Mitkä ovat viisi tärkeintä hyvän puolison ominaisuutta?
Siis millainen on ihanteellinen kumppani sinun mielestäsi. Voisit kertoa myös, oletko mies vai nainen, etsitkö miestä vai naista tai oletko suhteessa vai et ja minkä ikäinen olet. Jos olet suhteessa, kauanko se on kestänyt ja onko se onnellinen ja vastaako puolisosi ihanteitasi. Täällä usein mainitaan paino ja ulkonäkö hyvin tärkeäksi ominaisuudeksi puolisolla. Se hämmästyttää minua, vaikka itse olenkin normaalipainoinen ja kivannäköinen.
Minun oma listani voisi olla esimerkiksi ystävällisyys, äly, huumorintaju, ahkeruus, hyväntuulisuus.
Kommentit (46)
Ymmärtäväisyys
Uskollisuus
Älykkyys
Samat mielenkiinnon kohteet
Hellyys
Tuossa järjestyksessä tärkeimmästä turhimpaan, ja ulkonäöllä ei ole väliä. Olen 25-vuotias bi-nainen, täydellistä kumppania ei ole vielä näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:18"]
Kyllä. keskustelutaito on tärkeä osa hyvää parisuhdetta. Nostaisin vielä keskeisiksi luotettavuuden, myönteisyyden ja toisen huomioimisen taidon.
[/quote]
Tuossa muistelemassani tutkimuksessa yllättävä pointti oli se, että keskustelutaito on tärkeä nimenomaan keskustelutaitoisille. Jos kumpikaan ei välitä keskustelusta, eikä osaa, kumpikaan ei välttämättä ole ollenkaan onneton suhteessa, jossa ei keskustella. Jos toinen olisi keskustelijatyyppia, mutta toinen keskustelukyvytön, keskustelijatyyppi olisi onneton.
Ap
^ Joo, tottakai noin ap. Mulle on tärkeää keskustella asioista, joku toinen on hiljaisempi. Meillä ei riidellä äänekkäästi, btw. :) 9
Kaunis, älyllisesti utelias, keskustelutaitoinen, huumorintajuinen, arvostaa ja haluaa elämältä samoja asioita kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:25"]
Kaunis, älyllisesti utelias, keskustelutaitoinen, huumorintajuinen, arvostaa ja haluaa elämältä samoja asioita kuin minä.
[/quote]
Oletko mies vai nainen? Ilmeisesti mies, hetero?
Puolison tulee olla hyvää vanhempiainesta, älykäs, terve, kiltti ja hyväntuulinen.
N 42, onnellisesa avioliitossa, lapsia
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu?
Ap
- Terve itsetunto eli on oma itsensä, luottaa taitoihinsa ja kykyihinsä joita omistaa eikä ole mitään tarvetta olla keskipisteenä ja tuoda itseänsä esille.
- Kunnioitus puolisoa kohtaan eli kohtelee hyvin, ymmärtää että toinen voi kokea ja tuntea ja olla eri mieltä asioista vaikka ei tajuaisikaan miksi :) Pääasia jotta ymmärtää toisen olevan eri persoona. Uskollisuus kuuluu kunnioitukseen myös.
- Huumorintaju eli meikäläisen kohdalla tarkoittaa että huumori synkkaa keskenämme, ei mitään törkeyksiä eikä ruokottomuuksia
- Peukalo ei ole keskellä kämmentä eli osaa kaikenlaista nikkarointia, remonttia, auton korjausta yms. jonkin verran. Ei tokikaan mikään ihmemies mäkkaiver tarvi olla!
- Tunteiden näyttäminen eli ei tarvi (eikä saa) olla yltiöromantikko kun en itsekään ole, mutta halaukset ja tykkäämisen ilmaisut omalla luontevalla tavallaan on tärkeitä.
Minä olen nainen 50v ja mulla on tuommoinen mies. Sen kanssa on helppo ja hyvä olla.
Hyvä keskustelija (sama aallonpituus), huumorintaju, luotettavuus, hyvä ulkonäkö, näyttää tunteensa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:57"]
Puolison tulee olla hyvää vanhempiainesta, älykäs, terve, kiltti ja hyväntuulinen.
N 42, onnellisesa avioliitossa, lapsia
[/quote]
Ap
[/quote]
Kun miehesi sairastuu esimerkiksi syöpään, niin heivaatko sitten hänet mäkeen? Hänhän ei ole silloin enää terve.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:06"]Uskollisuus
Rehellisyys
Hyvä sydän
Raittius
Rauhallisuus
Olen nainen, en ole parisuhteessa, koska ei tuollaista miestä ole olemassakaan.
[/quote]
Kuvailit kiltin miehen. Heitä on tosi paljon ilman naista, koska he eivät kelpaa naisille.
[/quote]
Tuhat yläpeukkua tälle. Naiset pitävät kilttiä miestä naurettavana ja epäonnistuneena epämiehenä.
T. Entinen kiltti mies.
1. Uskollisuus/luotettavuus
2. Vastuunotto omasta elämästä
3. Vähäinen/kohtuullinen alkoholinkäyttö
4. Empaattisuus
5. Terve itsekriittisyys (esim lastenkasvatuksessa, parisuhteessa, työssä)
Nuo ovat myös tärkeimpiä ominaisuuksia itsessäni, siis siinä mitä haluan omassa persoonassani vaalia ja kehittää. Niin joo nämä eivät ole missään järjestyksessä, mutta jos joku pitäisi ottaa ensimmäiseksi, niin se olisi kyllä tuo vastuunotto omasta elämästä. Todellä tärkeä asia, minkä yllättävän harva taitaa.
19 korjaa, siis nuo ovat tärkeimpiä asiota MYÖS itsessäni.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:25"]
[/quote]
Oletko mies vai nainen? Ilmeisesti mies, hetero?
[/quote]
Juu, heteromies. Täällä ei kuulemma saa kirjoittaa perään, että on mies, koska sitä pidetään pätemisenä.
1. Henkinen tasapaino. Esim. impulssikontrolli kunnossa.
2. Sivistynyt. Tietää asioista. Ei ole tyhmä eikä juntti.
3. Samanlainen arvomaailma.
4. Perhekeskeinen.
5. Hyvät käytöstavat.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:57"]
[/quote]
Veikkaan siksi, että vanhemmuusominaisuuksien nostaminen ykköseksi antaa sellaisen kuvan, että mies on haluttu ensisijaisesti lasten siittäjäksi ja kasvattajaksi, ei niinkään kumppaniksi ja rakastajaksi.
Miehessä tärkeitä piirteitä perhekeskeisyys, anteliaisuus, rehellisyys, ahkeruus ja että osaa kohdella minua hyvin. Mulla on unelmieni mies!
Eli ihannenaisen ominaisuuksia?
Älykkyys ja älyllinen uteliaisuus, huumorintaju, taloudellinen suunnittelukyky, fyysinen sopusuhtaisuus sekä sokerina pohjalla se, jonka takia tulen saamaan paljon alapeukutuksia: vähäinen entisten seksikumppanien määrä.
T. Miesnäkökulma.
1. psyykkinen tasapaino (pystyy tarkastelemaan itseään ja omaa toimintaansa ja tarvittaessa muuttamaan sitä sekä riittävä itsehillintä mutta kyky ilmaista tunteitaan)
2. luotettava
3. fyysinen vetovoima
4. käy töissä tai opiskelee
5. on hyvä vanhempi ja osallistuu perhe-elämään
n40 naimisissa, onnellisesti yhdessä 18v miehensä kanssa
Huumorintaju - siis samantapainen kuin itselläni on.
Rentous - ei nipoteta rahoista, kotitöistä ym. asioista joista useimmat parit tuntuu riitelevän, rentous myös elämäntavoissa - ei absolutisti eikä työhullu.
Älykkyys/fiksuus.
Miellyttävä ulkonäkö.
Lisääntymishaluttomuus.
Naimisissa, n.50v. Mies täyttää kriteerit, tietenkin.
Kyllä. keskustelutaito on tärkeä osa hyvää parisuhdetta. Nostaisin vielä keskeisiksi luotettavuuden, myönteisyyden ja toisen huomioimisen taidon.