Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette kotona, kun ette tee ruokaa tai

Vierailija
18.04.2014 |

siivoa? Mulla ei ole koskaan mitään tekemistä ja tämä koneella istuminen jo kyllästyttää.

Lapsia on, mutta ei vauvaa, joka tarvisi mua koko ajan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:42"]

Miksei kotona voi maalata, 14? Piirrän ja maalaan kausiluonteisesti, eikä se vaadi muuta kuin että levitän sanomalehtipaperia pöytää suojaamaan, otan paperit ja värit esille, laitan hyvää musiikkia soimaan ja hommiin!

Pitääkö harrastuksen ja tekemisen aina olla jonkun toisen ohjaamaa? Äkkiä ajatellen en keksi muuta kuin ulkoilun ja taidenäyttelyt sellaisiksi, joita ei voi kotona tehdä. 

Jokseenkin käsittämätöntä, että asumisesta maksaa niin paljon, kun oikeasti siellä asunnossaan lähinnä nukkuu, peseytyy, tekee ruokaa, syö ja siivoaa...

[/quote]

Itseäänhän siitä vain saa syyttää, jos ei saa rahalleen vastinetta. Minulle ei ole koskaan tuottanut mitään vaikeuksia keksiä itselleni mielekästä tekemistä sen enempää kodissani kuin kodin ulkopuolellakaan. -11

[/quote]

Tuossahan kysyttiin, että mitä teet kotonasi. Siten kodin ulkopuolella tapahtuva ei ollut tämän ketjun aihe. Samoin noita luettelemasi asioita kuten lukemattomia kirjoja ja käsittelemättömiä valokuvia löytyy minultakin. Aiemman taideharrastuksen ajalta löytyy myös maalaustarvikkeita, mutta ne harrastukset tapahtuvat muualla kuin kotona. (14)

[/quote]

Vierailija
2/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus meni ihan kummalliseksi, sori! 

Ap:n viesti 28 teki tosi surulliseksi. Tunnetko utelaisuutta mitään asiaa kohtaan: kasvit, maantiede, politiikka, ihmisten tunteet, aatteet ja uskonnot, tähtitaivas? Jaksatko katsoa kuvia, esim. että voisit hakea kirjastosta taidekirjoja ja tutkia niitä kotona, saada niistä erilaisia assosiaatioita ja ajatuksia? Oletko kätevä käsistäsi, esim. osaatko neuloa tai askarrella? Itse en osaa, mutta luulen, että ruoanlaitossa on samaa iloa. Tekee jotakin ja näkee heti kättensä työn jäljen. 

Mitä tee lastesi kanssa? Kerrotteko juttuja, hassuttelette, riimittelette ja leikitte muita kielileikkejä, pelaatte pelejä? Osaatko shakkia, ellet, kiinnostaisiko opetella? Se on hieno peli. Mikä sinua kiinnosti eniten maailmassa kun olit lapsi? 

10 & 29.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan vapaata. Teen aina kotitöitä. Jos en tee, niin olen niin poikki etten jaksa vaikka pitäisi.

nainen, kolme lasta, koira ja kissa. Asutaan maalla okt

Vierailija
4/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:03"]

siivoa? Mulla ei ole koskaan mitään tekemistä ja tämä koneella istuminen jo kyllästyttää.

Lapsia on, mutta ei vauvaa, joka tarvisi mua koko ajan.

[/quote]

No mä ihmettelen parhaillani miten olen koskaan ehtinyt tekemään töitä ja töiden ohessa kotihommia - nyt jäin juuri työttömäksi ja päivät menee ihan juosten kotona:) HIrveästi kaikkea "kivaa" tekemistä, en ole ehtinyt edes kirjaa vielä lukemaan kuluneen 3 vkon aikana!!

Tässä kotonaollessa on nyt tullut siivottua 48 keittiönkaappia ja -laatikkoa, muutama vaatekaappi, 2,8x5m kirjahylly, pestyä ensimmäiset 24 ikkunasta normi viikkosiivouksen ohella. Ja tietty kokeiltu muutamia uusia reseptejä kun on viikollankin aikaa tehdä "hidasta" ruokaa, lähinnä leipäreseptejä olen testaillut:)

Ikkunoissa riittää hommia vielä muutamalle päivälle, vaatevarasto pitäisi reivata ja siivota, kesävaatteet ottaa esiin ja talvivaatteet varastoidaa. Sitten voikin jo siirtyä ulkosalle siivoamaan uima-allasta ja rapsuttelemaan pihaa:D Vappuna jos pääsisi jo kastautumaan...

Päinvastoin mulla on huoli etten ehdi ollenkaan rentoutumaan ja lepäämään kun tekemistä olisi vaikka kuinka paljon! Kaikkea ihanaa mitä touhuta:D

Vierailija
5/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilen urheilen urheilen

tänään kävelin puoli tuntia salille ja puoli tuntia takaisin ja siellä salilla tuli vietettyä 2,5 tuntia eli sain melkeen 4 tuntia käytettyä ja nyt suihkun ja ruuan jälkeen on ihana olo

Vierailija
6/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tunnelma eli lisää tekemistä kaipaa. Aionkin aloitella jotain harrasteopintoja. En ole kiinnostunut nk. nysväämisestä eli käsityöistä, askarteluista, pihahommista tms. Siivoamisessakin tyydyn perustasoon, en halua hinkuttaa paikkoja. Ruuanlaiton hoitaa usein mies, samoin pyykinpesun. Lapset jo sioja, ainostaan harraastekuljetukset työllistävät - nyt kevään aikaan vähemmän nekin. Liikkua yritän, lukeakin. Uutta vauvaa en sentää ole tylsyyteen harkinnut!

Vierailija
7/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilen urheilen urheilen

tänään kävelin puoli tuntia salille ja puoli tuntia takaisin ja siellä salilla tuli vietettyä 2,5 tuntia eli sain melkeen 4 tuntia käytettyä ja nyt suihkun ja ruuan jälkeen on ihana olo

Vierailija
8/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lehtiä+kirjoja, virkkaan, kudon, juttelen miehen ja lasten kanssa, hoitelen kukkia, idätän ja kasvattelen uusia, soitan pianoa. Leikkaan nurmikkoa ja touhuan muutenkin pihalla tosi paljon kesäaikaan. Aina on meneillään myös jokin uuden taidon harjoittelu, koruaskartelu, metallilanka-askartelu, tapetointi, maalausprojekti jne.  Tietysti kulutan aikaa myös netissä, mm. kirjoitushararstuksen parissa.

Puhun puhelimessa, katson telkkaria, jumppaan... Oikeasti kodissa on niin paljon tekemistä, että tunteja päivässä saisi olla lisää.

Vierailija
9/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Mullakaan ei oo mitään tekemistä. En ole keittiöihmisiä eli leipominen tms ei kiinnosta. En jaksa lukea, en tykkää kuunnella musiikkia, ei oo kynttilöitä ja punaviini vie yöunet.

Kotona mä nukun, olen koneella ja katon netflixiä. Käyn kuntosalilla. Muuten 24/7 koneella tai netflixillä.

Vierailija
10/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tekemistä on niin paljon ja aikaa niin vähän...! 

Jos mulla jää pakollisilta hommilta aikaa, niin mä luen, katson Areenasta hyviä dekkareita, käyn vuokraamassa leffan, luen blogeja, päivitän omia, katselen valokuviasi ja tilaan niitä, makaan piikkimatolla, saunon, joogaan, meditoin, kuuntelen musaa, jumppaan, leikitän koiraa, teen tytölle kampauksia, juttelen teinin kanssa, leivon, suunnittelen puutarha- ja sisustusjuttuja, teen käsi- tai jalkahoidon, tarjoan ystävälle teetä tai viinilasin, soitan äidille tai kavereille... 

En voi ymmärtää, jos joku ei saa aikaansa kulumaan? jos joskus on itsestä tuntunut siltä, se on kielinyt lievästä masennuksesta. 

Vierailija
11/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 19:41"]

Kaikkiko te luette... Mua alkaa heti nukuttaa, kun kirjan (tai vaikka lehden) avaan. Enkä kyllä oikein edes pysty keskittymäänkään lukemiseen, kun melu häiritsee. Mitkään sarjat mua ei oikein kiinnosta, katson todella vähän mitään. Itseasiassa VOF on ainoa mitä katson. Toisekseen se tv-ruudun tuijottaminen tuntuu samalta kuin tämän tietokoneenkin tuijottaminen...

ap.

[/quote]Mulla sama juttu mutta ei olisi aikaakaan lukea kirjoja, en myöskään ehdi katsoa telkkua vaikka sieltä tulisi monta kivaa ohjelmaa. VOF oli ainut jonka aina äänitin ja alun katsoin yömyöhään kun ehdin mutta nukahdin aina viimeistään toisen biisin aikana. Minulla on suurehko perhe, olen yrittäjä, aikaa ei jää mihinkään.

Vierailija
12/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 katselee ja tilaa siis ihan omia valokuvia... Tuo kaikki siis tapahtuu kotona. Koneella odottaa myös romaanintekele, jota huvikseni naputtelee harvakseltaan. Hauskaa kuin mikä, mun oma " leikkimaailma"... :) olen yli nelikymppinen kolmen lapsen äiti.

Vierailija
13/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:32"]

Järjestelen tavaroita. En laske sitä siivoamiseksi koska nautin siitä että mietin miten esimerkiksi joku kaappi kannattaa järjestellä, miten uusisin säilytysratkaisuja jne. Siirtelen tavaroita paikasta toiseen ja näpräilen kaikkea. Vaihdan esimerkiski kynttilänjalkoihin kauteen sopivia kynttilöitä, vaihtelun vuoksi vaihdan koriste-esineiden paikkoja tai asettelen kuvakollaaseja uudelleen. Tähän puuhasteluun haen välillä inspiraatiota blogeista tai sistustuslehdistä.

Luen paljon erimerkiksi kirjoja ja oman alani ammattilehtiä.

Mietin harrastuksiin liittyviä juttuja (valmistelen yhdistysten kokouksia tmv.).

Huolehdin itsestäni esimerkiksi hoitamalla kynsiä, kuorimalla ihoa tai rasvaamalla jalkoja.

Katselen televisiota. Seuraan esimerkiksi ajankohtaisohjelmia ja ohjelman aikana etsin googlesta tietoa ohjelman aiheista.

Aika usein rimpautan naapurin ovikelloa ja kutsun kahville/viinille/syömään kanssani.

Juttelen puhelimessa ja Facebookissa sukulaisten ja ystävien kanssa.

Käsittelen ottamiani valokuvia. Kasailen valokuvakirjoja yleensä pitkään ja hartaudella ja mietin tekstit tosi tarkasti...

Olen siis lapseton sinkku ja yksin kotona oleilu on älyttömän kivaa.

[/quote]

Piti laittaa yläpeukku, laitoin vahingossa alapeukun...

Vierailija
14/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 08:50"]

37 katselee ja tilaa siis ihan omia valokuvia... Tuo kaikki siis tapahtuu kotona. Koneella odottaa myös romaanintekele, jota huvikseni naputtelee harvakseltaan. Hauskaa kuin mikä, mun oma " leikkimaailma"... :) olen yli nelikymppinen kolmen lapsen äiti.

[/quote]

Pahus, nuo valokuvat unohtui! Vuoden ajalta kuvat tilaamatta ja kansioihin laittamatta!! Siinäkin menee viikko kummasti, muutama sata kuvaa varmaan tulee laitettua.

Vierailija
15/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 07:36"]

Miksei kotona voi maalata, 14? Piirrän ja maalaan kausiluonteisesti, eikä se vaadi muuta kuin että levitän sanomalehtipaperia pöytää suojaamaan, otan paperit ja värit esille, laitan hyvää musiikkia soimaan ja hommiin!

Pitääkö harrastuksen ja tekemisen aina olla jonkun toisen ohjaamaa? Äkkiä ajatellen en keksi muuta kuin ulkoilun ja taidenäyttelyt sellaisiksi, joita ei voi kotona tehdä.  

[/quote]

Pienessä asunnossa ei tilaa liiemmin ole. Olen toisinaan ottanut maalaustelineen mukaan ja lähtenyt ulos. Kohta alkaa taas olla niin lämmintä, että sekin onnistuu. Tosin ei menisi tämän ketjun aiheeseen, sillä tapahtuisi ulkona.

