Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkötupakasta jääkö hajua tai mitään? Epäilen teiniä

Vierailija
17.04.2014 |

Löysin äsken pyykkiä lajitellessa 14 veen taskustaan sellaisen pullon joka käsitykseni mukaan on näitä sähkötupakan makuaineita tai-mikä-sen-nimi-nyt-sitten-onkaan. Mitäköhän nyt pitäis tehdä...poika ei ole kotona itse.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin kaikki 12-16 vuotiaat vetävät sähkötupakkaa ja aina vinkuvat "ei siin oo nikotiiniii" ja vanhemmat ihan avuttomia.

Vierailija
22/57 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole nikotiinia ellet sä haluu siihen sitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutunen?XD ei vittu oikeesti. Ja mä en missään vaiheessa sanonut, että mä tietäisin siitä kaiken. Joten mikä vitun ongelma sulla on? Ja se on mun mielipide siitä asiasta, joten muo ei vois vittuukaan kiinostaa muiden mielipiteet siitä!

Vierailija
24/57 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele lapsesi kanssa vakavasti ja ota tosissasi. Sähkötupakka tekee lapsesta vähitellen oikean, juntin tupakoitsijan. Ja haluatko, että hän laittaa antamasi rahat tuollaiseen? Itse laitoin rahan annot jäihin ja kävin kunnon keskustelyn, kun tein sä.an löydön. Myös nuuska on nykyään yleistä lapsilla. Ihan oikeasti vanhemmat! Ei hyväksytä näitä nuorillamme! Hei eivät ymmärrä, että kaikki päihteet ovat vaaraksi heille. Meidän kuuluu jaksaa valittaa ja rajoittaa! Teinin vanhempana oleminen on mielestäni rankin aika vanhemmuudessa. Tsemppiä!!!

Vierailija
25/57 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 14 vuotias aika paljon sähkötupakoista tietävä. Kaverit ja minä ainakin poltamme höyrystimiä vain hyvän maun takia. Nikotiinilkesessä nesteessä ei ole mitään haittaa eikä sähkötupakassa. Joitain atomisaattoreita(atomisaattori tekee höyryn) saa sellaisena että ne tekevät älyttömiä määriä höyryä tehoste nesteillä jotka saattaa sisältäää yhtä ainetta jonka nimeä en muista mutta se aine saattaa esim 50vuoden polton jälkeen aiheuttaa syöpää. Niitä tehoste nesteitä myydän vain hong kongissa joissain slummi alueilla. Niitä en ole paljoa suomessa nähnyt. Ja vaikka sähkötupakasta vanhemmat ajattelee että niistä kuolee heti siihen paikkaan niin vesihöyry ei vahingoita ihmistä yhtää. Vanhemmat pliis antakaa niiden nuorten sähkötupakkaa polttaa. Se on kuin karkkia söis mutta ilman lihomista :D

Vierailija
26/57 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viet sähkötupakan lapselta, alkaa todennäköisesti polttamaan oikeaa tupakkaa. En ole kuullut ketään, joka ei olisi polttanut tavallista ennen sähköräökiä. Sähkörööki on pienempi paha. Sisältää ainoastaan nikotiinia, joka aiheuttaa riippuvuutta muttei sisällä niitä tupakan syöpää aiheuttavia aineita. Sähkörööki sisältää glyserolia? Jonka ei pitäisi ainakaan olla vaarallista. 

Vierailija
27/57 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glyserol on samaa ainetta mitä käytetään kaikissa diskojen savuissa jne. Eli ei nyt mitään täyttä myrkkyä ainakaan. Syy siihen, että sähkötupakkaa ei kauheasti tutkita on tupakkayhtiöissä ja niiden lobbauksessa. Sehän on niille perikato jos ihmiset siirtyvät terveellisempään vaihtoehtoon. Ja muuten, sähkis ei ole mikään uusi keksintö. Japanin maalla höyrytelty jo 20v eikä sieltä nyt mitään suurempia hälyjä ole ainakaan kantautunut korviin. 

Mielummin ilman mutta jos pitää valita niin sähkis kuin tavallinen rööki myrkkyineen.

Vierailija
28/57 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:34"]

Glyserol on samaa ainetta mitä käytetään kaikissa diskojen savuissa jne. Eli ei nyt mitään täyttä myrkkyä ainakaan. Syy siihen, että sähkötupakkaa ei kauheasti tutkita on tupakkayhtiöissä ja niiden lobbauksessa. Sehän on niille perikato jos ihmiset siirtyvät terveellisempään vaihtoehtoon. Ja muuten, sähkis ei ole mikään uusi keksintö. Japanin maalla höyrytelty jo 20v eikä sieltä nyt mitään suurempia hälyjä ole ainakaan kantautunut korviin. 

Mielummin ilman mutta jos pitää valita niin sähkis kuin tavallinen rööki myrkkyineen.

[/quote]

Joo, discoissa on sitä kyllä ja ei ole niissä määrin haitallista, mutta on vähän eri asia vetää sitä päivittäin keuhkoon kuin altistua sille satunnaisesti discossa. 

"Electronic cigarettes, marketed as safer than regular cigarettes, deliver a cocktail of toxic chemicals including carcinogens into the lungs, new studies show"

Vierailija
29/57 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, minä ainakin aikoinaan ostin teinille sähkötupakkatarvikkeet, että en nyt tuota maailmaa mullistavana asiana pidä. Jotkut nyt skitsoilee kaikesta. Mitäs sitten, kun tulee kännissä kotiin? Vuosisadan raivoomisen pidät? Diu diu diu...

Vierailija
30/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:52"]

Pitääpä kokeilla.

[/quote]Sähköröökiä vai thc:n tilaamista?

Vierailija
31/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän aika monta, jotka ovat siirtyneet tavallisesta tupakasta sähkötupakkaan. En tiedä ketään, joka olis siirtynyt sähkötupakasta tavalliseen. Sähkötupakan maku kuitenkin on ihan erilainen kaikkine herkkumakuineen verrattuna tupakan tunkkaisuuteen. Itse olen siirtynyt sähkötupakkaan jo vuosia sitten, enkä koskaan enää palaa tavalliseen.

Missään nimessä en kyllä suosittele edes tuota sähkötupakkaa  aloittamaan, koska tuskin se on vaaraton, ainoastaan uskon, että vähemmän vaarallinen, mitä tavallinen tupakka.

Normaalijärjellä varustettu ihminen kyllä ymmärtää, että tuskin jatkuva vieraiden aineiden (propyleeniglykoli ja kasvisglyseroli, ym. aineita sisältävä neste) ei voi olla ainakaan terveellistä.

Jos esim autossa höyryttelee ja katsoo jokin ajan kuluttua niitä ikkunoita, niin niihin on muodostunut öljyinen kalvo. Kai se samainen kalvo muodostuu myös keuhkoihin.

Ja toki, sähkötupakasta kerrotaan, että uloshengitetään vain vesihöyryä, mutta eipä kerrota, että sisään hengitetään kaikkea muuta.

Vierailija
32/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:49"]

Mä tiedän aika monta, jotka ovat siirtyneet tavallisesta tupakasta sähkötupakkaan. En tiedä ketään, joka olis siirtynyt sähkötupakasta tavalliseen. Sähkötupakan maku kuitenkin on ihan erilainen kaikkine herkkumakuineen verrattuna tupakan tunkkaisuuteen. Itse olen siirtynyt sähkötupakkaan jo vuosia sitten, enkä koskaan enää palaa tavalliseen.

Missään nimessä en kyllä suosittele edes tuota sähkötupakkaa  aloittamaan, koska tuskin se on vaaraton, ainoastaan uskon, että vähemmän vaarallinen, mitä tavallinen tupakka.

Normaalijärjellä varustettu ihminen kyllä ymmärtää, että tuskin jatkuva vieraiden aineiden (propyleeniglykoli ja kasvisglyseroli, ym. aineita sisältävä neste) ei voi olla ainakaan terveellistä.

Jos esim autossa höyryttelee ja katsoo jokin ajan kuluttua niitä ikkunoita, niin niihin on muodostunut öljyinen kalvo. Kai se samainen kalvo muodostuu myös keuhkoihin.

Ja toki, sähkötupakasta kerrotaan, että uloshengitetään vain vesihöyryä, mutta eipä kerrota, että sisään hengitetään kaikkea muuta.

[/quote]Piti olla:

"Normaalijärjellä varustettu ihminen kyllä ymmärtää, että tuskin jatkuva vieraiden aineiden (propyleeniglykoli ja kasvisglyseroli, ym. aineita sisältävä neste)hengittäminen  ei voi olla ainakaan terveellistä."

Sama

Vierailija
33/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajuu, että sähkötupakalla nuoret pössyttelee?! Siinä höyrystetään tetrahydrokannabinolia eli THCa. Sitä saa tilattua aivan vapaasti netin ihmeellisistä syövereistä. Joku idiootti vielä menee ja ostaa pennulleen pössyttelyvermeet!

Vierailija
34/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:55"]

Ettekö te tajuu, että sähkötupakalla nuoret pössyttelee?! Siinä höyrystetään tetrahydrokannabinolia eli THCa. Sitä saa tilattua aivan vapaasti netin ihmeellisistä syövereistä. Joku idiootti vielä menee ja ostaa pennulleen pössyttelyvermeet!

[/quote]Kiitos tiedosta, enpä ole tuotakaan tiennyt.

Vierailija
35/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka on k-15 D:

Vierailija
36/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 12:03"]

Keskustele lapsesi kanssa vakavasti ja ota tosissasi. Sähkötupakka tekee lapsesta vähitellen oikean, juntin tupakoitsijan. Ja haluatko, että hän laittaa antamasi rahat tuollaiseen? Itse laitoin rahan annot jäihin ja kävin kunnon keskustelyn, kun tein sä.an löydön. Myös nuuska on nykyään yleistä lapsilla. Ihan oikeasti vanhemmat! Ei hyväksytä näitä nuorillamme! Hei eivät ymmärrä, että kaikki päihteet ovat vaaraksi heille. Meidän kuuluu jaksaa valittaa ja rajoittaa! Teinin vanhempana oleminen on mielestäni rankin aika vanhemmuudessa. Tsemppiä!!!

[/quote]

No toivottavasti ei mene ihan noin. Ei lapset ala syömään nikotiini purukumiakaan, vaikka ihan tavallista olisikin tullut maiskutettua. Ehkä hyvä, että nikotiinia saa vaan ulkomailta.

Vierailija
37/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:55"]

[/quote]

Mitä ihmettä oikein horiset. Ei kuule postissa tilailla mitään nestemäistä thc:tä varmasti kovinkaan helposti, enkä ole sellaista koskaan suomessa edes nähnyt, vaikka olen pilveä joskus poltellutkin.

Vierailija
38/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:52"]

[/quote]Piti olla:

"Normaalijärjellä varustettu ihminen kyllä ymmärtää, että tuskin jatkuva vieraiden aineiden (propyleeniglykoli ja kasvisglyseroli, ym. aineita sisältävä neste)hengittäminen  ei voi olla ainakaan terveellistä."

Sama

[/quote]

No noita käytetään kyllä elintarvikkeissa. Luultavasti aromiaineet eivät kuitenkaan ole hyväksi vaikka tosin saamme kyllä muutenkin nykymaailmassa keuhkoihimme kaikenlaista ilmansaastetta ja katupölyä. On tuo paljon parempi kuin tupakka, jonka terva tuppaa liimaamaan kaikki karsinogenit keuhkoihin kiinni. Toivottavasti nämä nyt saataisiin kuitenkin pois nuorten käytöstä.

Vierailija
39/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:00"]

Sähkötupakka on k-15 D:

[/quote]Koska siihen on ikäraja tullut?

Vierailija
40/57 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:52"]

[/quote]Piti olla:

Sama

[/quote]

No noita käytetään kyllä elintarvikkeissa. Luultavasti aromiaineet eivät kuitenkaan ole hyväksi vaikka tosin saamme kyllä muutenkin nykymaailmassa keuhkoihimme kaikenlaista ilmansaastetta ja katupölyä. On tuo paljon parempi kuin tupakka, jonka terva tuppaa liimaamaan kaikki karsinogenit keuhkoihin kiinni. Toivottavasti nämä nyt saataisiin kuitenkin pois nuorten käytöstä.

[/quote]Käytetään elintarvikkeissa kyllä, mutta silti syöminen ja keuhkoihin vetäminen on mun mielestä eri juttu. Juodaanhan suitä vettäkin, mutta ei sitä kannata keuhkoihin vetää :).

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että jos vaihtoehtoina on tavallinen tupakka ja sähkörööki, niin sähkörööki parempi.

Jos vaihtoehtoina on sähkörööki ja tupakoimattomuus, niin tupakoimattomuus parempi.

ed.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän