Valmiita joululaatikoita ei kai voi tuubalta ja pakastaa?
Eikös ne ole pakkasesta kaupan hyllyille laitettu eli ei voi tuunaamisen jälk enää pakastaa eli tehdä ns uunia vaille valmiiksi?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se joulu ole yhtään parempi vaikka vääntäisit jouluruokia yötä päivää,
Tv. 65 v, äiti ja mummoOlkaa armollista itsellenne.
Kyllä se imelletty on oikeasti aivan eri makuista. Kun sitä on tehty useampi päiwä, eikä vaan siirapilla jatkettu. ..
Sincc
Joulun täytyy maistua joululle.
Makuasioista ei perinteiden mukaan sovi kiistellä.
Kaikki eivät tykkää perunalaatikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä minä luen..olkaa armollisia? Hah hah aha ah haa haha....."armollisia"....voe voe voe...
On kivaa tehdä jouluruokaa. Se on kivaa ja tuo hyvän mielen!
Kyllä siinä on meillä mummo, ei muuta osaa sanoa:(
Suosittelen lääkitystä.😍
Kaupat myyvät mielettömät määrät valmiita laatikoita, mutta av-palstan omahyväiset persläpimammat vain jaksavat niitä ostavia ihmisiä nälviä. Siinähän väkerrätte lanttulootianne, pöljät 😒 Minä ostan kaupasta ja haistatan teidän väkerryksille paskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmisten elämä mennyt kylmäksi, kun joulukin ostetaan kaupan hyllyltä, ja kaiken lisäksi kakkoslaatuisena.
Voi voi voi, ei mitään perinteitä mitä lapset siirtäisi sukupolvelta toiselle ja elämä tuntuisi rikkaalta ja elämän makuiselta.
Heh, no minä ainakin olen niin kylmä etten sitä yhtä ainoaa rasiaa lanttulootaa viitsi vääntää itse, muita ei meillä yleensä ole kaivattu. Saarioisen on hyvää, tuskin itse ekalla kerralla onnistuisin yhtään paremmin. Nyt tavoista poiketen ostin porkkanalaatikkoa pakkaseen, sain 2 rasiaa eurolla.
Et taida pitää kasvisten mausta.
Kuinka niin? Meillä ei vain tykätä joululaatikoista. Paitsi lantusta, ja itse taidan olla ainoa joka tykkää erityisen paljon. Muut syövät raakana mieluummin, porkkanat ja lantut, ja kuoripottuja on pöydässä jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Jouluruuat tekee yhtenä iltana jos haluaa, että se siitä raatamisesta. On vissiin liian kova "uhraus" nykyihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuuba mahtuu pakastimeen???
Onhan niitä isoja pakastearkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse lastikot vaikka nyt ja laitat jäähdytettynä pakkaseen. Uuniin jouluna tarvittava määrä. Helppoa ja halpaa ja itse tehty maistuu aina paremmalta.
Jos tekisin jo nyt, jättäisin paistamatta. Paistovalmiiksi pakkaseen.
Tosin on niin helppoa, että teen aatonasttona paistovalmiiksi jääkasppiin. Helppoa vaikka keitän ja survon juurekset.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvi tuunailla. Parempia kuin kotilaatikot. Ainakin saarioisilla.
Porkkanalaatikkoon lisään aina reilusti muskottia ja ripauksen valkopippuria. Valmislaatikoissa niitä ei ole. Lanttulaatikko on hyvää valmislaatikkonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä minä luen..olkaa armollisia? Hah hah aha ah haa haha....."armollisia"....voe voe voe...
Suosittelen lääkitystä.😍
Vastasin mummolle joka pilkkasi jouluani, väittämällä, että uhraudun siinä jotenkin, ja olisi vastentahtoista.
Jos jotkut on laiskoja ja ilman joulun perinteitä niin en tuomitse. Sanon vaan että ne kaupan joululaatikot eivät ole hyviä enkä itse söisi niitä missään tapauksessa. Joulu olisi auttamatta pilalla. Ajatella että köyhät ei tässäkään asiassa hae elintasoa vaan menevät kauppoihin ostamaan syömäkelvotonta moskaa.
Siis syökö Toivo Sukari valmislaatikoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvi tuunailla. Parempia kuin kotilaatikot. Ainakin saarioisilla.
Porkkanalaatikkoon lisään aina reilusti muskottia ja ripauksen valkopippuria. Valmislaatikoissa niitä ei ole. Lanttulaatikko on hyvää valmislaatikkonakin.
Mä tuunaan laatikoita. Ostan pakasteena.
https://kymppi.fi/tuotteet/kymppi-porkkanalaatikko-700g/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluruuat tekee yhtenä iltana jos haluaa, että se siitä raatamisesta. On vissiin liian kova "uhraus" nykyihmiselle.
Ei riitä yksi ilta.
Joulutortut itse alusta alkaen
Myös: kuivakakut , täytekakut, pikkuleipiä vähintään viittä eri lajia, jäädykkeet, luumurahkat, itsetehdyt makeiset, kinkku ja ne kaikki laatikot, itse tehty sinappi, erilaiset kalat, mätiherkut, rosollia, sienisalaattia, ym.
Riisipuuro ja luumukiisseli. Ym,
Ei ole aito joulu ilman näitä itse tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama vaiva lisätä porkkanasoseeseen ne kaikki ainekset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lääkitystä.😍
Vastasin mummolle joka pilkkasi jouluani, väittämällä, että uhraudun siinä jotenkin, ja olisi vastentahtoista.
Jos jotkut on laiskoja ja ilman joulun perinteitä niin en tuomitse. Sanon vaan että ne kaupan joululaatikot eivät ole hyviä enkä itse söisi niitä missään tapauksessa. Joulu olisi auttamatta pilalla. Ajatella että köyhät ei tässäkään asiassa hae elintasoa vaan menevät kauppoihin ostamaan syömäkelvotonta moskaa.
Siis syökö Toivo Sukari valmislaatikoita?
Missä kohtaa mummo pilkkasi sinun jouluasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä yksi ilta.
Myös: kuivakakut , täytekakut, pikkuleipiä vähintään viittä eri lajia, jäädykkeet, luumurahkat, itsetehdyt makeiset, kinkku ja ne kaikki laatikot, itse tehty sinappi, erilaiset kalat, mätiherkut, rosollia, sienisalaattia, ym.
Riisipuuro ja luumukiisseli. Ym,Ei ole aito joulu ilman näitä itse tehtynä.
Jos tämä on sinusta aito joulu, niin sääliksi käy. Et selvästikään omaa riittävää itse- ja omanarvontuntoa, jonka avulla voisit määritellä itse oma joulusi vaan olet markkinamiesten johdateltavana.
:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä yksi ilta.
Jos tämä on sinusta aito joulu, niin sääliksi käy. Et selvästikään omaa riittävää itse- ja omanarvontuntoa, jonka avulla voisit määritellä itse oma joulusi vaan olet markkinamiesten johdateltavana.
:(
Et nyt ymmärtänyt, ei ole minun jouluni vaan perinteitä vaalivan av- mamman joulu joka ei hyväksy kaupasta ostettua porkkanalaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä yksi ilta.
Voi ristus mikä määrä ruokaa! Mä sain ähkyn ja ilmavaivoja pelkästään siitä kun mä luin ton 🥺
Vierailija kirjoitti:
Kaupat myyvät mielettömät määrät valmiita laatikoita, mutta av-palstan omahyväiset persläpimammat vain jaksavat niitä ostavia ihmisiä nälviä. Siinähän väkerrätte lanttulootianne, pöljät 😒 Minä ostan kaupasta ja haistatan teidän väkerryksille paskan.
Voi tehdä tämän, koska makuaistisi ei vielä ole täysin kehittynyt, ja huonompikin tuote maistuu.
Suoraan sanottuna säälin sinua. Miksi tämmöisiäkin ihmiskohtaloita on, kysyn itseltäni, saamatta vastausta. Mitä luoja tuumasi sillä hetkellä kun tajusi että osa ihmisisistä tulee jossain vaiheessa syömään pas**aa.
Tämän päivän ostoslistalla 4 kiloa lanttuja tarjouksesta.
Tapaninpäivänä on piikki pizzojen myyntitilastoissa, kun tursuu jo korvista ne mammojen vääntämät laatikot. Siinä sitä on perinnettä ja lämpöä kerrakseen.