Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvaukset ovat liian lähellä palkkoja!

Vierailija
04.12.2020 |

Tai palkat liian lähellä työttömyyskorvauksia, kummin vaan. Joka tapauksessa, ei tästä näin mitään tule.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Minä saan noin 530 euroa työmarkkinatukea kuukaudessa verojen jälkeen. Kenellä on noin pieni palkka?!

530€ netto plus asumistuki, TT tuki yms lisät, joihin työssäkäyvä ei ole oikeutettu. Saat olla vapaalla.

Minä saan 1200€/kk netto, mitään tukia ei heru.

Matkoineen 50h/vko, työmatkat maksan luonnollisesti itse.

Olen kyllä ajatellut heittäytyä työttömäksi

Ei sitä kovin kauaa voi olla työttömänä. TE-toimisto alkaa piinata ja patistelee töihin muutaman kuukauden jälkeen. Ei se työttömänä olo mitään herkkua ole.

Kuntouttavassa kun käy kerran vähintään  viikossa neljä tuntia niin saa olla rauhassa töihin patisteluista. Siellä on pilvinpimein elatusmaksuja pakoilevia miehiä yliedustettuina. Ne eivät halua maksaa elareita ja jättäytyneet tahallaan työttömiksi kun ämmä on jättänyt ja alkanut vaatimaan elatusmaksuja. Muutama elatusvelvollinen nainenkin on. Ne vastustavat maksuja eivätkä aio maksaa centtiäkään ja antaa veronmaksajien maksaa kaikki siitokset. Itse on muka urhi kun on vapaa ehtoisesti kakarat tehnyt. 

Vierailija
42/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on jotain 500e/kk että aika kaukana palkasta

Niin, plus asumistuki 400-800 eur/kk ja monella lisäksi harkinnanvarainen toimeentulotuki 100-400 eur/kk.

Yhteensä siis 1000-1700 eur/kk.

Monella pienipalkkaisella täysipäivätyötä tekevällä ei jää työmatkakulujen jälkeen kuin 1200-1500 eur/kk muihin kuluihin.

Moni fyysinen ja etenkin ulkotyö myös kuluttaa energiaa huomattavasti, eli ruokakulut kasvavat.

Jos työmatkaa kertyy (omalla autolla) ja työ on fyysisesti kuluttavaa, ei jollakin 2000 bruttopalkalla juuri työtöntä leveämmin eletä.

Näinkö olet kuullut? Voi voi. Olet kuullut höpöjä.

Kaikki eivät saa asumistukea ja toimeentulotukeakin saa vaan harvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on pieni mutta ne kaikki tuet kun laitetaan siihen päälle niin moni elää paremmin kuin moni työssä käyvä. Nämä jotkut kun on oikein elämäntapa työttömiä niin osaavat hakea jokaista mahdollista tukea. Osaavat mieleistellä sossuja ja kehuskelevat miten saivat huijattua sitä ja tätä.

Vierailija
44/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terve normaaliälyinen  ihminen voi mennä suureen sairaalaan toihin. Työt siellä osaamisen mukaan. Nopeasti pässee mukavaan siistiin sisätyöhön. Päivä menee mukavammin, ja saa kavereita. Knttorityötäkin  on.

Voi mennä? Kukaan ei voi vaan mennä johonkin töihin.

Vierailija
45/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa yli 60 000 kotia elää kokonaan Kelan varassa – surullinen tilasto etenkin 18–24-vuotiaista

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1234318

Vierailija
46/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvät naiset ja herrat joku joka ei ole koskaan päässyt siihen pisteeseen että #ansiosidonnainen.

Mutta jatkakaa toki keskustelua...

Pilkkaat siis ihmisiä, jotka ovat olleet hyvin pitkään työttömänä tai eivät ole saaneet ansiosidonnaiseen riittäviä työpätkiä kokoon?

Minä olen saanut vain tuota 530 euron ja maksimiajan sitä leikattua työmarkkinatukea viimeiset kolme ja puoli vuotta. Ennen TE-toimiston asiakkaaksi pääsemistä jouduin realisoimaan ihan kaiken, mitä olin yrittäjänä - toiminimiyrittäjänä - saanut kootuksi, mukaan lukien maksamani yrittäjäeläkkeen muutamalta vuodelta. Kokonaan tulottomana jouduin olemaan melkein vuoden. Mitään ei ollut jäljellä, kun pääsin nauttimaan tästä ruhtinaallisesta minimituesta.

Lienet niitä ihmisiä, joita on onni ja sattuma kuljettanut, eikä sinun ole tarvinnut vaivata pieniä aivojasi sillä, että onnettomuus voi kohdata kaikkensa yrittävääkin. Mutta toivotaan, että pääset kokemaan pohjalle putoamisen ihan omakohtaisesti.

Miksi ihmiset aina olettavat, että kriittiset äänet tulevat ns. korkean tulon tasolta? Minä olin pitkään työttömänä ja vähävaraisena. Olen vieläkin pienituloinen mutta töissä ollut jo muutaman vuoden taas. Se vain kun minun suku on taistellut sodassa Suomen itsenäisyyden puolesta ja meitä kasvatettiin että pitäisi pinteistä selvitä eikä syytellä yhteiskuntaa. Joten menin huonoihin duuneihin ja siinä vähitellen parempiin. Ei minun eikä porukoideni maailmankatsomukseen mahdu se nykymaailman ajattelutapa että pitää olla jokin sikakiva duuni ennen kuin edes viitsii hakea ja siihen asti vain sanotaan että "ei ole töitä". Siis töitähän on. Unelmatöitä ei ole, varsinkaan jos työttömänä ensimmäistä haet. Mutta siis kenellä muulla työttömällä luulet yhtä unelmaista olevan? Minulla ei ollut. Ihan järkky pieni liksa ja huono esimies ja olemattomat oikeudet työsopparissa. Mutta mieleen ei olisi tullutkaan heilua VUOSI työttömänä ja vain ulista kuinka olen parempi ja enemmän uhri kuin muut! Ihan käsittämätön ajatus! Ihan epätervettä. Työpaikat ansaitsee ne ihmiset jotka oikeasti yrittää eikä keksi tekosyitä.

Oletko sinä ihan varma siitä, että aioit kommentoida juuri minun kirjoitustani?

Vierailija
47/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä jää laskujen ja vuokran jälkeen muihin kuluihin 200-300 euroa.

Ei pidä paikkaansa. Työtön saa tukia niin että pitää jäädä se n 500 euroa asumiskulujen jälkeen, toimeentulotuen verran ja toimeentulolotuki plus asumistuki kattaa muut. Lääkkeet ja ja kaikki lääkärit ja hammahoitokulut maksetaan. Sitten voi vielä hakea harkinnan varaisia tukia kuten harrastekuluja. Pitää vain osata kaikkia mahdollisia tukia hakea ja anoa. Diakonit tuovat ruokaa ja ruokapusseja voi hakea useimmistakin jakopisteistä. Jouluna voi kerjätä avustuksia monistakin kohteista. 

Tunnen oikein kunnon yhteiskunnan pummin joka otti velkaa niin paljon kun sai ja jätti mkasamatta kaikki. 

Sitä ihmettelen kuinka työttömillä monilla on auto ja/tai lemmikkejä ruokittavana sillä näihin harrastuksiin ei ole yleensä varaa muuta kuin hyväpalkkaisilla. 

Läheskään kaikki työttömät eivät saa mitään asumistukia tai toimeentulotukia. Pelkkä työmarkkinatuki ja sillä selvä. Siihen ei tarvita muuta kuin edes jonkunlaista palkkaa saava puoliso.

Vierailija
48/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on pieni mutta ne kaikki tuet kun laitetaan siihen päälle niin moni elää paremmin kuin moni työssä käyvä. Nämä jotkut kun on oikein elämäntapa työttömiä niin osaavat hakea jokaista mahdollista tukea. Osaavat mieleistellä sossuja ja kehuskelevat miten saivat huijattua sitä ja tätä.

Ei kaikki saa senttiäkään mitään muita tukia!!!

Vierailija
49/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein oivalsit ja elämäntapatyöttömille tuli koronatuki jotka eivät koronalle altistu ollenkaan. 

Mistä tämä rahan jakaminen aletaan ottamaan pois kun rahat loppuvat niin sitä ihmettelen. Elämäntapatyöttömiä ei töihin saada. 

Vierailija
50/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu saan lapsikorotuksilla päivärahaa nettona n. 600e. Jos palkat on tuota luokkaa niin pysynkin työttömänä.

Vierailija
51/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusongelma jos on sosiaaliturva olemassa. Tosin työkkärille selittely on aivan karmeaa.

Vierailija
52/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvät naiset ja herrat joku joka ei ole koskaan päässyt siihen pisteeseen että #ansiosidonnainen.

Pilkkaat siis ihmisiä, jotka ovat olleet hyvin pitkään työttömänä tai eivät ole saaneet ansiosidonnaiseen riittäviä työpätkiä kokoon?

Minä olen saanut vain tuota 530 euron ja maksimiajan sitä leikattua työmarkkinatukea viimeiset kolme ja puoli vuotta. Ennen TE-toimiston asiakkaaksi pääsemistä jouduin realisoimaan ihan kaiken, mitä olin yrittäjänä - toiminimiyrittäjänä - saanut kootuksi, mukaan lukien maksamani yrittäjäeläkkeen muutamalta vuodelta. Kokonaan tulottomana jouduin olemaan melkein vuoden. Mitään ei ollut jäljellä, kun pääsin nauttimaan tästä ruhtinaallisesta minimituesta.

Lienet niitä ihmisiä, joita on onni ja sattuma kuljettanut, eikä sinun ole tarvinnut vaivata pieniä aivojasi sillä, että onnettomuus voi kohdata kaikkensa yrittävääkin. Mutta toivotaan, että pääset kokemaan pohjalle putoamisen ihan omakohtaisesti.

