Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvaukset ovat liian lähellä palkkoja!

Vierailija
04.12.2020 |

Tai palkat liian lähellä työttömyyskorvauksia, kummin vaan. Joka tapauksessa, ei tästä näin mitään tule.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on jotain 500e/kk että aika kaukana palkasta

Vierailija
2/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terve normaaliälyinen  ihminen voi mennä suureen sairaalaan toihin. Työt siellä osaamisen mukaan. Nopeasti pässee mukavaan siistiin sisätyöhön. Päivä menee mukavammin, ja saa kavereita. Knttorityötäkin  on.

Vierailija
4/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Minä saan noin 530 euroa työmarkkinatukea kuukaudessa verojen jälkeen. Kenellä on noin pieni palkka?!

Vierailija
5/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärit vois antaa työssä käyville ja ottaa ihmiset ne paskatki työt isolla palkalla

Vierailija
6/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terve normaaliälyinen  ihminen voi mennä suureen sairaalaan toihin. Työt siellä osaamisen mukaan. Nopeasti pässee mukavaan siistiin sisätyöhön. Päivä menee mukavammin, ja saa kavereita. Knttorityötäkin  on.

Vuonna 2020 ei ole ensimmäistäkään työpaikka joihin "mennään". 

Vierailija
7/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat on liian lähellä työttömyyskorvauksia.

Vierailija
8/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on 5300 aika kaukana 500.

Vierailija
9/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaukset pitäisi jakaa pieneen työttömyysrahaan ja isompaan työttömyyslainaan.

Vierailija
10/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen jokainen arkipäivä työkokeiluun paskaan paikkaan, jotta saisin tukien muodossa yli 1 000€ / kk. Olen mielestäni ansainnut sen, joten voisit sinäkin Ap jo ottaa viikseen.

Vierailija
11/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko eläkeläinen? Sen ikäiseltä voisin nimittäin vielä ymmärtää kommentin joka on näinkin irrallaallaan todellisuudesta.

Vierailija
12/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo olisi oikea, mutta se nyt on liian helppo ja yksinkertainen useimpien tajuta, - joten itku-iltaa vaan.

Vierailija
13/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus on pieni, reilu kolmasosa palkasta (ansiosidonnainen). Esim tanskassa se on 85% palkasta.

Vierailija
14/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kannustinloukulla tarkoitetaan tilannetta, jossa henkilön on vaikea lisätä nettotulojaan lisäämällä työntekoa (tai muuta tulonhankintaa).[2] Syynä voi olla esimerkiksi tarveharkintaisten sosiaalietujen menettäminen tai progressiivinen verotus. Tämän katsotaan alentavan taloudellista motivaatiota työntekoon tai muuhun oma-aloitteiseen (lailliseen) tulonhankintaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kannustinloukku

Työttömyyskorvaus plus muut sosiaalituet voivat nousta korkeammaksi kuin palkka jotenka työtä ei kannata ottaa vastaan. Tai jos palkasta jää vain ripunen enemmän verrattuna elää tuilla ja työ olisi raskasta niin kukaan ei valitse työtä. Työ jonka tuntee kutsumustyöksi, saa jotain nautintoa ja sisältöä siitä elämäänsä niin silloin ei katso onko se rahallisesti kannattavaa. Eikä ihmistä vedetä piippuun siinä työssä. 

Vierailija
15/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko eläkeläinen? Sen ikäiseltä voisin nimittäin vielä ymmärtää kommentin joka on näinkin irrallaallaan todellisuudesta.

Ei tuo välttämättä ole mikään eläkeläinen tai muutenkaan iäkäs. Ihmisen, joka on jostain syystä, vaikkakin vain onnella, ollut koko työikänsä turvalliselta tuntuvassa työpaikassa, ei tarvitse tietää muiden todellisuudesta mitään. Päättäjät, joista useimmat ovat verkostonsa avulla saaneet aina palkkaa tai palkkiota, vaikkei kauheasti taitojakaan olisi, ovat yhtä tietämätön porukka. Kapeakatseisia ihmisiä on hirmuinen määrä, heitä ei aina vain tunnista, ennen kuin he avaavat suunsa.

Vierailija
16/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että sinua saa tulla joku kadulta hoitamaan. Kirjaathan tämän hoitotahtoosi niin joku muu saa koulutetun työntekijän omaan hoitoonsa?

Vierailija
17/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Minä saan noin 530 euroa työmarkkinatukea kuukaudessa verojen jälkeen. Kenellä on noin pieni palkka?!

530€ netto plus asumistuki, TT tuki yms lisät, joihin työssäkäyvä ei ole oikeutettu. Saat olla vapaalla.

Minä saan 1200€/kk netto, mitään tukia ei heru.

Matkoineen 50h/vko, työmatkat maksan luonnollisesti itse.

Olen kyllä ajatellut heittäytyä työttömäksi

Vierailija
18/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

530€ netto plus asumistuki, TT tuki yms lisät, joihin työssäkäyvä ei ole oikeutettu. Saat olla vapaalla.

Minä saan 1200€/kk netto, mitään tukia ei heru.

Matkoineen 50h/vko, työmatkat maksan luonnollisesti itse.

Olen kyllä ajatellut heittäytyä työttömäksi

En saa asumistukea, toimeentulotukea, lisiä enkä edes koronarahaa. Enempää en tavanomaisesta poikkeavasta tilanteestani kerro, mutta sen voit uskoa, että näistä lähtökohdista ei työelämään enää nousta. Vapaalla toki saan olla, mutta jokainen päivä on pelkkää kuolemisen toivomista ja pelkäämistä.

Vierailija
19/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä "menin". Erittäin vaikeaa sinne oli päästä, mutta tykkään kyllä kovasti!

Vierailija
20/122 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus plus muut sosiaalituet voivat nousta korkeammaksi kuin palkka

Paitsi että eivät voi, koska työ jossa saisit saman verran rahaa kuukaudessa on laiton työ, ja osa-aikahommissa tuntien pieni määrä oikeuttaa hakemaan osa-aikaistamistukea eli osittaista työttömyystukea. Työttömänä sain tukia yhteensä 900 euroa (työttömyystuki, asumistuki ja toimeentulotukea vähäsen päälle).

Osa-aikatyöläisenä joka tekee duunia 28 tuntia viikossa saan palkkaa vain 1100 euroa kuussa, mutta saan osa-aikaistamistukea 250 euroa siihen päälle. Eli pätkäduunia tehdessäkin minulle jää käteen 300-500 euroa enemmän joka kuukausi mikä on iso raha köyhälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi