Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan?

16.10.2006 |

Omaa huonetta puuhattiin vkonloppuna natiaiselle(11kk) ja pohdittiin samalla,minkä ikäisenä siirrettäisiin myös pinnasänky sinne.

Siispä kertokaahan kokemuksistanne,kuinka teillä?

Pojan huone on aivan makkarimme vieressä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on nukkunut aina omassa huoneessa ja siellä omassa sängyssään. Ei mitään ongelmia ole ollut!

Me teimme näin juuri sen takia koska olen kuullut yhdeltä sun toiselta tarinoita siitä kun vuoden ikäistä tai vanhempaa koitetaan opettaa omaan huoneeseen nukkumaan ja siitä ei tule kertakaikkiaan mitään. Lapsi on jo niin tottunut vanhempien kanssa nukkumiseen, että tuntee eroahdistusta jouduttuaan yksin.

Mutta on niitä onneksi myös iloisia tarinoita kuinka hyvin omaan huoneeseen siirtäminen on sujunut!

Vierailija
2/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun poika oli 4 kk:n ikäinen. Alkoi häiriintymään meidän liikkeestä ja huokailuista, joten kokeiltiin omaa huonetta. Hyvin on siitä lähtien uni maistanut ja nyt nukkuu jo oman huoneen ovi kiinni. Alkuun vielä imetin kaksi kertaa yössä ja kävin hänen huoneessaan imettämässä, mutta kuin itsestään, yösyöntikin jäi pikkuhiljaa. Oven takaa kuuluu kyllä, silloin kun on tarvis kuulua. Tästä omassa huoneessa nukkumisesta on kyllä meillä ollut sellainen haitta, että kun kotona saa nukkua yksinään, ei oikein meinaa kylässä sitten rauhoittua samaan huoneeseen meidän kanssa. Herää huomattavasti useammin ja nukkuu rauhattomammin. Onneksi kyläily reissuja on kuitenkin niin paljon harvemmin, hyvä että kotona hyvin nukkuu.

terveisin

mine + poju 7 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ollut alusta lähtien tytölle, jossa hän on nukkunut. Ihan parina ekana viikkona vauva oli Vaavi-sängyssä meidän makkarissa, mutta sen jälkeen pidimme vauvaa nukkumassa omassa huoneessa. Nyt kun tyttö on nukkunut pinnasängyssä pari kuukautta, on sänky ollut alusta asti tytön omassa makkarissa. Hyvin on mennyt. Nykyään tyttö syö rintaa 1-2krt yössä. Nyt neiti on viikkoa vajaa 6kk.

Timarjut

Vierailija
4/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat lapset (nyt 11kk ja 2v11kk) ruvenneet nukkumaan täysiä öitä ollessaan n. 2-3 kuukautta. Samaan aikaan he rupesivat olemaan jo liian isoja pieneen rottinkikoppaan, missä nukkuivat meidän makkarissa siihen asti. Viimeistään kolmen kuukauden iässä ovat molemmat siirtyneet omiin huoneisiinsa nukkumaan.

Hyvin on mennyt, mitä nyt esikoisen siirtyminen vajaa 2-vuotiaana pinnasängystä normaalisänkyyn oli hiukan hankalampaa (muutettiin samaan aikaan uuteen taloon). Luulen, että poika olisi suostunut makoilemaan omassa sängyssään helpommin, jos se olisi ollut meidän makkarissa. Mutta päättäväisyydellä (lähinnä miehen) sekin asia onnistui muutamissa viikoissa.

Varsinkin nyt kahden lapsen kanssa olen ollut tosi tyytyväinen aikaisista siirroista. Jos jompi kumpi lapsista on esim. kipeänä ja haluaa nukkua osan yötä meidän välissä, toinen lapsista ei häiriinny yöllisistä kulkemisista vaan saa nukkua rauhassa omassa huoneessaan. Lisäksi saadaan miehen kanssa olla ihan kaksistaan omassa huoneessa, mistä on ihan varmasti monenmoista hyötyä ;-).

Vierailija
5/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö siirrettiin nukkumaan omaan huoneeseen reilun kahden kuukauden ikäisenä. Siirtyi samalla kehdosta pinnasänkyyn. Oli niin hirmuinen liikkuja ja äänteliä ettei saatu miehen kanssa nukuttua joten ihan omien unien takia tyttö pääsi/joutui omaan huoneeseen. Yöt olleet ihan rauhallisia koska ei itse herää tytön jokaiseen inahdukseen taikka liikkeeseen.

Nyt kun asumme tytön kanssa kahdestaan kaksiossa niin nukun itse olohuoneessa ja tyttö makuuhuoneessa. Olen halunnut pitää itselläni edelleen unirauhan. Tyttö kohta 8kk joten liikkuu unissaan tosi paljon ja heräilee yön aikana kukkumaan muutamia kertoja mutta nukahtaa ilman että menen edes hyssyttämään.

Mutta ei kai se tässäkään asiassa ole yhtä oikeaa aikaa ja ratkaisua. Kaikilla omat tapansa ja hyvä niin!! : )