Kuka kehtaa käydä Lidlissä? Köyhät.
Kommentit (62)
Eikö rikkaat kehtaa käydä Lidlissä? Eivät taida olla kauaa rikkaita :(
Mieleltään köyhät täällä kaikenlaista pöllöö kyselee, mutta vastaus on että kyllä kävisin Lidlissä useamminkin jos olisi nurkilla.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 23:55"]
Heh, sattuipas kerran Lidlissä hauska tilanne. Kaksi tyylikkäästi pukeutunutta keski-ikäistä naista oli ostoksilla ja tunnistivat toisensa. Molemmat olivat vähän nolon näköisiä ja samantien alkoi kauhee seli-seli, että miksi on Lidliin eksytty. Toinen selitti jotain että tulin vaan äkkiä hakemaan tästä hedelmiä kun oli tarjouksessa, ja toinen myös jotain vastaavaa. Selkeesti niin että "kun eihän me täällä oikeesti koskaan käydä" :D Toinen niistä oli varmaan ap :P
[/quote]
On niitä muitakin. Itse törmäsin kans kerran yhteen korkeasti koulutettuun tuttuun Lidlissä eteisessä (olin lähdössä pois ja tämä oli tulossa) Ja tämä alkoi välittömästi moikkauksen jälkeen selittää että "Iski kamala jano, kun tuolla on noin kova helle, niin oli pakko lähteä hakemaan juotavaa tässä ohikulkiessa…" Hauskaa tuo oli siksi koska siinä vieressä oli yksi toinenkin ruokakauppa.
Olehan sie sitä mieltä. "Köyhät ne rahoillaan leveilee", vai miten se oli...?
Mä otan Lidlissä käymällä myös kantaa tähän älyttömään duopoliin mikä täällä on. Sanoisin siis että fiksu kehtaa käydä. En ole rikas mutta keskituloinen, ylempi kktutkinto. Harmi vaan että kaikkea ei saa ja joutuu käymään muissakin kaupoissa. LÄhellä ei ole kuin S-market ja viereen rakenteilla on ....tadaa K-Supermarket. Ystäväni Glasgowsta pystyi luettelemaan hetkessä viisi-kuusi ketjua ketkä myy ruokaa ja sitten tietysti leipä, liha ja juustokaupat. Höh sanon mä ja lampsin taas lauantaina kauppaan ostamaan järkyn kallista ruokaa.
"Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa". Tuon takia ostan Lidlistä esim. maidot, kananmunat, kaurahiutaleet, hedelmät, lihat ja astianpesuainetabletit. S-marketista haen sitten VL- maitotuotteet ym. mitä ei Lidlistä saa. Onkohan Lidlin suuri pakastevalikoima syynä siihen, että ketju liitetään herkästi alempaan sosiaaliluokkaan? pakkohan sieltä ei ole mitään ostaa.
Kaikki paikalliset (tuloista riippumatta) kävivät ostoksilla lidlissä kaupungissa, jossa ennen asuin. Kävin kuukausi sitten uuden kaupungin lidlissä ja kieltämättä järkytyin kaupan asiakaskunnasta. Täällä selvästikin vain kastin alimmat käyvät siellä. Noh eipä haittaa minua. Olenhan minäkin köyhä opiskelija
Mulla kuluu maitoa useampi litra viikossa. Miksi helkkarissa maksaisin 20 centtiä/tölkki enemmän johonkin Ääs-Markettiin kun saan saman halvemmalla Lidlistä? Sama juttu mm. täysjyväspagetin ja muiden elintarvikkeiden kanssa.
Toisaalta, AP voi vaikka heitellä kaksikymppisiä nuotioon jos haluaa. Omatpahan ovat rahansa. :p
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:40"]
"Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa". Tuon takia ostan Lidlistä esim. maidot, kananmunat, kaurahiutaleet, hedelmät, lihat ja astianpesuainetabletit. S-marketista haen sitten VL- maitotuotteet ym. mitä ei Lidlistä saa. Onkohan Lidlin suuri pakastevalikoima syynä siihen, että ketju liitetään herkästi alempaan sosiaaliluokkaan? pakkohan sieltä ei ole mitään ostaa.
[/quote]
Itselläni ainakin on pakastin täynnä monenlaista ruokaa vaikka en ihan köyhimmästä päästä olekaan. En vaan yksinkertaisesti jaksa rahdata omaa arkiruokaani joka päivä kaupasta. Ostan melko suuria määriä kerralla ja pakastan. Ihan leivästä, ruispaloistakin lähtien pakastan. Otan niin monta leipää pakastimesta kuin tarvitsen ja laitan leivänpaahtimeen. Kun tuoreena pakastaa niin parempaa se on kuin pari päivää pöydälllä pussissa muhinut.
Lidlissä on parhaimmat ja edullisimmat paistovalmiit tuotteet!
Kuinka lapsellista on miettiä missä kaupassa voi käydä??
En löydä sieltä oikein ostettavaa. Aika lähellä on litti. Käyn cittarissa, S-marketissa, Prismassa ja sieltä löydän kyllä päivän murkinat.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 23:17"]Sitä mieltä mä oon.
[/quote]
Lidlissä käy kaikki, niin köyhät kuin rikkaat, koska lidlistä saa enemmän parempia tuotteita ja halvemmalla kuin muualta. Miksi maksaisi k ja s liikkeiden kartellien kalliista tuotteista, kun samat tuotteet saa lidlistä halvemmalla. Piheinä ihmisinä me ostamme kaiken sieltä mistä halvimmalla saa, eli mm lidlistä ja emme ole köyhiä tai edes lähelläkään köyhyystasoa.
Mua ei hävetä eikä kiinnosta tippaakaan mitä mieltä ap musta on :)
Minulla jäi epäselväksi miksi Lidlissä käymistä pitäisi hävetä? Haluaisin kuulla perustelut, niin ehkä tajuaisin hävetä.
Eikö juuri tehty tutkimus, että alussa Lidliä käytti vain vähävaraiset ja tavallista varakkaammat/rikkaat. Rikkaat tietysti on rikkaita, koska eivät yritä esittää wanna be -varakkaita + ovat järkeviä raha-asioissa. Nyt kuulemma myös keskiluokka on löytänyt tiensä Lidliin.
Mä tunnen tasan yhden, joka ei käy Lidlissä, kun se on niin junttia jne. Tuo ihminen on elämäntapatyötön ja miehensä hyväpalkkainen. Hänellä on joka asiassa "jalat iriti maasta" ja siinä hilkulla, ettei ole ylivelkaantunut. Kauhea tarve olla hienompi kuin muut.
Lidl on aivan eri kauppa nyt verrattuna siihen, kun se aloitti Suomessa. Siellä todellakin ainakin pääkaupunkiseudulla käy keskiluokka ja ylempi sellainen. Kaikki tuttuni on siirtyneet Lidlin asiakkaiksi. Kaikki omasta taloudestaan kiinnostuneet ovat ymmärtäneet, että pienet menot on oman talouden perusta. Jos joku haluaa ehdoin tahdoin maksaa enemmän,koska luulee, että Lidlissä vaan vähävaraiset, eikä siksi voi mennä sinne, niin täytyy tällaisen hienohelman olla täysi idiootti, mutta toki ihmisellä on vapaus tehdä näin.
Ollaan rikkaita ja lidlessähän me käydään. Tuotteiden laatu kun monesti hakkaa prismat sun muut. Itsetuntokysymys tää taitaa olla ;)
Kävin kiirastorstaina ostamassa mämmiä, sellaiset pienet viilikipon kokoiset mämmit (2 dl?) maksoivat 75 centtiä, samat CM:ssa yli 1 euron! Ja namia vaniljakastikettakin löytyi Lidlista 99 centillä. Lienen keskituloinen - en ihan köyhä.