Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lempi taiteilijasi? Miksi?

Vierailija
17.04.2014 |

Kuka on lempi taiteilijasi, ja mikä on lempi teoksesi? Laittakaa myös linkki kuvaan:)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul Gauguinin Tahitilla maalatut teokset, etenkin naiset. Suomalaisista on vaikea valita suosikkia, kultakauden taiteilija se kuitenkin varmaan olisi. 

Joku mainitsi Pollockin, se on mun mielestä mielenkiintoinen suosikki:)

Vierailija
22/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vincent van Gogh: Olkikattoiset mökit

http://www.musee-orsay.fr/en/collections/works-in-focus/painting/commentaire_id/thatched-cottages-at-cordeville-18199.html?cHash=5fa6b59f9b

Linkin kuva ei tee teokselle oikeutta - käyn joka kerta Pariisissa käydessäni katsomassa tätä. Myös Tähyiyö on pea, ja Kirsikankukat sekä perunansyöjät van Gogh .museossa Amsterdamissa.

Kotimaisista Schjerbeck on suosikkini, nykytaiteilijoista Juha Tammenpään grafiikat miellyttävät silmää.

Vierailija
24/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys Sana

Vierailija
25/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rothko. Giacometti. Pollock. Äh näitä on paljon...

Vierailija
26/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muusikko varmaan. En kovin kauaa jaksa möllöttää samaa maalausta, veistosta tai grafiikkaa. Monet AMK/yliopistotaiteilijat tekevät myös huonompaa jälkeä kuin lapset. Musiikissa on enemmän se vaatimus, että pitää osata jotain ja miellyttää suurempaa yleisöä.

-Mies 29v-

Vierailija
27/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalervo Palsa, ehdottomasti. Miehen taide ei jätä ainakaan minua kylmäksi.

Vapautuminen on taideteos, joka kuvaa omaa elämääni erinomaisen traagisella tavalla. Loppujen lopuksi olen vain kyrpäni varassa leijuva mitättömyys. Kyrpäni joka kuljettaa minua kuin pässiä narussa ja johon minä loppujen lopuksi itse tukehdun. http://www.phinnweb.org/links/gallery/pic/kalervopalsa1.gif

Vierailija
28/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damien Hirst on rikas paskiainen, jota ympäröi kohtuuton hype, mutta pakko rakastaa tyyppiä, joka myy timantein koristellun kallon 50 miljoonalla. Eilisessä dokkarissa Hirst sanoi, että siitähän sitä tekee taidetta, mitä ympärillä on, ja hänellä nyt sattuu olemaan mahdollisuus ostaa timantteja teoksiaan varten.

Jani Leinonen omine kalloineen on pelkkä halpa Young Artists -jäljittelijä. Kotimaisista vähän vastaavaa poppistaidetta tekevistä miestaiteilijoista Anssi Kasitonnilla on paljon enemmän elämänmyönteistä huumoria ja omaa näkemystä.

Vierailija
29/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ysiä. Mutta jos yksi olisi pakko sanoa, niin Johannes Vermeer, hänen kuvissaan olevan valon ja intiimiyden tähden. Eli lähden klassiseen suuntaan, 1600-luvulle. Googlaamalla löytyy.

Mutta on Mark Rothkokin kyllä ihan suurenmoinen ... Onneksi taide ei ole urheilua, jossa vain yksi voi olla "paras".

Yhdyssanoista huomautan minäkin. :)

Vierailija
30/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo Simberg ja varsinkin garafiikka. Hänen teokset ovat jotenkin voimakkaan herkkiä ja koskettavia. Symboliikkaa. Raskaissa aiheissa mukana huumoria ja toivoa. En osaa perustella. Teokset vaan koskettaa jostain syystä.

Vierailija
31/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä ylitse muiden:

Georges Seurat, koska pidän pointillismista.

Juhani Palmu, koska pidän yöllisten kyläidyllien rauhasta.

Martta Wendelin, koska pidän kansallisromanttisista perhekuvauksista.

Rudolf Koivu, koska hänen satumaalauksensa saavat mielikuvituksen lentämään.

Vierailija
32/32 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä nro 12:n kanssa leinosesta. keisarin uudet vaatteet. anssi kasitonni on hyvä vertailukohta, vaikka eri kategoriassa sinänsä toimivat. anssi tekee mahtavaa työtä!