Miksi ihmiset aina olettavat, että kriittiset äänet tulevat ns. korkean tulon tasolta? Minä olin pitkään työttömänä ja vähävaraisena. Olen vieläkin pienituloinen mutta töissä ollut jo muutaman vuoden taas. Se vain kun minun suku on taistellut sodassa Suomen itsenäisyyden puolesta ja meitä kasvatettiin että pitäisi pinteistä selvitä eikä syytellä yhteiskuntaa. Joten menin huonoihin duuneihin ja siinä vähitellen parempiin. Ei minun eikä porukoideni maailmankatsomukseen mahdu se nykymaailman ajattelutapa että pitää olla jokin sikakiva duuni ennen kuin edes viitsii hakea ja siihen asti vain sanotaan että "ei ole töitä". Siis töitähän on. Unelmatöitä ei ole, varsinkaan jos työttömänä ensimmäistä haet. Mutta siis kenellä muulla työttömällä luulet yhtä unelmaista olevan? Minulla ei ollut. Ihan järkky pieni liksa ja huono esimies ja olemattomat oikeudet työsopparissa. Mutta mieleen ei olisi tullutkaan heilua VUOSI työttömänä ja vain ulista kuinka olen parempi ja enemmän uhri kuin muut! Ihan käsittämätön ajatus! Ihan epätervettä. Työpaikat ansaitsee ne ihmiset jotka oikeasti yrittää eikä keksi tekosyitä.

"Lienet niitä ihmisiä, joita on onni ja sattuma kuljettanut". Tule kuspää katsomaan miten minua on "kuljettanut" kaikki "onni".

Vierailija
53/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Minä saan noin 530 euroa työmarkkinatukea kuukaudessa verojen jälkeen. Kenellä on noin pieni palkka?!

Sinulla ei ole esim, työmatkakuluja ja mahd, lasten päivähoitokuluja.

Monella pienipalkkaisella jää vähemmän rahaa palkasta kulujen jälkeen.

Vierailija
54/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puoliso joka tienaa  ja jotain omaisuutta niin ei saa toimeentulotukea. Yksinhuoltajilla on parisuhde mutta sen kirjat ovat muualla jotta veronmaksajat maksaa ja elättää koko paskan. Ei mitään mieltä maksaa veroja kun näkee mitä huijareita on koko yhteiskunta täynnä. 

Vierailija
55/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole esim, työmatkakuluja ja mahd, lasten päivähoitokuluja.

Monella pienipalkkaisella jää vähemmän rahaa palkasta kulujen jälkeen.

Älä pöljä lähde tuohon keskusteluun. Ei työmarkkinatukea ja palkkaa voi tai pidä verrata toisiinsa, koska toinen saadaan tekemättä -yhtään mitään-.

Vierailija
56/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan päivärahat ovat vielä pienemmät:

5,15 euroa [vuoden 2021 alusta 5,20 euroa] (1–165 päivää),

8,60 euroa [vuoden 2021 alusta 8,70 euroa] (166–255 päivää) ja

12,00 euroa [vuoden 2020 alusta 12,10 euroa] (256–347 päivää).

Vierailija
57/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan päivärahat ovat vielä pienemmät:

5,15 euroa [vuoden 2021 alusta 5,20 euroa] (1–165 päivää),

8,60 euroa [vuoden 2021 alusta 8,70 euroa] (166–255 päivää) ja

12,00 euroa [vuoden 2020 alusta 12,10 euroa] (256–347 päivää).

Olen aina ihmetellyt noiden päivärahojen pienuutta. Siis kun porukkaa valmennetaan oman hengen uhalla puolustamaan meidän maata. Sitten toisaalta porukkaa valmennetaan muiden selkänahan uhalla arvostelemaan järjestelmää ja tilille kuitenkin tipahtaa paljon enemmän kuin armeijassa vapautensa menettäneenä treenaavat miehet. Ihan ajateltavaa teille harpuille.

Vierailija
58/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lienet niitä ihmisiä, joita on onni ja sattuma kuljettanut". Tule kuspää katsomaan miten minua on "kuljettanut" kaikki "onni".

Ahaa, luit vain viimeisen kappaleen, hermostuit siitä ja rakensit vielä olkiukonkin itkettäväksesi. Itsepä mokasit.

Vierailija
59/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, luit vain viimeisen kappaleen, hermostuit siitä ja rakensit vielä olkiukonkin itkettäväksesi. Itsepä mokasit.

Voit toki avata tässä, miten onni ja sattuma on kuljettanut, mutta sinä silti sanoit tämän. Turha kakistella sitä mitä menit sanomaan.

Vierailija
60/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on tehty siihen malliin että vain huijarit pärjää täällä. Kaikkia avustuksia käyttää huijarit. Ruokapusseja haetaan autolla kun köyhällä ei todellisuudessa ole varaa pitää autoa. Työmarkkina tuella ei luulisi olla varaa elättää muuta kuin itsensä niin esitellään lemmikkejä tai useampiakin. Lemmikkien sairaus kuluihin pitää aina olla vara rahastoa. Ei ole kamalan köyhän näköistä kun työttömät esittelevät lemmikkejään ja autojaan. Monilla työssä käyvillä ei ole varaa kun ei saa mitään tukia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän