Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SYYSVÄEN VIIKONLOPPUhöpinät**

29.07.2006 |

Pinoon ahkerasti! :)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi Ynis, etten ilmoittanut mitään. Olin koko päivän mökillä ja unohdin, silloin alkuviikosta ajattelin että katselen nyt miten postit toimii ja ilmoittelen sinulle sitten loppuviikosta... loppuviikko tulikin yllättävän äkkiä. Luulen, että sähköpostini pelittää taas jotenkin, ainakin olen saanut posteja, vaikkakaan en varmaankaan kaikkia.

Kiitos sympatioista miehen ja isovanhempien suhteen! Kyllä, mainitsin asiasta vanhemmilleni enkä kaikkein ystävällisimpään sävyyn. Vastaus oli että sehän on selvä että veljen lapsia hoidetaan kun veli ja vaimonsa ovat töissä. No niin, ymmärränhän minä senkin, mutta minusta on silti väärin ettei minun lapset kelpaa ollenkaan. En minä viikkokausien hoitoa halua, mutta edes joskus ja vähän aikaa, vaikka kerran kuussa yöksi. Ja se, että toiset (=me) satsaa lapsiinsa ottamalla hoitovapaata omasta elintasosta tinkien, ei oikeuta riistämään lapsilta oikeutta isovanhempien aikaan ja seuraan.

Mies siivosi pahimmat jälkensä :-) taisi huomata vihastumiseni.

Kare odottelee minua pesemään hampaita, täytyy mennä.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
42/61 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin, että olisit jo ilmottanut, jos vaihtaisit postia. Edelliset virheilmoitukset on tulleet aika myöhään ja ensin lähetysvaikeuksia ja sitten vasta lopullinen epäonnistumisilmoitus. Mutta voin kertoa, että minäkään en ole saanut kovin montaa viestiä vähään aikaan. Siis muita kuin bumerangeja:) Terassiviestit viimeisimpiä.

Anteeksi taas suorapuheisuuteni, mutta mun mielestä jotenkin ontuva selitys toi toisten työssäkäynti. Muuttuukohan tilanne, kun sun työt alkaa?

Jotenkin tuntuu, että kun itse on päivät ja illat lasten kanssa, niin saattais kaivata vielä enemmän sitä omaa aikaa kuin työaikana. Vai olenko täysin väärässä, kertokaa kaikki töitä tekevät?

Täytyykin mennä vielä kommentoimaan pupi-asioita ja laittaa Turkin kuvia...

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin yhtäkkiä, että haluaisin tehdä etikkakurkkuja. Mutta mikä ois hyvä ohje? En ole koskaan ennen tehnyt. Serkkujeni äiti aikoinaan teki hyviä, mutten tiedä miten. Ohjeita tuntuu löytyvän monia.

Vierailija
44/61 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassille tai sateen sattuessa sisätiloihin? Kivaa nähdä pitkästä aikaa!

Ynis, mun mielestä työssäkäynti keventää kotona oloa jollain lailla. Riippuu tietenkin työstä. " Ihmistyö" eli lääkäröinti tai luokanopettaminen, tosin vie välillä mehut niin tehokkaasti, että kotona saa tosissaan tsempata ettei hermo mene. Mutta kai se on se vaihtelu joka virkistää? Itse ainakin oon lähdössä maanantaina töihin vähän lepäilemään ja oletan sitten jaksavani vähän paremmin tuota puistoilua yms kotiarkea.

Neiti päätti tänään olla nukkumatta päiväunet. Kylläpä haukotutti itseäni jo alkuillasta, kun en sitten itsekään saanut päikkäreitä nukkua - kolmen viikon kesäloman aikana lähes joka päivä oon tunnin verran päiväunia ottanut. Oli tuosta päiväunettomuudesta se etu, että saatiin yöunille " jo" 21.30.

Tänään saatiin myös toisen kerran tällä viikolla kakat pottaan, kipii! Itse ilmoitti että " potalle, kakka tulee" . Pissojen suhteen aivan täysvaippalainen, mutta onpa tuo jo puoli voittoa.

Nyt voisin mennä itsekin tuutumaan.

- tea -

Vierailija
45/61 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan lähteä tästä pian unten maille.

Etikkakurkku-ongelmaan en osaa vastata mitään, Ynis. Minäkin olen miettinyt mitä voisin itse tehdä tässä loppukesästä - jotakin säilöä talven varalle. Viime kesänä teimme rommikirsikoita kun meidän kirsikkapuu tuotti niin paljon marjaa. Rommikirsikat maistuivat toooodella hyviltä lämpiminä esim. jäätelön tai leipäjuuston kanssa.

Omasta ajasta tuli vielä mieleeni. Miehellä on elokuun kaksi viimeistä viikkoa vielä lomaa ja ajatteli lähteä tytön kanssa käymään omien vanhempiensa luona pariksi päiväksi. Minä en aio lähteä mukaan ja saan näin -dadaa - omaa rauhaa olla täällä kodissa. Ja mitä minä suunnittelenkaan. No, tietenkin vaatekaappien siivoamista :) kun kerrankin rauhassa saa sen tehdä. Ok, olen varannut hemmotteluajan kosmetologillekin jonka jälkeen jään (lasten)vaateostoksille. Sitäpaitsi, täytyisi käydä myös vakavasti alusvaateostoksilla. Totesin, että osa mun alusvaatteista ovat aika kamalia (käytän vielä mm. eräitä imetysliivejä. Saa nauraa. Mutta ne ovat olleet oikeasti tosi hyvät liivit!)

Ihanaa, terassille ensi perjantaina hyvässä seurassa. Jihuu :)

Öitä!

Alli

Vierailija
46/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla kotiuduimme ja päivä mennyt laitellessa romuja ja ostoksia paikoilleen, kastella nääntynyttä mansikkamaata (itku melkein pääsi, kun sato oli kutistunut minikokoisiksi rääpäleiksi kuivuudessa...talollisen ei pitäisi siis lomailla kun on satokausi) Lohdutukseksi ostin halvalla mansikat kaupan kulmalta, sain 10e/5kg ja ostinpa siis kaksi laatikkoa. Oli niissä osa huonoja ja ylimenneitä, mutta melkoisen määrän sain kuiteskin pakkaseen vaikkei kastelu enää kauheesti pelastaisi tulevia mansikoita. ja ne taitaa mennä poikien suuhu muutenkin.

Reissi oli mukava ja vaikka kiirus olikin, oli mahtavaa antaa lapsille elämyksiä joka päivä. Tuurin kauppa oli pettymys, toki siellä sitä halpaa kamaakin on ja siihen sortui (hiusvärit, kynsilakat, huulipunat, dvd:t, lasten kasetit) mutta leluosasto oli tosi pettymys. Melkein marketeissakin on moninkerytainen määr siihen verrattuna. Ylivieskan Kärkkäinen veti kyllä Tuurille vertoja, mahtava leluosasto, mahtavat alet merkkivaatteissa, meikäkin raaski ostaa parit Espritit töihin kun oli 50-80% alessa :)) , muutenkin oli lapset otettu huomioon paremmin. Toki Keskiselläkin viihtyisin jos saisi rauhassa olla, mutta jotenkin vain odotti niin suurta ja hienoa. Kylpylässä oli mukavaa. ihanalla paikalla, rauhallista, ei mitään liian rauhatonta meininkiä. Hyvä lastenhuono liukumäkeineen, mahtava ranta, tooosi matalaa ja hiekkapohja, harmi vaan kun ei ehtinyt sinnekään toista kertaa. Pitis olla 3-4 pv aina yhessä paikassa jotta ehtisi tutstua ja olla vaan. Veturipuistoss apojat oli elementeissään, ukkoskuuro pelotteli aluksi, mutta onneksi aurinko lämmöllään kuivatti ja pääsivät minijunan kyytiin. Tosi huippua pojille ja olipa mammakin innoissaan. Enemmän ois voinut olla selalisia junia ja vaunuja minne ois voinut tutustua, ei oikein pysty nostamaan lapsia monen metrin korkeisiin juniin. Ja joissain oli rikottu lasia jne. Lakki Nyttysellä jäi sinne jonnekin, mutta tänään kun soitin ja kyselin perään se oli löytynyt ja laittavat tulemaan postitse. mahtavaa, se kävi niin hyvin Nyttyselle eikä uutta etsinnöistä huolimatta onneksi löytynyt. hih, Nyttynen laittoi kylpylän taaperoaltaan uuteen uskoon: herra Kakkimus vieraili, kaipa vesi rentoutti monen päivän panttauksen ja äidin ihmettelemät ja luulemat lounaan kukkakaalet olikin herra Kakkimuksia. Noh allas suljettin siltä illalta ja aamullakaan ei oltu sitä viel imuroitu :( Nyttynen joutui tyytymään isin seuraan ja menin esikoisen kanssa vielä räpimän aamutuimaan. Köllöteltiin lämpimässä porealtaassa kahdestaan ilman poreita :) Sitten jatkoimme matkaa Turkuun. Päivä ostoksilla ja seuraavana päivänä Muumeilemaan. Olihan siellä sakkia ja hellettä. +28 näytti mittari. mukava paikka, varmaan mennään uudelleenkin. Tuttavani jotka moitti paikkaa, ei varmaan omaa mielikuvitusta olleskaan itse. Täytyy olla itsekin hieman lapsi ja aatella lasten kannalta.Aika yksinkertaisista jutuista ne lapset innostuu :) Nyttynen uskalta hieman taputella olentpja mutta esikoine t ärisi ja pelkäsi. Niin vähän uumoilinkin, mutta ajattelin että hetken päästä jo innostuu. Mutta oli ihan paniikissa jos lähelle yritti mennä. Eli ei halikuvia meillä :) Mukavia kuvia silti saimme läheltä ja kuvasin aika paljon videokamerlla muistoja, myös osan näytelmästä ja musiikkikabareen. Sitä pojat oli katsoneet tv:stä moneen kertaan kun mää seikkailin henkalla ja stockkalla viel illalla. Karseet hinnat muumimaailmassa oli kyllä, samankokoiset muumit sai 7e halvemmalla Stockalta!!!! ja tuskin sekään mikään halpiskauppa on :D Oikeesti siellä oli kyl halvimmat mamma ja pappa, muut oliot oli halvimpia Kärkkäisellä. esikoinen otti mamma heti lemmikikseen, aika suloista kun poika tykkää niin paljon pehmolelusta. Onhan sillä tärkee uninalle, mutta tuo mamman paapominen on jotain supersuloista. kauheesti tuli taas ostettua kaikkee pojille, mutta kerrankos täältä perähikiältä kauppoihin pääsee :))) Junarataan on taas monta monta vaunua ja veturia lisää. Vaatteita pojille ei juuri mukaan tarttunut, on niin paljon entisiä saatuja että mitäpä turhaa. Muutamia piti ostaa lisää kun loppui varavermeet sotkupuntareilta. Itselle löysin paitoja, paitiksen, jakun, hameen, sukkia...kaikkee kivaa. Ja turhaakin.

mennen tullen olimme siellä T-P:n entisessä kotikaupungissa yötä. ihana kaupunki, kävimme käveleen joen varrella ja syöttään sorsia. Pojille elämys sekin. Harmittaa kun ei ollut oikein kunnolla aikaa tustusta siihen paikkaan, hätäseltään muutamassa kaupassa viel torstaina kävimme.

Matkat meni tosi hyvin, pientä kitinää ja nujakointia välillä, muttei isompaa, nuo ruokapaikat ja isot kauppakeskukset katkaisivat hyvin matkat ja yöpyminen välillä. Ennen on ajettu suoraa kyytiä esim. Lahteen peffa hellänä. Nyt emme siellä käyneet ja tosi harmittavaa kun en teitä muita ehtinyt ja päässyt tapaamaan.

Kääk, kauhee huuto, esikoinen heräs. Got to go. Good to be back.

Bye

Tuttis

Vierailija
47/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis, en osaa kurkkuasiassa auttaa. :-( NImimerkillä toivoton tumpelo keittiössä.

Alli, huomasin juuri että minulla edelleen satiinipöksyt jotka olivat jo silloin kun mieheni tapasin... No eihän tässä olla oltu kuin vasta 9v kimpassa! Mutta kun ne housut eivät ole menneet miksikään. " Uskotellen itselleen" :-D Jep, alusvaateostoksille olisi päästävä mutten viitsi lähteä tähän Möhkö-Fantti olomuotooni mitään hehtokokokalsareita ostelemaan.

Taas on mukava päivä takana. :-) Ja kova väsy! Syöttääkähän joku salaa minulle jotain onnellisuuspillereitä??? Olen viimeiset päivät ollut kovin tyytyväinen elämääni. Eilenkin oli mukavia vieraita, vaikka alkuperäiset viikonloppusuunnitelmat menivätkin mönkään. Hyvää yötä ja kauniita unia!

Lia75

Vierailija
48/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisen leluosasto on todella onneton ja mielestäni on outoa ettei sen kokoisella puljulla ole mitään leikkipaikkaa lapsille, eli esim. ruokapaikkojen läheisyydessä. Olisi parannuksen paikka!

Huomenna saatetaan lähteä Tuuriin Kun siellä on ne tavallisen ihmisen asuntomessut. :-) Ihan kiva idea, ne oikeat asuntomessut ovat niin luxusta, etteivät ne oikein anna muuta kuin lottovoittohaaveita. ;-)

Vierailija
49/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyinen fiilis tuli ulkona tänä aamuna. Ihanaa! Oikeasti en edes kaipaa syksyä, mutta ekat syystuulahdukset ja viileä aamu tuntui tosi mukavalta. Oli myös kivaa, kun ei heti tullut hiki ulkona:)

Mukavaa, että Tuttiksella oli onnistunut reissu. Paljon ehdittekin tehdä ja ostella:)

Mulla on rauhaton olo, mikä neuvoksi? Loma siis loppuu, mies menee töihin huomenna. Esikoisen päiväkoti alkaa tiistaina ja heti myös puheterapia. Nyt tuntuu, että pitäis vika päivä viettää tehoilla ja tehdä koko ajan jotain. Mutta mitä? Mitään varsinaisia velvotteita ei edes ole. Miksi ei osaa vaan olla ja nauttia?

Kivaa, kun on piiiitkä pino!

Vierailija
50/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa käyn aikalailla päivittäin kuulumisianne lukemassa, mutta enpä ole tainnut ihan vauva-ajan jälkeen mitään kirjoitella. Jotenkin vaan aika kuluu hurjaa vauhtia... Vaikka siis olen edelleen kotona, enkä ole töihinkään hetken palaamassa, kun lokakuussa meille odotellaan pientä nyyttiä. Ja maha on jo iso.

Meillä nukuttaminen meni helpoksi, kun ostettiin jatkettava sänky, sinne nukahtaa ihan itsekseen, ja nyt muuton jälkeen nukkuu omassa huoneessa. Alussa se tuntui hirveeltä, oikea huono äiti fiilis. Mutta on kyllä omat unet parantuneet, kun ei ihan joka pyörimiseen herää. Ja sieltä se aamusta tulee viereen velliä pyytämään.

Mahaa tykkää halailla ja taputella ja pussailla, toivottavasti vauvaakin. Ainakin kaikki vgauvat mitä näkee saavat hellyyspuuskan aikaan.

Nupsu on ollut kerran yökylässä äitini luona, ja hyvin meni. Oli niin hassua herätä aamulla, kun oli hiljaista. Äitini on luvannut kerran kuussa ottaa pojan yökylään, ja nyt kun asutaan tässä lähellä niin saa sen helposti toteutettuakin. Joku viikonloppu ollaan suunniteltu lähtevämme miehen kanssa kahdestaan viikonlopuksi helsinkiin. Muutenkin mummu on nupsun mielestä paras! Aina pitäisi päästä mummulle.

Eilen kastui vain yksi vaippa, vaikka yleensä niitä kastuu useampi. Oli vaan paljon ilman vaippaa ja pissaili pihalle :) M;utta sitten oesemisen kanssa vähän hankalaa kun ei viitsi muutamaa vaippa laittaa koneeseen. Käytetään siis kestoja. Potalla käydään, kun jaksaa muistuttaa, jos pissattaa sopivasti pissat tulee pottaan, jos ei ei siihen edes istu. Mutta pikkuhiljaa (ja toivottavasti ennen lokakuuta).

Kyllä noi pienet vaatteet on niin ihania, ja kaikki vauvajutut...

T:Hahtuva ja nupsu (ja maha rv28)

Vierailija
51/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, meni aikaa s-postilla kun katselin kateellisena Yniksen laittamia Turkin kuvia.... Saman näköistä oli kuin joskus kauan aikaa sitten kun olin lomalla samassa paikassa (siis silloin kun oli vielä nuori ja nätti, nyt ei oo enää kumpaakaan...). Ja esittelyt oli kiva lukea, kiitos Lilalle. Ja heti perään tietokonenero Mimmu esittää tyhmän kysymyksen: kirjuutanko sen oman esittelyn ihan tavallisesti s-postilla vai miten? Varoitinhan, että olen tämän koneen kanssa tooooooooooooooosi käsi.....

Oltiin eilen kavereiden luona grillailemassa. Tultiin kotiin kympin jälkeen. Yö meni sitten ihan miten sattuu, se on heti lapset sekaisin, kun aikatauluista poiketaan.

Kivaa, kun on pinossa paljon lukemista!

Palaan illemmalla, nyt kutsuu mua keittiö ja ruokapuuhat!

Mimmu " the tietokone-expertti" ja lapset

Vierailija
52/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vain ihan tavallisesti s.postilla. Ja lähetä joko vastaa kaikille- toiminnolla ja jollei suostu lähettämään niin, niin sitten sinun täytyy luoda ryhmä meistä ja lähettää viesti koko ryhmälle. Jos ei onnistu ja ei ole juuri nyt aikaa opetella niin voit lähettää viestin myös esim. minulle ja minä laitan sen kaikille. :-)

Vierailija
53/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin nimittäin vasta vajaa tunti sitten ... Olen nukkunut kuin tukki, pitkästä aikaa todella syvää unta. Talo oli aivan hiljainen ja kun hipsin alakertaan, oli kahvinkeitin täynnä tuoretta kahvia :) Mies ja tyttö ulkona. Ihana olo! Mies lähtee pian sinne pelireissulleen ja palaa vasta puolenyön jälkeen. Mutta ei ole yhtään ärtynyt olo - osaa tuo mies näköjään vetää kuitenkin oikeista naruista :)

Kiva reissu ollut Tuttiksella! Tervetuloa taas kotiin. Yniksen kuvat tosiaan nostattivat matkakuumeen täälläkin. Todella hienoja kuvia!

Mimmu, älä välitä! Täällä toinen todellinen tietokonetumpelo. Ja kotona kun asuu tietokonenero, ei edes tarvitse yrittää! Mies joskus ihmettelee miten ikinä saan mitään töissäni tehtyä tietokoneella kun kotona vikisen apua jo pienemmistäkin asioista. No, kun on pakko, on pakko.

Eilen illalla pihapiirissämme oli suuretsinnät. Naapurin 4-v. tyttö oli yhtäkkiä kadonnut. Kaikki kynnellekykenevät etsivät ja juoksivat, jokaikinen paikka haravoitiin. Yksi lähti jo autolla ajamaan ja etsimään josko neiti olisi lähtenyt kävellen jonnekin pidemmälle. En edes tiedä kuinka kauan etsintöjä tehtiin - lapsen äiti alkoi mennä jo lievään paniikkiin. Oli jo ajan kysymys, koska soitetaan poliisit. Mutta sitten - eräs naapurimme kuuli hennon ääneen " täällä minä olen" . Pikku tyttö oli piiloutunut tiheään pensaikkoon (jonka ohitse olimme juosseet varmaankin sen sata kertaa, olipa tehokasta etsintää...). Ja siis tämä pikku tyttö oli siellä istunut kaiken aikaa! Aivan rauhassa! Vaikka kaikki olivat kieli pitkällä etsineet ja huudelleet. Äitinsä sai lähes primitiivireaktion, kun paniikki väistyi ja helpotus hulmahtaa tilalle. Tiedätte varmaan tunteen, on aivan raivoissaan. Totesi minulle jälkeenpäin, että olisi tehnyt mieli nylkeä lapsi. No, tyttö lähti sitten vanhempineen ja sisaruksineen kotiin jossa luultavasti pidetään pieni keskustelu tilanteesta. Tyttö oli ilmeisesti leikkinyt erästä kohtausta " Muumilaakson tarinoita" koska olivat ko. kirjaa lueskelleet. Siinä joku tyttö -en muista nimeä- joutuu vangiksi mörön vuorelle ja huutelee sieltä hennolla äänellään " täällä minä olen" . Että näin 4-v. logiikalla.

Alli

Vierailija
54/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti paremmalla mielellä jäätkin kotiin. Jos käy päivä tylsäksi, niin tule käymään! Tai mennään Selloon tai jotain!

Onneksi lapsi löytyi! Aika paniikki tilanne varmaan! Toi just pelottaa, että vaikka meidänkin lapset on periaatteessa sellaisia, että tottelevat ja hyörivät mun ympärillä, niin mistä tietää millon keksivät jotain vastaavaa. Esikoinenkin saattaa kaupassa lähteä yhtäkkiä toisten lasten perään juoksemaan, ihan kuin jossain puistossa! Lapsilla ei kuitenkaan ole mitään tajua siitä miten paljon aikuiset voi tollasesta pelästyä.

Minä päätin aamupäivällä mennä kokeilemaan josko osais vähän makoilla sängyssä ja rentoutua. Vähän aikaa meni ja sitten iskikin megahyytymys. Sitten lapset hyökkäsi riehumaan yläkertaan enkä saanut ollakaan rauhassa. Sinnikkäästi kuitenkin makoilin ja valitin jo miehellekin, kun en koskaan saa rauhassa lepäillä ja sitten mies on se joka ne päikkäritkin nukkuu. Lähti sitten alas lasten kanssa ja taas alkoi ihan kauheasti hyydyttää, mutta ruuanteko tietty kutsui ja oli pakko nousta. Ihanaa, jos vois vaan olla ja kölliä peiton alla niin paljon, kun huvittaa.

Nyt raastamaan lasagneetteen juustoa...

Vierailija
55/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja torstaina jo töihin....hooooooh...

Meillä Antsa ei herää juuri koskaan öisin. Illalla sänkyyn yhdeksän maissa ja aamulla ylös kahdeksan seutuvilla. Päiväunte vaunuissa eivät sitten onnistu enää laisinkaan. Nytkin nukkuu omassa sängyssään, sinne nukahtaa yllättävän helposti päiväunilleenkin (vaikkei pitäisi kyllä ikinä kehua *koputtaa päätään*)

Viimeisten lomapäivien saamattomuus on lamaannuttanut minut täysin. Mies on pitkiä päiviä töissä ja isommat lapset juoksevat ulkona kaiket päivät. Nytkin voisi tehdä jotain hyödyllistä (kuten siivota tai kitkeä takapihan täysin kitkemättömät " kukka" penkit), mutta minä vain istun koneella, enkä saa mitään aikaiseksi. Jotain loppulomalamaannusta kait.

En minä nyt saa itsestäni irti mitään järkevää.....

Saamuska,

Laiskaakin laiskempi

Vierailija
56/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas meillä iso pino. Ootte ahkeria kirjoittajia olleet.

Tallinnasta kotiuduttiin perjantai iltana. Reissu meni hyvin. Käveltyä tuli tosi paljon ja jalat olivatkin perjantai iltana ihan turkasen kipeet. Päätettiin että ens kerralla mennään kahdeksi yöksi. Aika loppui taas kesken.

Kerppua huhuilen, mitä teille kuuluu?

meillä mies on nyt innostunut opettaa Veetiä pottailemaan. Veeti käykin potalla paljon mielummin isin kuin äidin kanssa. On viikonlopun aikana muutamat kakat tehnyt pottaan ja useat pissat. Saas nähdä miten huomenna suostuu mun kanssa potalla käymään kun isi on töissä.

Mulla pää lyö aivan tyhjää mitä piti kirjoittaa.

Nyt meen kattomaan mitä Veeti touhuaa isin kanssa.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv35+4

Vierailija
57/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa avata näin massiivinen pino.

Tosin sen seurauksena kaikki luettu nivoutuu yhdeksi taikinaksi, enkä kykene enä palaamaan mihinkään. Mielessä pyörii epämääräisesti reissut, sukulaisten hoitointo, ukkelit, raskaudet, pottailut ja yöunet... Siis kollektiivinen halimus.

Ja sitten kuuluisaan omaan napanöyhtään:

-Tarhapaniikki iskee, eräpäivä tiistaina

-Työpaniikki iskee, eräpäivä hieman myöhemmin

-Siivousahdistus päällä, eräpäivä meni jo aikoja sitten

Tänään olimme Kepsun serkuilla synttäreillä. Megatrampoliini oli hitti, jossa &-vuotias serkkupoika heitteli Gepardia judo-otteilla ympäri kyliä. Lapsi nauroi ja äiti oli pienessä paineessa vieressä :)

Vauvoja tipahtee ystäväpiiriin kuin plussapisteitä ikään. Parin viikon sisään on kuulunut jo viisi kertaa plop plop. Ihanaa. Nyyttejä pidellessä en ole vielä kokenut vauvakuumetta, vaikka eräs neitikin nukahti syliini alta aikayksikön ja tuhisi söpösti. No, ehkäpä joskus myöhemmin sitten....

Jaahas nyt lähden jo niihin eräpäivän ohittaneisiin hommiin,

hk

Vierailija
58/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinon avauksia 10 :)

Lähipuistossa oli Paukkumaissi ja pari muuta bändiä. Lasten päikkärit venähti, nukuttiin koko sakki 16-18. Ja sitten saan syyttää vaan itseäni, kun illalla ei lapset mene ajoissa unille.

Nyt menossa leikki rattikelkan kanssa. Sitä ennen lukiat autokirjaa. Ihania.

Ensiviikolla alkaa aivan uusi arki. Ja kyllä Ynis, minä jaksan olla lasten kanssa paremmin, kun saan vähän tehdä töitä. Kuten Tea totesi, niin joskus potilaspäivän jälkeen on kyllä aika loppu. Mulla ei tosin ole potilaita joka päivä. Olen muutenki huomannut, että oma aika on ihan tavattoman tärkeää. Monsteri olen jos en pääse välillä jonnekin ilman lapsia.

Kivaa, kun on paljon kirjootuksia. Samaan malliin vaan.

Pile

Vierailija
59/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tyttö unilla ja minä heittäydyn pian sohvalle nauttimaan yhden jääkylmän siiderin. Onneksi oli ulkona taas vilskettä ja vipinää kun naapurusto alkaa palailla kasaan lomanvietoistaan. Tyttö juoksenteli pää kolmantena jalkana muiden perässä ja ehkä siksi nukahti todella nopeassa tahdissa.

Hipsulle ja Pilelle tsemppiä uuden arjen alkuun, tarhoineen ja töineen. Meilläkin eräpäivä lähenee ja lähenee. Ja kas kummaa - mitä lähemmäs tullaan, alan tyyntymään! Oikein levollisella mielellä minä odottelen myös meidän uuden arjen alkua. Sama täällä, Pile, luulen että jaksan paremmin kotona kun saan tehdä omaa työtäni. Enhän mä tiedä vielä 100% varmaksi mutta kyllä minä sen verran hyvin tunnen itseni, että tarvitsen omaa työtäni että jaksan. Vaikka teen myös todellakin ihmistyötä päivittäin ja mehut välillä lopussa. Meillä on onneksi hyvä työnohjaus - ja minä kyllä nautin päivystyspäivistäkin koska koskaan ei tiedä mitä tapahtuu :)

Kyllä minä silti nieleskelen varmasti monta kertaa alkuun, kun tyttö jää päiväkotiin ....

Jaahas, sohva kutsuu.

Voikaa hyvin!

Alli

Vierailija
60/61 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa Pile, että saat tehdä vähän töitä. Tahtoo työpaikan jossa ei tarvi tehdä 40h viikossa:) No, tahtois ylipäätään työpaikan. Mua yhtäkkiä on alkanut jännittää, kun laitoin yhteen paikkaan hakemuksen ihan hakuammunnalla. Jos ne kuitenkin soittaakin ja pääsisin vaikka töihin. Koitan silti olla odottamatta mitään, kun tulee muuten taas iso pettymys. Alunperinkin kun ihan huvikseen laitoin hakemuksen.

Uskokaa tai älkää, mutta minä aloin neulomaan pipoa villalangasta:) Saa nähdä tuleeko se ikinä valmiiksi. En ole koskaan käyttänyt pyöröpuikkoja ja nyt olen ihan solmussa niiden kanssa:) Olenko jotenkin ajoissa, kun elokuu on vasta alkamassa:)

Joku sanoi muistaakseni perjantaina himoitsevansa siskonmakkarakeittoa. Se oli huvittavaa, kun olin juuri ostanut siskonmakkaroita kaupasta. Tänään tein keiton valmiiksi huomista varten:) Kerrankin on ruoka valmiina odottamassa, kun tullaan puistosta! Esikoisella on vika lomapäivä ja täytyy sanoa, että olen ainakin siitä iloinen, että itselle jää kaksi ateriaa päivässä vähemmän taistelua syömisten kanssa vähemmälle. Ei ole kivaa, kun lähes joka aterialla vingutaan ruuan takia. Onneksi pieni syystyttönen syö hyvin.

Palaillaan...