Osoitatko kunnioitusta kohdatessasi hautajaissaattueen?
Miten käyttäydyt liikenteessä kun näet ruumisauton ja saattueen?
Jos olen autolla liikkeellä ja saattue tulee vastaan, pysähdyn tienreunaan jos siitä ei ole suurta haittaa muulle liikenteelle (ei ole vilkasta kuten täällä maalla harvoin onkaan). Pysähdyn myös jos olen kävellen. Vilkkaammilla teillä ei voi pysähtyä mutta mieluiten ajan hiljempaa enkä missään nimessä ohita tai katkaise saattuetta. Tänään tuli pitkästä aikaa vastaan täällä melko hiljaisella kylällä ja oli hieno näky kun kaikki vastaatulijat oli pysähtyneenä pitkän tien varrella :o jotain hienoja tapoja ihmisillä vielä on :)
Kommentit (5)
No eiköhän se nyt kuulu ihan normaaleihin tapoihin, että hiljennetään ja annetaan tietä. Ainoastaan todella mäntit eivät tätä tajua.
Kyllä. Hieno tilaisuus itsellekin pysähtyä ja hiljentyä. Niitä ei nyt liikaa osuu viikkoon muutenkaan.
En ole koskaan kuullutkaan, että on olemassa tuollainen tapa, että pysähdytään... vaikka hautausmaan vieressä olen asunut. Hienolta tavalta kyllä kuulostaa.
En ole täällä törmännyt saattueeseen liikenteessä, mutta ulkomailla asuessa kyllä. Siellä kaikki autot pysähtyivät ja odottivat saattueen menevän ohi. Hieno ja kunnioittava tapa.
En, näytän keskisormea. Haistakaa vittu! (asun stadissa)