Mikseivät kiinteistönvälittäjät osaa kirjoittaa kunnon suomea?
Joka ilmoituksessa on kielioppi- ja näppäilyvirheitä. Olen jo pitkään etsinyt välittäjää, joka osaisi kirjoittaa, mutta taitaa olla mahdoton tehtävä. Onko tämä hutilointia vai osaamattomuutta?
Kommentit (14)
Ei toimittajatkaan enää osaa kirjoittaa, monilla näyttää esim. sanojen taivuttaminen olevan hukassa.
Näitä näkee lähes joka päivä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ne kirjoittaa huijaukseen perustuvia kielikuvia, ei yhteyttä todellisuuteen.
No esim. "kerrostalo koti" ei ole kielikuva vaan kirjoitusvirhe.
Jos on fiksu ja ollut läsnä koulun suomen kielen tunneilla niin saa ehkä paremmankin työn kuin kiinteistönvälittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimittajatkaan enää osaa kirjoittaa, monilla näyttää esim. sanojen taivuttaminen olevan hukassa.
Etenkin teonsanojen taivuttaminen monikon mukaan tuntuu kadonneelta taidolla.
Koirat on, tytöt kiipeää, maat puolustaa....
Olen huomannut saman. Aivan järkyttävää lukea myynti-ilmoituksia, niin paljon alkeellisia yhdyssana- ja kielioppivirheitä niissä on. Antaa typerän kuvan välittäjästä ja välitysfirmasta.
Vierailija kirjoitti:
Tai kun viitataan jonkun muun median uutiseen, kirjoitetaan monikossa. "Helsingin Sanomat kertoivat."
Jos lauseen sanajärjestystä on muutettu, se alkuperäinen jää kuitenkin mukaan juttuun.
Kiire taitaa painaa ainakin toimittajilla, asunnonvälittäjillä voi olla ihan osaamattomuutta.
Ovat selvinneet elämässään puhumalla, ei kirjoittamalla.
Luulin otsikon nähtyäni, että avaus oli minun. Eipä ollutkaan.
Olen täysin samaa mieltä.
Pahin näkemäni, jonka olen täälläkin kertonut, oli seuraava: "Kaikki kuolut lähietäisyydellä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. "kerrostalo koti" ei ole kielikuva vaan kirjoitusvirhe.
Kerros talo koti.
Olisiko liikaa vaadittu, että tutkintoon vaimikälie voisi sisältyä myös kielellinen koe? Kyllähän ilmoitusten tekeminen on ihan oleellinen osa myyntiä, ja välittäjän valintaa.
Kouluja käyneet saavat kunnon töitä. Kiinteistönvälittäjäksi päätyvät heikkolahjaisimmat.
No haloo, jos Toni Nieminen ja Esko Eerikäinenkin aikanaan tuosta vaan kelpuutettiin kiinteistönvälittäjiksi (vaikka kauan eivät niitä hommia tehneetkään), niin eiköhän se kerro alan yrittäjien vaatimuksista jo paljon. Kunhan osaat puhua asiakkaat pyörryksiin, niin töihin vaan.