Klarna ei luota
On se vaan kumma juttu, kun eri verkkokaupoissa asioidessani olisin aina silloin tällöin halunnut maksaa myöhemmin Klarna (luotto-) vaihtoehdolla - niin ei onnistu!! Minulla on tasan tarkkaan luottotiedot kunnossa ja en ole ihan aatami nettisivustojen kanssa. Vaki työ ja talous normaalilla sukankuluttajan tasolla..joskus vaan haluaa ostaa luotolla. Lukiessani Klarnan ehtoja luototukseen, niin kehuskelu huipputason tekniikasta luottotietojen tarkistukseen ja turvallisuuden maksimoinnista - voi vaan sanoa, että onpas huippua!! No harmitus verkkokauppiaille nämä minunkin epäonnistuneet kaupat Klarnan takia.
Kommentit (54)
En käytä enää Klarnaa. Ellei ostosta ole mahdollista tehdä ilman, että Klarna on siinä välissä, teen ostoksen muualta.
Ihme lässytystä eikä kerrota selviä ohjeita - sitten kun niitä kysyy, valehdellaan ja vittuillaan! ";D"
Taitaa olla Klarnan taktiikka hillitä asiakaspalvelun tarvetta. "Up, yours, customer!"
No, jopas. Kyllä Klarna antoi mun aikanaan ostaa luottotililleen, vaikka olin silloin pitkäaikaistyötön. Sit alkoivat kysyä tuloja jossain vaiheessa niin loppui se peli. Toki aina maksoin ajallaan pois ne luotolla ostetut.
Senkin jälkeen olen ostanut laskulle tai jonkun vähän suuremman ostoksen pilkkomalla osamaksuiksi. Eli ei se ap:n sorsiminen voi ainakaan tulojen määrästä johtua.
Vierailija kirjoitti:
Klarnalla ei pysty esim Aktian verkkopankilla ostamaan vaikka tarjoaa sitä vaihtoehtoa. Joka kerta blokkaa pois. Ja pankkiin olen ollut yht ei mitään ongelmaa ja rahaa on tilillä.
Eli; Klarna haluaa kierrättää ostot omalle tililleen. En osta mistään missä klarna sähläämässä välissä.
Toiv firmat tajuaa tämän ongelman ja lopettavat yhteistyön.
Klarnalla on siis bugi Aktia-maksuissa. Ei pankki sille mitään voi. Laita Klarnalle viesti asiasta screen shotin kera, niin he korjaavat kun ennättävät.
Ei mulla ole koskaan ollut mitään ongelmia Klarnan kanssa. Ihan hyvin on yhteistyömme pelittänyt jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Aina olen pystynyt, nyt on jotain muuta hämärää sulla...
Ei minullakaan ole ollut mitään ongelmia Klarnan tai Qliron kanssa, sillä olen tilannut netistä usein 14 vrk maksuajalla. Minä suhtaudun laskulla tilaamiseen kuten jos ostaisin postiennakolla. Laskussa on se hyvä puoli että jos kyseinen firma ei pysty toimittamaan jotain tiettyä myyntikatalogissa ollutta tavaraa, niin kaupan voi periä ilman että raha olisi vaihtanut omistajaa. Lisäksi se lasku lähtee firmasta siinä vaiheessa kun tavarakin lähetetty ja 14 vuorokautta takaa sen että se ostamani tavara on varmasti hallussani kun rupean maksamaan laskua..
Minäkin maksan Klarnan laskulla aina kun mahdollista. Tuo ominaisuus että lasku lähtee vasta kun tuote lähtee postitukseen on ostajan kannalta tarpeellinen. Toisilla kaupoilla on tapana vetkutella ennalta maksetun tilauksen kanssa viikko- ja jopa kuukausikaupalla ennen kuin lähettävät. (esim. Hobby Hall)
Klarnan aspaan yhteyttä ja kysymys sinne.
Vierailija kirjoitti:
En käytä enää Klarnaa. Ellei ostosta ole mahdollista tehdä ilman, että Klarna on siinä välissä, teen ostoksen muualta.
Maksat siis mieluummin tilauksen heti pankkisiirtona sen sijaan että valitset Klarnan kautta tulevan laskun, joka lähetetään sähköpostilla siinä vaiheessa kuin tilauksesi postitetaan ja saat 14-30 päivää maksuaikaa?
Minä en.
Luultavasti Klarna tekee asiakkailleen luottoarvion, joka koskee sekä lasku- että osamaksu-vaithoehtoja. Joten jos ap ei saa ostettua osamaksulla, niin tuskin Klarnan laskukaan onnistuu. EIkä ole ihme, jos hän on jo kerran kuitannut osamaskunsa sillä että on maksanut vain jäljellä olevan pääoman ilman korkoa ja kuluja. Klarna ei viitsi karhuta noin pientä summaa, mutta ei myöskään halua asiakkaakseen tuollaista optimoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat siis mieluummin tilauksen heti pankkisiirtona sen sijaan että valitset Klarnan kautta tulevan laskun, joka lähetetään sähköpostilla siinä vaiheessa kuin tilauksesi postitetaan ja saat 14-30 päivää maksuaikaa?
Minä en.
Minä maksan luottokortilla, joka veloitetaan siinä vaiheessa kun tavara lähtee postiin ja saan korotonta maksuaikaa 30-35 päivää.
Klarna tekee checkoutilla luottotarkistuksen missä tsekataan kuulemma kaikki mahdollinen verotiedoista alkaen, että kyllä siellä voi olla joku este vaikka ei olisi maksuhäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en.
Minä maksan luottokortilla, joka veloitetaan siinä vaiheessa kun tavara lähtee postiin ja saan korotonta maksuaikaa 30-35 päivää.
Aika harvassa kaupassa on tuollaista mahdollisuutta. Yleensä luottokorttimaksu lähtee tilaushetkellä. Poikkeuksena ainakin Saksan Amazon, joka toimii kuten kerroit.
Klarna itse harjoittaa kiusantekoa.