Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole kovin kiintynyt meidän koiraamme

Vierailija
18.04.2014 |

koirassa ei sinänsä mitään vikaa eli on ihan normaali koira, vähän jästipää kylläkin. Lapset jumaloivat koiraa mutta itse olen ajatellut etten jäisi yhtään kaipaamaan jos se nyt täytyisi myydä pois. Olen aina kaivannut koiraa mutta nyt kun mulla sellainen on niin ei ole oikein mitään tunteita sitä kohtaan. Tuleekohan ne tunteet vielä ajan kanssa? Koira ollut meillä viime kesästä...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ehkä sun ei tarvi tuntea sitä kohtaan tuon enempää. Mutta miksi ihmeessä joutuisitte myymään koiran pois, lapset tykkää jne. Siis missään ei ole mitään vikaa. Koira tuli teille viime kesänä... tulkitsen että ei tullut pentuna vaan otettu aikuinen koira ja nyt jos mietit että koira pitäisi myydä (miksi ihmeessä kukaan myisi koiraa pois?) niin hieman huolettaa vaan se, ettei ole "kiertokoira" ja laiteta aina eteen päin perheestä toiseen. Siinä tapauksessa koiralle on jo armeliaampaa lopetus, kuin hylätä laumasta. Kodinvaihtajan tapaus on se kaikkein surullisin.

Vierailija
2/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 20:08"]

No mutta ehkä sun ei tarvi tuntea sitä kohtaan tuon enempää. Mutta miksi ihmeessä joutuisitte myymään koiran pois, lapset tykkää jne. Siis missään ei ole mitään vikaa. Koira tuli teille viime kesänä... tulkitsen että ei tullut pentuna vaan otettu aikuinen koira ja nyt jos mietit että koira pitäisi myydä (miksi ihmeessä kukaan myisi koiraa pois?) niin hieman huolettaa vaan se, ettei ole "kiertokoira" ja laiteta aina eteen päin perheestä toiseen. Siinä tapauksessa koiralle on jo armeliaampaa lopetus, kuin hylätä laumasta. Kodinvaihtajan tapaus on se kaikkein surullisin.

[/quote]

Koira tuli meille kyllä ihan pentuna ja tuo myyminen on oli täysin hypoteesi eli en surisi kovasti vaikka ´sellainen tilanne joskus eteen tulisi...ja on se ihan mahdollista että joku esim vielä tulisi allergiseksi tai tulisi vaikka muutto ulkomaille...ei ole kiertokoira vaan ihan eliniäkseen meille otettu ja saa hyvän hoidon. itse vaan ihmettelen että miksi en tunne tämän enempää koiraa kohtaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 20:10"]

[/quote]

Koira tuli meille kyllä ihan pentuna ja tuo myyminen on oli täysin hypoteesi eli en surisi kovasti vaikka ´sellainen tilanne joskus eteen tulisi...ja on se ihan mahdollista että joku esim vielä tulisi allergiseksi tai tulisi vaikka muutto ulkomaille...ei ole kiertokoira vaan ihan eliniäkseen meille otettu ja saa hyvän hoidon. itse vaan ihmettelen että miksi en tunne tämän enempää koiraa kohtaan.

ap

[/quote]

Siksi kun sinä olet normaali ihminen. Ei tarvitsekaan eläintä rakastaa, huolenpito riittää ja varsinkin kun perheessä on joku, jolle lemmikki on tärkeä, sen tunne-elämä on kyllä ihan kunnossa. 

Vierailija
4/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]ja niitä on ikävän paljon.

Vierailija
5/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisitte muuttamaan ulkomaille, niin voihan sen sinne mukaan ottaa!! Olisi kamalaa tehdä lapsille niin et ensin otetaan rakas koira ja sitten jonkun pikkujutun niinkuin ulkomaille muuton takia siitä pitäis muka luopua.... No, mut se oli sun hypoteesi, mutta musta aika huono esimerkki. Allergia on tietty eri. Mutta senkin pitäis olla sellanen jonka kanssa ei pärjää, ei pientä tukkosuuden tunnetta kannata säikähtää, monet allergiat siedättyy pois muutamassa kuukaudessa. 

Itse asiasta, eli kiintymyksestäsi koiraan. Voi olla, että joudut keskittymään sen hoitamiseen ja huoltamiseen ja muutenkin aikaa kortilla? Jos ei ole rentoa yhdessäoloaikaa koiran kanssa, niin harvemmin siitä osaa nauttia. Itsellä koira ja joskus aikoja, kun sillä kremppaa toisen perään ja kaikki energia menee vain sen asioista huolehtimiseen. Sitten taas eri kun on normaalia hengailuaikaa koirankin kanssa enemmän.

Vierailija
6/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 20:17"]

Jos joutuisitte muuttamaan ulkomaille, niin voihan sen sinne mukaan ottaa!! Olisi kamalaa tehdä lapsille niin et ensin otetaan rakas koira ja sitten jonkun pikkujutun niinkuin ulkomaille muuton takia siitä pitäis muka luopua.... No, mut se oli sun hypoteesi, mutta musta aika huono esimerkki. Allergia on tietty eri. Mutta senkin pitäis olla sellanen jonka kanssa ei pärjää, ei pientä tukkosuuden tunnetta kannata säikähtää, monet allergiat siedättyy pois muutamassa kuukaudessa. 

Itse asiasta, eli kiintymyksestäsi koiraan. Voi olla, että joudut keskittymään sen hoitamiseen ja huoltamiseen ja muutenkin aikaa kortilla? Jos ei ole rentoa yhdessäoloaikaa koiran kanssa, niin harvemmin siitä osaa nauttia. Itsellä koira ja joskus aikoja, kun sillä kremppaa toisen perään ja kaikki energia menee vain sen asioista huolehtimiseen. Sitten taas eri kun on normaalia hengailuaikaa koirankin kanssa enemmän.

[/quote]

Meillä kyllä koira lähtisi heti jos tulisi lapsille pientäkin oiretta koska yhdellä lapsista astma. Olen itse lapsena sairastanut niin pahan astman etten todellakaan altista lasteni niille kohtauksille. mutta joo hypoteesi on koska vielä ei kenelläkään mitään oireita ole. Elämäntilanteet muuttuu esim joku voi sairastua niin pahasti ettei ole voimia enää kenelläkään hoitaa koiraa ja silloin on koiralle parempi päästä toiseen kotiin.

Vierailija
7/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole sellaisia suuria tunteita meidän koiria kohtaan. Meillä on kolme koiraa enkä olisi mitenkään järisyttävän surullinen jos ne meiltä jotain kautta poistuisivat, en niitä mitenkään inhoakaan mutta eivät herätä suuria tunteita..kerran minulla on ollut koira jota ihan oikeasti rakastin ihan mahdottomasti, mutta se koira olikin suuri persoona ja jotenkin keskivertoa fiksumpi, sen koiran omistin myös sopivassa elämäntilanteessa niin että oli aikaa ja intoa heittäytyä siihen koirahehkutukseen.

Kissaa kohtaan tunnen tällähetkellä samanlaista rakkautta kun tuohon yhteen koiraan kerran, en tiedä miksi se tunne ei tule kaikkiin eläimiin joita meillä on/on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän