Hoitajat! Onko työnne oikeasti niin raskasta, kuin annatte ymmärtää?
Sairaanhoitajat, lähihoitajat ja muut hoitoalalla työskentelevät. Onko työ oikeasti niin raskasta, ja työolot oikeasti niin huonot, kuin annatte ymmärtää?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikki työt ole omalla tavallaan rankkoja. Miksi hoitajat ovat jotenkin erityisiä tämän suhteen?
Fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kuormitus. Kyllä uuvuttaa. Kiire vielä päälle.
Riippuu kuule aivan paikasta, aivan mahdoton verrata kaikkia toisiinsa.
Henkilöstön aliresussointi ja epäergonomiset vuorot ovat kyllä normi.
Oli se. Osastonhoitaja halusi miellyttää ylempiään. Ei välittänyt siitä, paljonko teit töitä. Oma hyvä oli tärkeintä.
Toivottavasti karma lyö pahalla kädellä tuota ämmää.
No, nyt olen paikassa, jossa työ on jopa helppoa ajoittain. Omaisia ja pomoja ei näy. No, pomo kyllä viestittää sähköpostilla ja puhelimella määräyksiä, mutta tietää, että on heikoilla, kun on töpeksinyt itse niin paljon. Palkkaan olen tyytyväinen. ( 45000 euroa vuodessa )
Minun työni ei ainakaan ole niin raskasta kuin hoitajien valituksesta voi päätellä ja palkkaanikin olen todella tyytyväinen työn vaativuuteen nähden. Pari tuntia joka päivästä kuluu ihan vaan työkavereiden kanssa turisemiseen ja siitäkin palkka juoksee. Toki välillä voi olla raskaitakin päiviä.
Ja tämä ei ole provo.
Hoitokodissa töissä ollessani työkaverit valittivat työn rankkuutta, mutta istuivat lähes päivittäin tauolla yliaikaa. Jos olisi ollut aikaa esimerkiksi ulkoiluttaa vanhuksia niin sitä ei tehty vaan mentiin istumaan kahville kun välttämättömät hoitotoimenpiteet oli tehty. Toki oli rankkojakin päiviä, mutta yleensä näin. Lähdin sairaalaan töihin kun kaipasin actionia. Ei sielläkään mahdoton kiire ole, mutta tauoilla ei istuta yliaikaa.
Entisenä hoitajana olen sitä mieltä että ainakin kunnallisella puolella työn rankkuus vaihteli. Välillä oli todella rankkaa, mutta oli kausia että oli todella kevyitä ja helppoja hoidettavia. Silti aina valitettiin työn rankkuutta vaikka oli aikaa istua tunti ruokatauolla ja vähintään puoli tuntia kahvilla.
Yksityisellä puolella oli rankkaa lähes koko ajan. Hoitajia oli minimimäärä ja hoidettavia ihan liikaa. Just ja just ehti syömään.