Vierailija
16/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 09:45"]

[/quote]

Pahus, nuo valokuvat unohtui! Vuoden ajalta kuvat tilaamatta ja kansioihin laittamatta!! Siinäkin menee viikko kummasti, muutama sata kuvaa varmaan tulee laitettua.

[/quote]

Jotenkin miellän kuvien seulomisenkin jonkinlaiseksi siivoamiseksi. Ainakin ne pitäisi siirtää pois kameran muistikortilta ennen seuraavaa matkaa. 

Kuvia on kamera, tietokone, Picasa ja romput täynnä, mutten niihin enää juurikaan myöhemmin palaa kun matka on ohi. Monesti menee niinkin, että matkakaverin kanssa puhutaan, että laita sitten niitä kuvia tulemaan. Toinen ehkä muistaa. Toinen saattaa jossain vaiheessa huomata, että johan se matka oli puoli vuotta sitten, eikä vieläkään ole saanut kuvia jaettua...

Vierailija
17/44 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 09:45"]

[/quote]

[/quote]

Jotenkin miellän kuvien seulomisenkin jonkinlaiseksi siivoamiseksi. Ainakin ne pitäisi siirtää pois kameran muistikortilta ennen seuraavaa matkaa. 

Kuvia on kamera, tietokone, Picasa ja romput täynnä, mutten niihin enää juurikaan myöhemmin palaa kun matka on ohi. Monesti menee niinkin, että matkakaverin kanssa puhutaan, että laita sitten niitä kuvia tulemaan. Toinen ehkä muistaa. Toinen saattaa jossain vaiheessa huomata, että johan se matka oli puoli vuotta sitten, eikä vieläkään ole saanut kuvia jaettua...

[/quote]

Samoin:) Kuvia on koneilla ja ulkoisissa muisteissa mutta silti haluan aina muutaman kuvan per tapahtuma myös kansioihin. Olen kerännyt  mm kaikille 4 lapselle omia kansioita ja lisäksi on kodin tapahtumista ja matkoista omat kansiot. Niitä tulee selattua melkein useammin kuin koneilta etsittyä

Vierailija
18/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelen ihan samaa =). Lähinnä siksi, että elämäni on yhtä ruuanlaittoa. Mutta siis, nyt kun osa perheestä on mökillä ja mulla talviloma, niin olen kerrankin vapaa ja voin tehdä mitä vaan, suorastaan hihittelen ilosta täällä ajelehtien huoneesta toiseen. Ja mitä teen: luen! Neulon ja luen. Luen. Luen. Leivon (ai niin tää on ruuanlaittoa...) sitten taas vähän luen. Ja leivon. Ja luen. Kävin myös kaksi kertaa lenkillä tänään. Oikeastaan tässä koneella en ole paljoa, kohta menen taas sohvalle lukemaan. Tai katson Netflixistä yhden sarjan ja sitten vasta menen lukemaan. Tämä on niin ihanaa, että toivon ettei ne koskaan tulisi mökiltä kotiin... On hiljaista ja voi lukea. En voi lukea esim. jos tv on päällä ja mies on kova telkkarin katsoja. Inhottavaa.

Vierailija
19/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutustelen jonkun kanssa (joko oman perheen tai ystävien), juon kahvia, luen, hoidan puutarhaa, silitän, katselen jotain sarjaa Netflixiltä, kirjoitan. Ihan tuollaisia tavallisia pieniä arkipäivän iloja. Harmi, että niihin jää niin vähän aikaa.

Vierailija
20/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tekemistä?! Miten se voi olla mahdollista?

Jos ei mitään kotitöitä lasketa, minun aika menee lukemiseen, kirjoittamiseen, musiikin kuunteluun ja soittamiseen, kyläilyyn, ulkoiluun, urheiluun, valokuvien ottamiseen ja työstämiseen, korujen tekemiseen, nettisurffailuun, leffojen ja sarjojen katseluun, kulttuuritapahtumien seuraamiseen, ystävien kanssa jutteluun, konserteissa käyntiin, elokuva- ja teatterikäynteihin, kirjastossa käyntiin, vaatteiden tekoon, kielen opiskeluun, järjestötoimintaan. 

Tekemistä olisi joka hetki, mutta onneksi osaan myös nauttia siitä etten tee mitään.