Mistä apua? Pelkään kuollakseni lasteni tai mieheni tukehtuvan ruokaansa!
Ja tää on tosi. Pikkuserkkuni tukehtui laivalla ollessaan lihanpalaan. Haluan kaikki pilkkoa pieneksi, en voi antaa lasteni järsiä porkkanaa, karkit tarvitsee pilkkoa pieniksi ja ruoka mössätä, eritoten "kiinteämmät" ruoka-aineet. Tulen kohta hulluksi.
Kommentit (28)
Oon jo aivan paniikissa kun grillaillaan huomenna. Järkyttävää lasten vahtimista! Ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:38"]
Anteeksi, puhelin toistelee näitä nyt. Pikkuserkku kuoli kun olin itse noin 8v ja muistan vain "hämärästi". Lähipiirillä tarkoitin nyt sisaruksiani, ystäviäni jne. Ap
[/quote]
Oliko se Vikin Linellä joskus 90 -luvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Muistan kun siitä oli iltalehdessä ja se vain pahensi omaa pelkoani.
T. Toinen tukehtumiskammoinen
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:38"]
Anteeksi, puhelin toistelee näitä nyt. Pikkuserkku kuoli kun olin itse noin 8v ja muistan vain "hämärästi". Lähipiirillä tarkoitin nyt sisaruksiani, ystäviäni jne. Ap
[/quote]
Oliko se Vikin Linellä joskus 90 -luvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Muistan kun siitä oli iltalehdessä ja se vain pahensi omaa pelkoani.
T. Toinen tukehtumiskammoinen
[/quote]Sinne lensi jopa kirurgi helikopterilla joka olis kurkun avannut koska mikään ei auttanut, lihanpala oli liian syvällä. :'( Soitti kolmelta vanhemmilleen että kaikki on hyvin, viideltä henki pois. Ap
Oletko näitä, joille ei kelpaa mikään neuvo?
Juttele pehmolelulle. Se ei tuomitse. Jankuta ja valita sille lelulle niin kauan, kunnes itse kyllästyt puhumaan asiasta.
No mitä, täytyy vaan ottaa riski ja antaa purra?! Ap
Mene lääkäriin. Kerrot vain asian niin kuin noissa teksteissäsi. Tuo vain pahenee jos et saa apua. Toki voit kokeilla noita ea-kursseja ja siedätyshoitoa, mutta veikkaan että niiden lisäksi kannattaa ottaa vastaan terapiaa/lääkitystä.
Ajatellen jo lapsiasikin, et varmasti halua heille siirtää tuota ahdistuneisuutta ja ennemmin tai myöhemmin hekin sinusta tuon mallintavat. Pakkoajatuksista voi ihan oikeasti päästä eroon ja elämänlaatu paranee huomattavasti :)
Mäkin kyllä kehoittaisin sua juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle. Tuohan haittaa jo merkittävästi sun ja perheen elämää. Terveyskeskuslääkäristä voit aloittaa, hän sitten ohjaa eteenpäin. Sanot siinä luukulla jonkun muun vaivan jos et kehtaa oikeata sanoa.
Annat lastesi purra porkkanaa - eiväthän he opi syömään jos eivät saa syödä kuin mössöjä ja sitten kun saavat sen porkkanan aikuisina niin hetihän vetävät henkeen kun eivät ole oppineet ajoissa. Menet ensiapukurssille niin kuin joku tuolla jo ehdotti. Siellä opetetaan miten pitää toimia kun joku on vetänyt ruokaa henkitorveensa. Olen itse nähnyt tällaisen pelastamisen (Heimlichin ote).
Jos pelkäämään ryhtyy niin kyllä täällä pelätä saa niin paljon että elämä jää elämättä, pahimmassa tapauksessa lapsiltakin. Pelkääminen ei kuitenaan ketään pelasta. Parempi katsoa eteensä ja tehdä mitä voi.