Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään luontaistuotteita jotka auttavat masennukseen?

Vierailija
17.04.2014 |

En halua masennuslääkettä syödä. Minulla on yksi toinen päälääke jo. Tietty liikunta ja terveellinen ruokavalio myös tärkeitä. En vaan halua enää lisää näitä haitallisia lääkkeitä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke yhdistettynä terapiaan on tehokkainta. Moni luontaistuote vaikuttaa eri lääkkeiden pitoisuuksiin elimistössä, nostaen tai laskien pitoisuutta. Jos välttämättä olet sitä mieltä että haluat jonkun luontaistuotteen niin juttele asiasta lääkärin kanssa, en suosittelisi kuitenkaan lähtemään kokeilemaan etenkään omin päin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00108 tuolla juttua esim mäkikuismasta, suosittelen lukemaan, ennemmin kuin esimerkiksi jotain luontaistuote''asiantuntijan'' vakuutteluja siitä että lääkkeet ovat myrkkyjä.

t.tuleva sh

Vierailija
2/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuismalla on tosi paljon yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa, mm. muiden masennuslääkkeiden kanssa. Kysy lääkäriltä tai farmaseutilta ennen kuin kokeilet.

t. farmaseutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-HTP ja mäkikuisma?

Vierailija
4/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaihtaa lääkettä? D-vitamiinia vaikka 50-100 mikroa päivässä ja B-vitamiineja vois myös auttaa hitusen vaikka ei masennusta poistakaan.

Vierailija
5/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi melko järeä paketti: D-vitamiini, laajakirjoinen vahva b-vitamiinituote, magnesium ja kalanmaksaöljy. Huuhtelen nuo alas viherjauhejuomalla (vitamineral green). Olkoon plaseboa tai ei, niin on auttanut. Olen paljon virkeämpi, aamuinen pahoinvointi ja huimaus loppui ja levottomasti läpättävä sydänkin rauhottui.

Vierailija
6/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon nuo vitamiini lisät maksaa?

Ap

Vierailija
7/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää: minäkään en halunnut syödä masennuslääkkeitä. Alavireistä oloa on helpompi kestää, jos fyysinen vointi on parempi. Jos vain jaksaa, niin jo vartin kävelystäkin on apua lisäravinteisiin yhdistettynä. Minut tuli äitini puoliväkisin viemään ulos, kun tilanteeni oli mennyt siihen, etten jaksanut enää nousta sängystä ollenkaan.

Vierailija
8/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne vähän kalliita :-/ en osaa nyt sanoa tarkalleen. Minulle tuli olo, että nyt riitti ja maksakoon mitä maksaa - nyt otan kaikki keinot käyttöön. Ainakin tunnen tehneeni kaiken mahdollisen toipumisen eteen. Toipumista takana vuosi. Pahin vaihe kesti vuoden verran ja sitä ennen voimakasta alavirettä toinen vuosi.

Vierailija
9/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kesti että rupesi vitamiinit vaikuttamaan. Harmi jos on kalliita. Itselläni ei juuri nyt ole ylimääräistä.

Ap

Vierailija
10/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkikuisma heikentää hormonaalisenehkäisyn tehoa

Vierailija
11/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutusaikaa on vaikea sanoa. Aloituksen aikana elin vielä sumussa, jossa oli vaikea tehdä eroa päivien välillä. Jos nyt sanon, että kuukausi, pari meni, ennen kuin alkoi huomata selkeän eron. Mm. se pään sumuisuus helpotti ja ajatukset kirkastuivat.

Vierailija
12/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium, B6-vitamiini ja syö ainakin paljon erilaisia pähkinöitä.

Vierailija
13/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto itse on paras luontaislääke masennukseen. Ei tarvitse muuta kuin kävellä metsässä, niin se auttaa.

Vierailija
14/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta luonnonmukasia vitamiineja, ei synteettisiä! Itse syön nonihedelmä boosteria, D-vitamiinia, kalanmaksaa, spirulinaa ja magnesiumia. Selvän eron huomaa virkeydessä.

Vierailija
15/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan takavuosilta tutkimuksen, jossa todettiin, että mäkikuisma on tehokkaampi masennuslääke kuin varsinaiset masennuslääkkeet. Ja aivan vastahan oli tutkimus, jossa todettiin, että masennuslääkkeillä ei olekaan arveltua tehoa, vaan niiden teho perustuu lähinnä placeboon. Muistaakseni juttu oli hesarissa. Joten kannattaa kyllä tarkkaan miettiä mitä kannattaa ottaa.

Parastahan olisi jos tästäkin maasta löytyisi lääkäreitä jotka ovat erikoistuneet myös vaihtoehtoisiin hoitoihin ja ns. luontaistuotteisiin.

Vierailija
16/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajajlle:Miksi valitat, että sula ei oo varaa ostaa ylimääräisiä lääkkeitä tai luontaistuotteita. Jos haluat parantua tai parempaan kuntoon, silloin joutuu laittamaan myös rahaa.

Itse olen syönyt jo vuosikausia, ainakin 5 vuotta E-EPAA, jossa lisättyä D-vitamiinia. Aloitin 1500 mg, sulle sopisi 2000 mg ja voin taata ,että on auttanut. Se voimaton olo ettei olisi jaksanut nousta sängystä edes ylös - kaikki se on poissa ja jaksan joka päivä toimia vaikka joka päivä ei olisikaan herkkua, mutta se on normaalia olotilaa normaalissa elämässä ja minäkin olen kokeillut erilaisia lääkkeitä.

Tällä hetkellä syön1000 mg päivässä enkä aio missään nimessä lopettaa.

Merkki on Torhtori Tolosen E-EPA 500mg tai 650 mg+d.vit.

Älä siis viitsi valittaa, jos ihmiset vaivautuvat antamaan sinulle neuvoja. Itsekin löysin aikoinaan tämän parjatun Tolosen artikkelin täältä netistä ja se oli vuosisadan löytö. Ja jos sulla ei rahat riitä - lopeta tupakan poltto ja hakeudu töihin- parasta terapiaa, jos et ole jo korjannu em.asioita.

Jos ostat ns. tavallisia kapseleita, joissaon DHA.ta, en suosittele, se kumoaa E-EPAN suotuisan vaikutuksen, joka auttaa masennusoireisiin.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=185

Vaikutus alkaa noin 1 kk -2 kk kuluessa tai myöhemmin. Paketti maksaa noin 20-30 euroa, jossa 120 kapselia. Minusta halpa lääke hyvinvointiin.

Vierailija
17/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paras ja tehokkain keino on hikiliikunta kuusi kertaa viikossa ja ruokavalio, jossa valkoinen vehnä ja sokeri on jätetty pois lähes kokonaan. Olo helpottui jo parin viikon jälkeen ja enää parin vuoden jälkeen ei ole paluuta entiseen. Tajusin jotenkin, että minun pitää itse ottaa vastuu omasta hyvinvoinnista ja se tarkoittaa, että sen eteen pitää tehdä töitä. (alussa tntui työltä, mutta nyt jo itsestään selvältä elämäntavalta)

Vierailija
18/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa liikkumaan ulkon, esim, kävely- kevyt hölkkä n. 30min-1h päivässä. Ehdottomasti sokerin käyttöä rajoita. Tee myös päivittäin joku sellainen asia josta saat tai tunnet mielihyvää; esim. ihan jos tykkäät jostain tietystä tv sarjasta niin katso se! Älä lue uutisia tai kuuntele niitä, ne ovat tänäpäivänä todella ahdistavia jopa ihan normioloissa elelevälle...Mitei mikä asia elämässäsi on hyvin ja yritä tuntea kiitollisuutta siitä itseäsi kohtaan, koska olet valinnut ainakin sen asian oikein. Tsemppiä!

Vierailija
19/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta

Vierailija
20/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Koskenkorva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi