut, että hän sitä pannua käyttää kun vaimo ei jaksa. Joten mikä nyt oikeastaan jäi epäselväksi?

[/quote]

No muotoillaanpa uusiksi. Miksei ap itse HALUA käyttää sitä valurautapannua? Miten vitun vaikeaa voi yhteiselämä olla? Mies paistaa pihvit valurautapannulla, nainen keittää perunat. Kakarat voi laittaa pilkkomaan salaatin.

Uusavuttomuuden huippu.