Mitä ihmettä? Tulin kotiin töistä, vessanrengas oli ylhäällä...
Ja asun yksin! Mitä täällä on tapahtunut?!
Asun siis yksin ja tänne ei ole avaimia kenelläkään muulla kuin siskollani, joka asuu toisella puolella Suomea. Kävin ennen töihin lähtöä vessassa enkä todellakaan nostanut rengasta ylös, ei ole siis mitään syytä, miksi se on ylhäällä.
Apua, kummitteleeko täällä vai onko joku käynyt täällä?
Kommentit (97)
Isännöitsijä tai vuokranantaja käyny nuuhkimassa sun pyykkejä ja kusihätä päässyt yllättämään?
No mikä ihmeen remppaukko? Kun ei tänne pääse kukaan ilman avainta ja avaimia ei ole kellään! Kylmää ihan hirveästi, kuka täällä on ollut ja mitä hittoa, onko se tyyppi käynyt oikeasti kusella?!
Ihan järkyttävää. Pitäisi mennä nukkumaan mutten uskalla. Kävin jo kaikki kaapit läpi, ettei kukaan ole piilossa siellä. Ei ollut. Mutta voihan se kusija tulla vaikka yöllä takaisin, apua!
Myös kiinteistönhuoltajilla voi olla avaimet. Eräs tuli kerran arkipäivänä asuntooni, mutta olinkin kotona. Soitti vain ovikelloa, mutta ei soittanut puhelimeen. Kyse ei ollut millään lailla akuutista asiasta.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:55"]Isännöitsijä tai vuokranantaja käyny nuuhkimassa sun pyykkejä ja kusihätä päässyt yllättämään?
[/quote]
No kun tänne ei ole avaimia! Omistan tämän rivariasunnon, isännöitsijällä ei ole avainta. Näin sanoi asunnon myyjä aikoinaan, kun asunnon ostin ja siitä on jo monta vuotta. Isännöitsijäkin on vaihtunut ja oon joskus kysynytkin, ettei hänellä ole avainta.
Hyiii, mua pelottaa!
Oletko nyt ihan varma ettet ole itse epähuomiossa nostanut?
Onko sulla varmuusketjua? Laita se yöksi.
Asutko kerrostalossa? Luultavasti huoltomiehet asialla jos ylä tai alakerran pytyissä ollut vikaa, niin on tarkistanut sinunkin pytyn. Tuskin kummitukset pytyillä käy :)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:59"]Myös kiinteistönhuoltajilla voi olla avaimet. Eräs tuli kerran arkipäivänä asuntooni, mutta olinkin kotona. Soitti vain ovikelloa, mutta ei soittanut puhelimeen. Kyse ei ollut millään lailla akuutista asiasta.
[/quote]
Saako toisen kotiin muka tunkeutua jos ei ole edes akuuttia tarvetta, eikä ilmoiteta etukäteen tulosta? Mielestäni ei.
Oisko jollain naapurilla ollut putkikatastrofi ja kaikki asunnot tarkastettu?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:59"]Myös kiinteistönhuoltajilla voi olla avaimet. Eräs tuli kerran arkipäivänä asuntooni, mutta olinkin kotona. Soitti vain ovikelloa, mutta ei soittanut puhelimeen. Kyse ei ollut millään lailla akuutista asiasta.
[/quote]
No kun sellaista ei ole.
Kenelläkään ei ole avainta. Ei kenelläkään (siskoni lisäksi mutta hänellä on avain tallessa, soitin jo paniikissa ja kysyin)
[/quote]
No kun sellaista ei ole.
Kenelläkään ei ole avainta. Ei kenelläkään (siskoni lisäksi mutta hänellä on avain tallessa, soitin jo paniikissa ja kysyin)
Asutko kerrostalossa (tms)? Meillä ainakin kävi silloin tällöin tietämättämme juuri niitä "remppaukkoja", jotka siirtelivät tavaroita ja saivat meidät ihmettelemään. Esim. olivat tarkastaneet toimiiko meillä ilmanvaihto, tarkistaneet toimivatko palohälyttimet, katsoneet onko meidän katossa vesivahingosta merkkejä jne.
Oltiin jokseenkin vihaisia, kun käynneistä ei jätetty edes mitään lappua. Yleisavaimella oli siis menty sisään. Saimme jo melkoisen perheriidan miehen kanssa aikaiseksi jätetystä sotkusta kun syyttelimme toisiamme ja syytimme toisiamme valehtelijoiksi.
Lappu olisi pitänyt vähintään käynnistä jättää. Mutta millä avaimella sisään olisi edes tultu? Ap, vaihdata lukot heti.
Hui, tuo kuulostaa aika kummalta, jos et ole rengasta jotenkin epähuomiossa nostanut. Ethän vain pessyt pyttyä ennen lähtöäsi, jolloin olisit nostanut renkaan?
Minulle kävi kerran niin, että vuokraisäntä oli käynyt omilla avaimillaan asunnossani, tosin olin vasta muuttanut.
Kerran asunnossani leijui erään hyvin tunnistettavan naisten hajuveden voimakas haju. Niin voimakas, että oli vaikea uskoa sen mistään tuuletuskanavasta tai käytävästä tulleen. Hieman puistatti.
Voisit varmaan kysyä vaikka isännöitsijältä, tehdäänkö asunnoissa jotain toimenpiteitä.
Oliko mitään muita käynnin jälkiä? Hiekkaa lattialla?
Siis asun omistamassani rivitaloasunnossa eikä tänne pääse kukaan, kun kenelläkään ei ole avainta! Ihan kummaa!
Onko mulla joku kuseva kummitus? Oisko joku saanut oven auki murtautumalla? Mitään muuta en huomaa muuttuneen, joten onko joku tosiaan tiirikoinut lukon kustakseen mun pönttöön? Mitä ihmettä?!
Meillä oli kerran kuraiset kenkien jäljet eteisen matolla. Isot miesten saappaat oli ollut. Olen erittäin tarkka kodin puhatudesta ja itse ei jälkiä aikaan saatu.
Ei ollut muuta selitystä kuin talonmiehen käynti. Inhotti kyllä.
Kyllähän talonmiehillä yleensä on yleisavain, jolla pääsee jokaiseen asuntoon.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:01"]
[/quote]
No kun sellaista ei ole.
[/quote]
Jos lukossa on vain peruslukko, huoltomiehet saavat kopion tarvittaessa muualta.
Jos remppaukko on käyny pissalla sun kotona!