Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissanomistajat, joilla on keittiössä parketti! Miten estätte kissoja kaatamasta vesikippoa lattialle?

Vierailija
05.12.2020 |

Omat kissani riehuvat jatkuvasti niin, että läikyttävät kokonaisen vesikipollisen vettä lattialle. Kokeilin ostaa kippojen alle eläinkaupasta alustan, mutta ei sekään pidä suuria määriä vettä.

Onko ainoa ratkaisu siirtää vesikipot kylppäriin vai onko joku keksinyt ratkaisun jolla voi pitää hulivilikissojen vesikippoja parkettilattialla pilaamatta parkettia? Siis sellaisen ratkaisun, joka olisi myös esteettinen ja sopisi sisustukseen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kissojen juoma-astiana 10 litran ämpäri. Kissoja 5 kpl.

Vierailija
22/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat harvoin juovat vettä, joka on ruuan vieressä. Siksi vesi tulisi laittaa johonkin muualle.

Millaiset kupit kyseessä? Itse käytän sellaista leveää tarjotinta kuppien alla (täällä jo linkitettiin samanlainen tarjotin)

Toinen on laittaa vesikipot pöydälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan juomavettä ei tule pitää ruoan vieressä! Googleta.

Miksi ei? Enkä jaksa goooooglettaaaa

Kissat ei mielellään juo ruokansa vieressä. Varmaan luonnossa vesi pilaantuisi raatojen jäänteistä.

Kissa ja kissaeläin ei kylläkäään ole raadon syöjä. Kissa ja leijonakin jättää rääppeet ja loput saaliista muille, mutta ei kyllä itse mene raadoille.

Vierailija
24/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat kaataa vesikuppinsa sillä, kun kuopsuttavat sitä vettä ennen sen juomista. Ostin Ikeasta sellaisen pienen lasikulhon, joka levenee ylöspäin (trygg) ja laitoin kupin alle pienen keraamisen jälkiruokavuoan. Vuoan pitää olla ihan pieni, niin, ettei vuoan reunojen lasikulhon väliin jää paljoa tyhjää. Eipä kaadu kuppi enää, vaikka miten kuopsuttaisi. 

Vierailija
25/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä ratkaisu saavutetaan, kun sanoitetaan omat tunteet kissoille, jotta nämä ymmärtävät muuttaa käytöstään.

Vierailija
26/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vesikippo kylppärissä just tuon riehumisen takia. Meidän kissa heittelee ja "roiskuttelee" myös ruokaansa ympäriinsä. Tähän keksin ratkaisun kun laitoin ruokalautasen tarjottimelle jossa on n.2-3cm korkeat reunat, pysyy ruoka näin siinä alustallaan. Auttaisko teillä siihen vesiongelmaan tämä? Jos laitatte vähemmän vettä, kissahan ei paljoa kerralla juo. 

Vierailija
27/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuppi kylppäriin.

Vierailija
28/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on aina ollut tällainen:

https://www.lahjatalo.fi/fi/tuote/elaimet/kissat/LP93803/kissat-tarjoti…

Tämä on liian pieni, jos kaatuu kipollinen vettä niin sitä valuu tuon tarjottimen yli. Muuten sopisi sisustukseen ilman noita kissojen kuvia.

Ehkä kokeilen näin ensi alkuun pitää toista vesikipoista keittiötasolla ja toista kylppärissä eri puolella hiekkalaatikkoa. Jos joku tietää jonkin yksivärisen, mielellään valkoisen tai vaaleanpunaisen reunallisen vedenpitävän alustan joka soveltuisi tähän käyttöön niin saa vinkata, mutta pitää tosiaan olla sellainen että siihen voi kaataa paljon vettä eikä se valu siitä yli tai pääse läpi. Mitään kattilaa en todellakaan lattialleni laita, mutta ehkä jokin laakea ja nätti keraaminen astia voisi olla toinen vaihtoehto.

Vierailija
29/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat ei mielellään juo ruokansa vieressä. Varmaan luonnossa vesi pilaantuisi raatojen jäänteistä.

Kissa ja kissaeläin ei kylläkäään ole raadon syöjä. Kissa ja leijonakin jättää rääppeet ja loput saaliista muille, mutta ei kyllä itse mene raadoille.

Sehän se pointti onkin, kissa ei halua käydä juomassa ruokailupaikkansa vieressä. 

Vierailija
30/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ja tämähän se oli pointtikin. Saalista jää jämät ja ne jää paikoilleen pilaantumaan. Siksi niiden aterian jäänteiden viereen ei jäädä juomaan. Kissat tykkää raikkaasta vedestä ja ruuasta ,koirat yleensä ei ole niin tarkkoja.

Vierailija
31/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupasta ostettu kumimaton palanen vesikupin alle ja mahdollisimman painava vesikuppi. Toinen kissamme tykkää juoda lattiantasolla olevasta kiposta, toinen juo mieluummin suoraan tiskialtaan hanasta - ei jätetä hanaa auki, vaan kissa on tyytynyt siihen, että tulee juomaan hanasta, jos joku ihminen on keittiössä avaamassa hanaa. Tyytyy juomaan lattian tasosta jos tulee liian paha jano.  Saman kissan vuoksi meille ei voi tulla liiketunnistemella varustettua keittiöhanaa (pitkäaikainen haaveeni). 

Vierailija
32/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dissaajalle tiedoksi, kissat itse keksi sen. Minulla oli ämpärillinen vettä varattu sähkökatko aikana keittiössä ja lemmikit aivan itse innostuivat juomaan siitä. Kaikki ainakin saa vettä riittävästi ja veden louskutudts ja lippujen kaatumisia ei tapahdu. Kaverin kissa käy juomassa vessan automaattihanasta. Kissat ovat fiksuja.

Vierailija
33/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tällainen kurakaukalo, jossa on reunat

https://www.puuilo.fi/koti-ja-talous/tarmo-kurakaukalo-75-5x38x3-5cm

Vierailija
34/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarjotin ja siinä niin painava keraaminen juoma-astia, että ei juuri läiky. Tämän lisäksi omatoimisena juoma-astiana löylykiulu kylppärissä.

Vierailija
35/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, jos kissa juo.

Etenkin jos kissa syö kuivia raksuja, niin on tärkeää että se/hän juo riittävästi vettä. Vesikipon kannattaa olla semmoinen vähän laakeampi astia, jota ei pysty kaatamaan millään konstilla.

Vierailija
36/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuppi kylppäriin.

Kissan hiekkalaatikon voi sijoittaa kylpyhuoneeseen, ei ruoka-astioita.

Vierailija
37/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dissaajalle tiedoksi, kissat itse keksi sen. Minulla oli ämpärillinen vettä varattu sähkökatko aikana keittiössä ja lemmikit aivan itse innostuivat juomaan siitä. Kaikki ainakin saa vettä riittävästi ja veden louskutudts ja lippujen kaatumisia ei tapahdu. Kaverin kissa käy juomassa vessan automaattihanasta. Kissat ovat fiksuja.

toinen kissamme rakastaa juoda puutarhassa olevasta 70 litran mustasta muovitynnyristä. Nousee vielä takajaloilleen, että ylettää lipomaan vettä.  Luulen, että tuonkaltaisilla kissoilla on halu etsiä ympäristöstä mahdollisimman syvä ja runsasvetinen lähde, meidän pihan vesiastia varman imitoi kissan mielestä liian hyvin lähteensilmää.  Meillä on mökki järven rannalla ja mökillä ollessa kissamme eivät koskaan juo vesikiposta sisältä, vaan järvestä suoraan.  Ei haittaa yhtään, jos tassut vähän kastuu. Ne ei aina nuo nettivinkit toimi kaikille kissoille, kannattaa kokeilla laajasti mistä oma kissa tykkää.

Tuli mieleen sellainenkin, että jos kissoilla on tapana kaataa juoma-astia, niin mitä jos laittaisitte toiseen lavuaariin mahdollisimman ison vesikipon, josta totutatte kissat juomaan. korkeampi vesikippo, jos kissa ei tykkää kurkottua alaspäin juomaan, matalampi, jos tykkää.

Vierailija
38/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toinen kissamme rakastaa juoda puutarhassa olevasta 70 litran mustasta muovitynnyristä. Nousee vielä takajaloilleen, että ylettää lipomaan vettä.  Luulen, että tuonkaltaisilla kissoilla on halu etsiä ympäristöstä mahdollisimman syvä ja runsasvetinen lähde, meidän pihan vesiastia varman imitoi kissan mielestä liian hyvin lähteensilmää.  Meillä on mökki järven rannalla ja mökillä ollessa kissamme eivät koskaan juo vesikiposta sisältä, vaan järvestä suoraan.  Ei haittaa yhtään, jos tassut vähän kastuu. Ne ei aina nuo nettivinkit toimi kaikille kissoille, kannattaa kokeilla laajasti mistä oma kissa tykkää.

Tuli mieleen sellainenkin, että jos kissoilla on tapana kaataa juoma-astia, niin mitä jos laittaisitte toiseen lavuaariin mahdollisimman ison vesikipon, josta totutatte kissat juomaan. korkeampi vesikippo, jos kissa ei tykkää kurkottua alaspäin juomaan, matalampi, jos tykkää.

piti kirjoittamani, että tiskialtaaseen, vaan miksei lavuaarikin voisi toimia.

Vierailija
39/39 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. tällainen kurakaukalo, jossa on reunat

https://www.puuilo.fi/koti-ja-talous/tarmo-kurakaukalo-75-5x38x3-5cm

Tämän kun saisi valkoisena...