Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä? Tulin kotiin töistä, vessanrengas oli ylhäällä...

Vierailija
16.04.2014 |

Ja asun yksin! Mitä täällä on tapahtunut?!

Asun siis yksin ja tänne ei ole avaimia kenelläkään muulla kuin siskollani, joka asuu toisella puolella Suomea. Kävin ennen töihin lähtöä vessassa enkä todellakaan nostanut rengasta ylös, ei ole siis mitään syytä, miksi se on ylhäällä.

Apua, kummitteleeko täällä vai onko joku käynyt täällä?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:06"]Te ette oo vaan huomanneet sitä avaimenreikää, kun se on kuitenkin niin pieni eikä sellaisia tule ajateltua. Mutta ihan sama mulle on uskotteko vai ette, en jaksa enää inttää. Enkä oo muuten edes ainoa joka tässä ketjussa on samasta yrittänyt kertoa

[/quote]

Meillä tästä on ihan taloyhtiön kokouksissakin keskustelu ja usko jo, ei ole putkilukkoja, ei yleisavainta. Ihan perusjuttuja pienissä taloyhtiöissä.

Vierailija
82/97 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:06"]

http://theinspiredminds.com/wp-content/uploads/2012/03/ignorance_is_bliss_wall_decal_single2.jpg

[/quote]

LOL

t. olmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse reagoisin (tee samoin jos tahdot): laittaisin turvaketjun AINA kun olen kotona, ihan sama onko yö vai ei. Tarkistaisin paikat kun tulen kotiin, tunkeilijan varalta. Pitäisin AINA kaikkia valoja päällä, sekä telkkaria äänikaverina pelon vähentämiseksi.

Lisäksi laittaisin "aseita" ympäri asuntoa, ei ihan näkyville tietenkään, mutta sellaisia paikkoja joista ase on helppo napata tarvittaessa ja paikan jonka muistaa. Vähintään yksi aseväline per huone. Esim isoja keittiöveitsiä, patjan alle ainakin! Jos on jotain insuliinia tms lääkettä niin sitä valmiiksi piiloon että voi ison satsin sitten piikittää mahdolliseen tunkeutujaan.

Sehän voi vaikka olla joku fetissifriikkimies joka käy siellä ja suunnittelee sun murhaamista! Ei voi koskaan tietää. Ja kyllä, tiedän että olen äärimmäisen vainoharhainen ihminen. Mutta näin reagoisin. Onnea matkaan :)!

Vierailija
84/97 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:19"]

Miten itse reagoisin (tee samoin jos tahdot): laittaisin turvaketjun AINA kun olen kotona, ihan sama onko yö vai ei. Tarkistaisin paikat kun tulen kotiin, tunkeilijan varalta. Pitäisin AINA kaikkia valoja päällä, sekä telkkaria äänikaverina pelon vähentämiseksi.

Lisäksi laittaisin "aseita" ympäri asuntoa, ei ihan näkyville tietenkään, mutta sellaisia paikkoja joista ase on helppo napata tarvittaessa ja paikan jonka muistaa. Vähintään yksi aseväline per huone. Esim isoja keittiöveitsiä, patjan alle ainakin! Jos on jotain insuliinia tms lääkettä niin sitä valmiiksi piiloon että voi ison satsin sitten piikittää mahdolliseen tunkeutujaan.

Sehän voi vaikka olla joku fetissifriikkimies joka käy siellä ja suunnittelee sun murhaamista! Ei voi koskaan tietää. Ja kyllä, tiedän että olen äärimmäisen vainoharhainen ihminen. Mutta näin reagoisin. Onnea matkaan :)!

[/quote]

Liimaisin limaisella syljellä hiuksia kaapinovien väleihin, irtoavat jos joku käy avaamassa kaapin. Jos ei löydy päästä sopivan värisiä hiuksia ja erottuvat liian kauas, kannattaa värjätä hiukset muutamaksi viikoksi samaan sävyyn kuin kaapinovet ja ottaa hiuksia vähän talteen pahan päivän varalle.

t. olmi

Vierailija
85/97 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:19"]Miten itse reagoisin (tee samoin jos tahdot): laittaisin turvaketjun AINA kun olen kotona, ihan sama onko yö vai ei. Tarkistaisin paikat kun tulen kotiin, tunkeilijan varalta. Pitäisin AINA kaikkia valoja päällä, sekä telkkaria äänikaverina pelon vähentämiseksi.

[/quote]

Minä lopettaisin puuron syönnin. Siitähän tämäkin soppa alkoi.

Vierailija
86/97 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkilukossa ei nimenomaan saa olla yleisavainta vaan reittiavain. :)
Reittiavaimella pääsee esim. päävesisululle, pannuhuoneesee, sähköpääkeskukseen.
Niillä palomiehillä on vähän erilaiset yleisavaimet. Ne pääsee vaikka avaimenreijättömään asuntoon.

Vierailija
87/97 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:41"]

Minä lopettaisin puuron syönnin. Siitähän tämäkin soppa alkoi.

[/quote]

Luulisin, että keskinkertaisesta mielikuvituksesta alkoi kun ei parempaa provoa irronnut kahden saunakaljan jälkeen. Mutta ihan hyvät naurut lähti tästäkin.

Puuro siis vain syntipukki.

Vierailija
88/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana olin huoltoyhtiössä töissä, niin monesti tuli käytyä asunnoissa nuuhkimassa pikkupöksyjä ja kojoottia niistämässä

Vierailija
89/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen kerran näytti av meille mahtinsa, se johdatti aapeen miettimään puuronjämiään ja ratkaisu löytyi. Ei hiippareita, ei kummituksia, vain puuro. Hyvä av!

