Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholikulttuuri kuin yö ja päivä minulla ja miehellä!

Vierailija
16.04.2014 |

Miehen mielestä vedetään älyttömät rännit, joista oikein vielä hehkutetaan ku mitkäkin teinit etukäteen ja uhotaan kuinka viinaa nyt kiskotaankaan niin hurjasti. Siten semmoset perseet, että mies konttaa kotiin joskus kuudelta aamulla noiden iltojen jälkeen ja on ihan naatti pari päivää.

Minä taas silloin kun juon, tykkään juoda kaks-kolme lasia viiniä kokkaillessa ja pikku hiprakoissa kuunnella musiikkia ja fiilistellä ja laittaa ruokaa. Mutta teen tuota useemmin ku mies vetelee perseitä. Eli helposti menee vaikka parina-kolmena iltana yhestä kolmeen viinilasia viikossa kun siltä tuntuu.

No ongelma on se, että miehen mielestä mun käyttäytymisessä on ongelma ja mun mielestä sen. Meen usein töihin jo viideksi ja kuinka usein oonkaan saanut aamusella soitella töistä, että onkos kaikki ok siellä ja aivan huppelissa ku minä jo töissä. Hänen mielestään ei oo ok juoda niin usein ku mä teen. Eli just rehellisesti joskus kolmekin iltaa viikossa menee pari-kolme lasia viiniä. Mä oon kuulemma alkkis enkä tajua mikä on juomisen tarkotus.

Toi ton käytös on täysin perujaan sen isältä. Meillä ei ole vielä lapsia, ollaan vasta parikymppisiä, mutta asia on ajankohtanen. Mietin ja stressaan kaikkea tätä. Miten muka osataan "normaali" suhtautuminen alkoholiin tässä ristiriidassa viestittää lapselle? Kummalla tässä ongelma, mulla vai miehellä?? Ennen olin varma, että miehellä, mutta nyt alan jo harkitsemaan absolutismia tän ahdistuksen takia kun en tiedä mikä on ok ja mikä ei... :/

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Sinun meinikisi on tervettä - ja terveellistä. Elämän laatu kärsii krapuloista, joita tuo miehesi tapa väistämättä aiheuttaa. Sitävastoin ei ole mitään ongelmaa siinä, jos juo hyvin vähän ja feelistelee vaikka seitsemänä iltana viikossa, mutta jostain syystä sellainen elämäntapa on tälle ahdasmieliselle kansalle kuin punainen vaate härälle, vaikka se toisaalta alinomaa kuitenkin inisee suomalaisten kännijuomisesta ja puheissaan väittää haikailevansa tännekin "eurooppalaisia" juomatapoja (joka muuten siellä "Euroopassakin" näyttää sangen usein merkitsevän känniin kuin käki juomista).

Suomalaisessa - ei niinkään juoma- vaan paremminkin aiheeseen liittyvässä keskustelukulttuurissa - vallitsee käsittämätön ihanteitten ja tekojen ristiriita.

Anna miehesi kitinöitten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja jos tilanne kehittyy sietämättömäksi, vaihda miestä. Kyllä meressä kalaa riittää.

T. Jorkka Joviaali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan