Mihin miehen kanssa reissuun kesällä?
Oon suunnitellut, että kesällä voisi miehen kanssa reissuun pariksi päiväksi lähteä. Töiden täyteinen kesä tulossa, mutta jonnekin ois kiva mennä. Ehdotelkaas jotain kohteita/kaupunkeja yms. suomen rajojen sisäpuolella :)
Kommentit (30)
Kotkassa on ihania puistoja ja puutarhoja, upea merimuseo (vaimikäsenniminytonkaan), Alvar Aallon suunnittelema Sunilan alue, jos arkkitehtuuri iinnostaa. Samalla reissulla voi käydä ihailemassa Loviisan vanhoja, tarkasti ja rakastavasti kunnostettuja puutaloja, rantatietä ja yöpyä jossakin B&B:ssä. Loviisasta on lyhyt matka Porvoon Bistro Sinneen, joka on yksi Suomen parhaita rafloja.
Tai menkää etelärannikkoa länteen päin, Hankoon. Varatkaa huone pensionaatista (esim. Tellina), herkutelkaa sataman kesäravintoloissa,
makoilkaa Bellevuen hiekkarannalla, käykää kahvilla Neljän tuulen talossa, jonka marsalkka Mannerheim yhdessä vaiheessa omisti.
Bengtskärin majakalle? Utöhön?
Suosittelisin Turun saaristoa, jos kauniit merimaisemat kiinnostaa :) Voisitte ajaa vaikka rengastien ja yöpyä matkan varrella pari yötä erilaisissa mielenkiintoisissa hotelleissa ja majapaikoissa, joita matkan varrelta löytyy useita. Saaristo tarjoaa myös historiaa ja nähtävyyksiä, sekä ihan vain loikoilua hiekkarannoilla ja upeita merellisiä maisemia!
Myös Hanko on loistava kesäkaupunki, Porvoo myös nätti. Saimaan alue on myös todella kaunista kesäaikaan!
Hei kiitos kaikille tosi kivoista vinkeistä :) mites toi kustavi vielä?
-ap
Kuusamo on kesälläkin kiva, jos tulette etelämpää. Mutta hyvät hyttysöljyt mukaan. Löytyy todella paljon nähtävää ja toimintaa.
Kuusamossa on tosiaan valtavasti mökkejä, mutta osaa vuokraa vain viikoksi kerrallaan. Rukalta saanee lyhyemmäksikin aikaa, siellä on kesällä paljon tyhjää.
Tuolla lisää: Itse tosiaan menisin teinä Kuusamoon, varsinkin jos olette yhtään seikkailuhenkisiä:
http://www.ruka.fi/kesa/aktiviteetit/?file=tuotteet&catid=25&submenu=4280
Lohjalla asutaan. Ite oon itäsuomessa joskus käynyt mutta mies ei pahemmin ole kotoaan postunut, paitsi leville talvisin. Naantalissa ja porvoossa on tullut itse käytyä mutta miksei voisi uudestaan käydä niissä paikoissa. Lähinnä mietin jos jostain voisi mökin vuokrata viikonlopuksi.
Turku.
Jos loma on elokuun alkupäivinä, niin googlaa Gangut Regatta.