Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini mielestä minun pitäisi lopettaa imetys, vauva on parin kk ikäinen...

Vierailija
29.07.2006 |

Viimeinkin, 3 lapsen kohdalla, olen onnistunut hyvin imettämisessä. Maitoa tulee juuri riittävästi, että vauvan paino nousee. Nyt vain on ilmennyt vauvalla vatsaongelmia ja lääkäri määräsi minut 2 viikoksi maidottomalle dieetille. Äitini hermostui yllättäen siitä, että en voisi kaikkia maitotuotteita syödä. Oli sitä mieltä että pulloruoka olisi parempi vaihtoehto vauvalle... On muutenkin hokenut alusta asti, että siirry pullolle, kun pitää yölläkin heräillä syöttämään.

Tietysti mietin nyt, josko olisi parempi siirtyä sitten pulloon kun vauvan vatsakin reistailee. Mutta tutkiahan tuo täytyy kuitenkin, kun maitoallergiaan viittaa vaivat. Ja eikös se äidinmaito kuitenkin PITÄISI olla sitä parasta ravintoa vauvalle.

No joo, vähän sekavaa tuli. Muilla kokemuksia oman äidin imetysvastaisuudesta? Entä maidottomasta dieetistä, miten sitten jos täytyy jatkaa...

*mietiskelee*

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi lopettanut aikoinaan imettämisen itse aikaisin ja kokee siitä huonoa omaatuntoa, kun näkee sinun imettävän? Ehkä hän on lopettanut imetyksen vieläkin vähäpätöisemmästä syystä ja haluaa kuitenkin uskotella itselleen toimineensa oikein?

Minä en näe mitään syytä sinun lopettaa imetystä! Hienoa, että olet onnistunut!! =D Voisi olla tosiaan hyvä idea kokeilla maidotonta ruokavaliota itsellesi, jos vauvalla paljon vatsavaivoja. Se on kuitenkin tavallisin niiden aiheuttaja. Mulla itsellänikin oli hyvin vatsavaivainen vauva pari kolme ekaa kuukautta. Ei ollut allergiaa, vaan johtui suoliston kehittömättömyydestä. Nyt ei enää mitään ongelmia. Syö ja kasvaa hyvin ja imettänyt olen jo 7 kk.

Sitäpaitsi kyllä minä olen sitä mieltä, että pulloruokinta se vasta häiritsee yöunia, kun täytyy nousta maito lämmittämään jne. En nykyään edes kunnolla herää yöimetyksen aikana. Nukahdan samantien ja vauva syötyään =)

Vierailija
2/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apteekista ostamaan kallista soijamaitoa jos sekään toimii.

Eli voi olla helpompaa jatkaa imetystä vaikka äiti kuinka syyllistäisi.

Eikös nuo ole sinun omia päätöksiä ei äidin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauvalla on maitoallergia, ei korvikkeetkaan pitäisi sopia, siis tavalliset.

Ei tossa ajattelutavassa oo mitään järkeä. Jatka imetystä vaan ja ole onnellinen et luonaa!

mulla ei luonannu ja harmittaa kovasti..

Vierailija
4/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinmaito on tuossa iässä parasta ravintoa lapselle. Appi ukkoni märisi minulle koko ajan et miksi et anna pottua ja voita yms.. Vaikka lapsi ei ollut edes 3kk!

Vierailija
5/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvalla on taipumusta allergiaan niin täysimetys antaa kaikki luonnolliset keinot ennaltaehkäistä monia ongelmia (kuten allergiat ja muistaakseni diabetes yms.)

Parasta mitä voit vauvallesi tehdä on antaa terveellisimmät eväät tulevaisuutta varten. Mikäli äidilläsi on oikeaa ja tutkittua tietoa väitteensä tueksi niin on hyvä kuunnella mutta todennäköisesti hänen mielipiteisiinsä vaikuttaa omat tunteet ja mielikuvat.

Vierailija
6/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin SINÄ ITSE parhaaksi näet. Vai onko napanuora vielä leikkaamatta omaan äitiisi...? Oletko muuten kokeillut maitohappobakteereja (sekä itsellesi että vauvallesi), se saattaa auttaa vatsavaivoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi