E-pillereitä vastustavat? Miksi olette niitä vastaan?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kaikkia sivuoireita välttämättä edes tajua, etenkin jos on aloittanut käytön jo teininä. Esim. raivokohtaukset yms menee helposti murrosiän piikkiin.
Yksi ystäväni oli alkanut käyttää teininä pillereitä. Lopetti ne kun alkoivat hänen olessa 25-vuotias yrittää lasta.
Silloin kertoi ihmeissään ettei ollut tiennyt että hän ei oli se kireä ja kiukkuinen joiden luuli olevan osa omaa persoonaansa.
Sen jälkeen ei ole hormooneihin koskenut.
Itse lopetin pillerit reilu vuosi sitten. En ole enää vakituisessa suhteessa ja satunnaista seksiäkin on nykyään todella harvoin. Mieluummin pidättäydyn ja harrastan sooloseksiä.
Mulle pillerit aiheutti lievää masennusta ja aloitekyvyttömyyttä. En kyllä voi suositella pelkkiä kortsujakaan. Sen kerran kun se meni rikki ja jouduin ottamaan jälkiehkäisytabletin, niin tulin silti raskaaksi. Oli sitten pakko teettää abortti. Bmi oli tyyliin 20, mikäli joku epäilee lihavuuden olleen syynä lääkkeen tehottomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minipillerit teki musta raivopään. Vaihdettiin ehkäisyrenkaaseen, joka vei halut kokonaan ja kuivatti limakalvot saharaksi. Jätin kaikki hormonaaliset ehkäisyt pois 4 v sitten. Halut palasi vuosi sitten. Sääli, että nyt ne on hukassa sitten mieheltä, kun pitäisi kumin kanssa vetää.
Mulla oli ehkäisyrengas käytössä reilu kymmenen vuotta sitten hetken aikaa. Mulla meni limakalvot kanssa todella kuiviksi ja aivan kirkuvan punaisiksi. Lääkäri totesi että kuivaa on ja vähän punottaa mut ei millään suostunut uskomaan sen johtuvan ehkäisystä vaan laittoi sukupuolitautitesteihin. En mennyt vaan lopetin renkaan käytön. Viikon päästä pystyi taas istumaan normaalisti
Niinpä niin... Kumin kanssa ei tunnu niin hyvältä, mutta kokisipa ne kumin käytöstä valittajat kuivat ja kivuliaat limakalvot. Minulla yhdet pillerit teki seksistä niin kivuliasta, että tuntui kuin olisi 10 puukkoa työnnetty sisään. Nautinto oli kaukana. Kaikki kokeilemani pillerit ovat jonkun verran vaikuttaneet seksiin: vähentäneet kostumista, sekä vienyt tunto- ja orgasmiherkkyyttä.
No mun tavoite on ollut jo nuoresta lähtien elää sitä lääkkeetöntä elämää, jota nyt Antti Heikkilä mainostaa. Se on minusta hyvä tavoite. Olen jo vähän vanhempi ihminen ja edelleen täysin terve, ei mitään kolotuksiakaan. Tahtomattakin tulee elimistöön myrkkyjä ympäristöstä, joten en niitä tahallaan ala vielä itseeni pumppaamaan. Pyrin elämään terveesti kaikinpuolin: monipuolista luomuruokaa kohtuullisia määriä hitaasti syöden, paljon hyötyliikuntaa ja lisäksi mm. joogaa, uintia, voimistelua, riittävästi unta ja lepoa, vältän ylenpalttista stressaamista, harrastan positiivista ajattelua, käyn luontaishoidoissa. Naiselle on luonnollista myös tuottaa uutta elämää, jos on parisuhteessa. Ja samoin pitkä imetys on luonnollista, jos se vain onnistuu, niin hyvä.
Nyt siis en mitään ehkäisyä enää tarvitsekaan.
Minä olen aika varma, että 100-200 vuoden päästä nykyistä hormonaalista ehkäisyä kauhistellaan samoin kuin me kauhistelemme nykyään lyijyä maaleissa, aspestia rakennuksissa, arsenikkia rotanmyrkkynä, kokaiinia Coca Colassa, morfiinia peruslääkkeenä sun muita asioita, jotka olivat 1800-1900-luvuilla luokiteltu turvallisiksi ihan kaikille sen hetkisellä tieteellisellä ymmärryksellä.
Mulla oli ehkäisyrengas käytössä reilu kymmenen vuotta sitten hetken aikaa. Mulla meni limakalvot kanssa todella kuiviksi ja aivan kirkuvan punaisiksi. Lääkäri totesi että kuivaa on ja vähän punottaa mut ei millään suostunut uskomaan sen johtuvan ehkäisystä vaan laittoi sukupuolitautitesteihin. En mennyt vaan lopetin renkaan käytön. Viikon päästä pystyi taas istumaan normaalisti