Vierailija
90/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuronjämät kuuluu muuten biojätteeseen eikä vessanpönttöön.

Vierailija
91/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:04"]

Siis asun omistamassani rivitaloasunnossa eikä tänne pääse kukaan, kun kenelläkään ei ole avainta! Ihan kummaa!

Onko mulla joku kuseva kummitus? Oisko joku saanut oven auki murtautumalla? Mitään muuta en huomaa muuttuneen, joten onko joku tosiaan tiirikoinut lukon kustakseen mun pönttöön? Mitä ihmettä?!

[/quote]

No kai teilläkin on talossa kiinteistöhuoltoyhtiö ja niillä on yleisavain jokaiseen asuntoon. Olisiko käyneet jotain tarkistamassa.

Vierailija
92/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus vuosia sitten asuin vuokralla, ja silloin tapahtui paljon kummia, esim kerran tulin iltavuorosta ja eteisessä oli ihan vähän lunta, kengistä tullut. Soitin isälleni ja kysyin oliko hän juuri käynyt, ei kuulemma ollut. Pohdin asiaa ja tulin epäileväisesti siihen tulokseen että kengistäni oli jotenkin ihmeellisesti lumi lentänyt siihen kun tulin sisään.

Samoin mun tavarat oli usein eri paikassa kuin niiden piti olla, ja luulin vaan että olen tulossa hulluksi. Kunnes irtisanoin asunnon, ja olin siellä pakkaamassa. Ovikello soi, olin tullut suihkusta ja puolialasti, enkä jaksanut avata ovea koska en odottanut ketään. Yhtäkkiä avain alkoi rapisemaan ovessa ja vuokranantajani, 70-kymppinen mies, tuli sisään. Olin niin järkyttynyt etten saanut sanaa suustani, hän vain totesi tulleensa katsomaan onko seinät vielä pystyssä.

En osannut tehdä tuosta koskaan mitään juttua, mutta tiedänpähän ainakin kuka siellä mun tavaroitani oli sotkenut.

Vierailija
93/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisin selitys nyt kuitenkin on, että olet itse jostakin syystä nostanut sen vessan renkaan ylös.

Jos asia huolestuttaa, niin käyt nyt kiirenvilkkaa ostamassa valvontakameran. Niitä saa suunnilleen satasella.  Kamera lähettää kännykkääsi valokuvan kaikista asunnossa kävijöistä.

Vierailija
94/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:59"]Myös kiinteistönhuoltajilla voi olla avaimet. Eräs tuli kerran arkipäivänä asuntooni, mutta olinkin kotona. Soitti vain ovikelloa, mutta ei soittanut puhelimeen. Kyse ei ollut millään lailla akuutista asiasta.

[/quote]

Saako toisen kotiin muka tunkeutua jos ei ole edes akuuttia tarvetta, eikä ilmoiteta etukäteen tulosta? Mielestäni ei.

[/quote]

Ei saa, mutta niin tehdään jatkuvasti. Rivarit on pahimpia, kyllä siellä jollain taloyhtiössä on avain, yleensä taloyhtiön pj:llä jos ei ole isännöitsijää. Se on toisaalta hyvä esim vesivahinko ja tulipalotilanteissa! Mutta kyyläykseen tuota käytetään myös, itse asuin kolme vuotta vuokralla ja asunnossani käytiin minulle etukäteen ilmoittamatta ainakin kolme kertaa, jokaisella sain tietää vasta jälkikäteen!!!! Aina oli joku "syy" (rikkinäinen ikkunan salpa, kosteuden tarkastus, joku kolmaskin oli) mutta minä olin esim erikseen ikkunan salvasta ilmoittaessani sanonut että olen arkisinkin usein kotona, että haluna ola paikalla kun se korjataa, ilmoittakaa mulle aika. No ei ikinä ilmoitettu, vaan käytiin avaimilla ja kerrottiin jälkikäteen. Vitutti!!! Tuosta kosteuden tarkistuksesta EI MITÄÄN maininitaa etukäteen ja olin toissella paikkakunnalla työmatkalla kun menivät tarkastamaan ja tuli ongelmia asuntoon pääsyn kanssa niin soittivat sitten minulle. Tuon jälkeen irtisanoin vyuokrasopimukseni. Lukkoja ei ees vvuokralaisena saanut vaihtaa ite. Ap suosittelen jos kerta asunnon omistat, vaihtamaan lukot!!! Sillä ongelma toivottavasti ratkeaa. 

Vierailija
95/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kans käynyt samoin. Ja en ikinä koskaan kuuna päivänä nosta sitä kantta kuin hetkeksi siivotessa, joten oon tasan sata varma etten sitä itse jättäisi niin. Varmaan joku huoltoyhtiön mies käynyt, mut en jaksanut selvitellä asiaa sit enempää.  

Vierailija
96/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:43"]Jos kuitenkin olit esim. pessy vessanpönttöä ja unohtanu laskea renkaan? tai kaatanut ruokajämiä pönttöön, jonka johdosta rengas ylhäällä? Joskus tekee asioista vanhasta tottumuksesta eikä kiinnitä asiaan sen enempää huomiota.

[/quote]

Ei oo totta! mähän heitin puuronjämät sinne vielä lähtiessä, takinkin jo vedin päälle ja aattelin, ettei jähmety koko puuro kattilaan. Miten mä en muistanut?! Nyt vasta, kun tuon kirjoitit... Että mua nolottaa!

[/quote]

Et sitten tiennyt, että ruuantähteitä ei saa laittaa vessan pönttöön?

Vierailija
97/97 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa nestemäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi