Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen nukkuja/kukkuja teidän vauvanne on/oli?

Vierailija
18.04.2014 |

Nukkuiko alusta asti hyvin vai nukkuiko vain pieniä torkkuja?

Jos nukkui huonosti, niin missä vaiheessa vauva rupesi nukkumaan kunnon pätkiä vai nukkuiko kunnolla ollenkaan?

Jos ei nukkunut, niin miten jaksoitte kokoajan hereillä olevan vauvan kanssa?

Ihmettelin vaan kun mun tuttu sanoi, että heidän 3viikon ikäinen ei malta nukkua päivällä ja sitten hänellä on vielä 3vuotias uhmis siihen kaupan päällisiksi.

Mä luulin, että pienet vauvat nukkuvat suurimman osan ajasta, mutta näin näköjään ei kaikkien vauvojen kohdalla ole.

Miten selvisitte täysijärkisinä vauvavuodesta?? :O

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 3kk kyllä nukkuu paljon, mutta päiväunet torkkuu ihan naurettavissa pätkissä! 10-30min torkkuja pitkin päivää... Kieltämättä vähän ottaa päähän kun ei siinä itse kerkiä nukkumaan ja yötkin parin tunnin pätkissä. Olen ollut tosi väsynyt! Onneksi isä viihdyttää vauvaa tai käy vaunuilemassa silloin tällöin niin saan parin tunnin päikkäreitä. Muuten en selviäisi järjissäni.

Vierailija
2/2 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset olivat tosi erilaisia nukkujia vauvoina.

Esikoinen nukkui oikein kivasti ekat kuukaudet. Söi muutaman kerran yössä, mutta muuten nukkui hyvin. Sitten alkoi kukkumaan. Kun kiinteät ruoat aloitettiin (silloin suositus 4 kk) paljastuivat allergiat. Lapsi alkoi nukkua tosi huonosti. Nukkui 4-6 kk iässä käytännössä vain pystyasennossa (=sylissä). Nukkui alle 30 min pätkissä. Päivin ja öin. Olin aivan sekopäinen. Laihduin luurangoksi, oksentelin, muisti meni. Ihan kamalaa. Sitten alkoi nukkumaan vähän paremmin, mutta liikkumaan opittuaan hääräsi kauheasti öisin. Joka tapauksessa eka vuosi meni aivan järkyttävän vähillä unilla.

Toka lapsi oli aivan erilainen. Nukkui hyvä yöunet ja päiväunet. Söi yöllä 10 kk ikään asti vain 2-3 kertaa yössä (20-08) ja nukahti heti syömisen jälkeen. Sitten ei ollut enää yösyöttöjäkään (paitsi varhaisaamun syöttö, joka jatkoi yöunia). Olin todella pirteä. En koskaan ole nukkunut noin hyvin ja paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi