Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?
Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.
Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!
Kommentit (394)
Ruuhka-aika se taitaa usein eroon ajaakkin. Sitten jos onnistuu yhteishuoltajuudessa, saa ladata akkuja ja ottaa kynttiläillallisia joka toinen viikko ja sitten joka toinen elää lapsille.
Jollei yhteishuoltajuus toimi, niin sitten ei ainakaan tarvitse kuunnella jatkuvaa ruinausta.. =)
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanoisin, että tavallaan se on ihan totta että illalla kun lapset nukkuu on tarve saada hetki ”vain olla”.
MUTTA, ei se hetki kyllä koko iltaa vaadi.
Voi oikeasti olla ahdistavaa, jos heti kun on saanut iltasadun luettua on vastassa mies joka kiiluvin silmin odottaa ”vuoroaan”. Se voi ahdistaa vaikka mies olisi ihana ja haluttava ja kaikin puolin rakas.Itsellä on tarve olla vähän aikaa hiljaa, ettei kukaan ole vailla mitään. Sanotaan puoli tuntia.
Jää siinä silti iltaa aikaa ja ennättää virittyä eri taajuudelle. Nautin kyllä seksistä paljon.
Voisiko olla mahdollista, että kun olet sen "vain olla" hetkesi viettänyt niin menet itse miehesi luokse ja teet aloitteen? Tai edes teet selväksi, että nyt saa jo lähestyä.
Veikkaan, että aika moni mies ei ymmärrä tätä tarvetta vain olla tai tiedä sen hetken pituutta. Siksi katsovat, että aha ei tänäänkään tai yrittävät tyhmänrohkeasti heti kun lapset nukahtaa. Siihen auttaisi avoin keskustelu aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanoisin, että tavallaan se on ihan totta että illalla kun lapset nukkuu on tarve saada hetki ”vain olla”.
MUTTA, ei se hetki kyllä koko iltaa vaadi.
Voi oikeasti olla ahdistavaa, jos heti kun on saanut iltasadun luettua on vastassa mies joka kiiluvin silmin odottaa ”vuoroaan”. Se voi ahdistaa vaikka mies olisi ihana ja haluttava ja kaikin puolin rakas.Itsellä on tarve olla vähän aikaa hiljaa, ettei kukaan ole vailla mitään. Sanotaan puoli tuntia.
Jää siinä silti iltaa aikaa ja ennättää virittyä eri taajuudelle. Nautin kyllä seksistä paljon.Voisiko olla mahdollista, että kun olet sen "vain olla" hetkesi viettänyt niin menet itse miehesi luokse ja teet aloitteen? Tai edes teet selväksi, että nyt saa jo lähestyä.
Veikkaan, että aika moni mies ei ymmärrä tätä tarvetta vain olla tai tiedä sen hetken pituutta. Siksi katsovat, että aha ei tänäänkään tai yrittävät tyhmänrohkeasti heti kun lapset nukahtaa. Siihen auttaisi avoin keskustelu aiheesta.
Molempien pitää haluta keskustella asiasta. Ei voi olettaa että toinen automaattisesti ymmärtää. Ja joo, ikävää jos keskustelu tuntuu hankalalta koska siinä joutuu käsittelemään asioita, mutta onko parempi sitten olla vain hiljaa ja toivoa koko ajan että toinen vaan tajuaisi jotenkin maagisella tavalla?
On tunneälykästä jos ymmärtää että tunteet pitää voida myös sanoittaa. Että oma tunne ei vaan välity ilman puhumista, ei voi sulkeutua.
Vierailija kirjoitti:
Se on karu hetki miehen elämässä kun tajuaa että keskivertonaisen seksuaalinen halu toimii ihan eri tavalla kuin miehen.
Miestä pikemminkin haluttaa enemmän jos elämässä on stressiä ja kiirettä, sitä kaipaa sitäkin enemmän nautintoa vastapainoksi.
Nainen on taas yleensä viritetty siten että halut heräävät vasta kun muut puitteet ovat kunnossa.
M
Olin tuollaisessa suhteessa. Puitteet jäivät minun vastuulle ja pian koko lastenhoito ja kotityöt. Kyllä sen naisenkin tulee ottaa vastuuta siitä elämästään. Ei kaikki asiat yksinkertaisesti voi pyöriä sen naisen mielialojen ja halujen ympärillä niin, että mies joustaa milloin mistäkin, se on hyväksikäyttöä, eikä johda mihkään hyvään. Jos toinen hoitaa oman tonttinsa ja joskus tarpeen mukaan vähän sitä toisenkin, niin sen toisen velvollisuus on hakea apua ongelmiinsa.
Tämä ei ole sukupuolikysymys vaan kyse on siitä pääkopasta joka pitäisi saada kuntoon. Monella on liian ruusuiset odotukset elämään ja vastuuta haalitaan niin paljon ettei sitä kestetä, ja sitten yllättäen vaaditaan muita osallistumaan näihin itselle haalittuihin töihin askareisiin mihin milloinkin. Nykyään ihmiset kiinnittää aikaansa ja energiaa kaikkeen epäolennaiseen niin, että eivät jaksa niitä olennaisia asioita. Vanhus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on karu hetki miehen elämässä kun tajuaa että keskivertonaisen seksuaalinen halu toimii ihan eri tavalla kuin miehen.
Miestä pikemminkin haluttaa enemmän jos elämässä on stressiä ja kiirettä, sitä kaipaa sitäkin enemmän nautintoa vastapainoksi.
Nainen on taas yleensä viritetty siten että halut heräävät vasta kun muut puitteet ovat kunnossa.
M
Olin tuollaisessa suhteessa. Puitteet jäivät minun vastuulle ja pian koko lastenhoito ja kotityöt. Kyllä sen naisenkin tulee ottaa vastuuta siitä elämästään. Ei kaikki asiat yksinkertaisesti voi pyöriä sen naisen mielialojen ja halujen ympärillä niin, että mies joustaa milloin mistäkin, se on hyväksikäyttöä, eikä johda mihkään hyvään. Jos toinen hoitaa oman tonttinsa ja joskus tarpeen mukaan vähän sitä toisenkin, niin sen toisen velvollisuus on hakea apua ongelmiinsa.
Tämä ei ole sukupuolikysymys vaan kyse on siitä pääkopasta joka pitäisi saada kuntoon. Monella on liian ruusuiset odotukset elämään ja vastuuta haalitaan niin paljon ettei sitä kestetä, ja sitten yllättäen vaaditaan muita osallistumaan näihin itselle haalittuihin töihin askareisiin mihin milloinkin. Nykyään ihmiset kiinnittää aikaansa ja energiaa kaikkeen epäolennaiseen niin, että eivät jaksa niitä olennaisia asioita. Vanhus
Totta muuten tuo, juuri noin se menee. Liikaa mennään esimerkiksi jonkun ulkoa tulevan täydellisyydentavoittelun ajamina, eikä osata päästää siitä irti. Sitten syytetään kulttuuria. En mä ainakaan tajua miksi pitää olla niin helevatan laumasieluinen, että kulkee virran mukana myös huonoissa vaikutteissa?
Yleistys, mutta pelkääkö naiset toisia naisia niin paljon, että pitää roikkua kaikessa muodikkaassa ja tarpeellisessa mukana vaikkei jaksaisikaan? Itsehän kukin ne asiat elämäänsä valitsee mihin haluaa aikaa käyttää. Joillain se on ikävä kyllä elämän ja puitteiden järjestely ja optimointi.
Tässähän on tyypillinen kuvio kun toista ei vaan huvita.
Ensin kerrotaan että se on ajasta ja toisen tiskaamisesta kiinni, perään romanttiset illalliset jne. Lopulta tämä halukas tekee kaiken ja sehän ei haluttoman haluja kasvata kun korjataan toimilla väärää kohtaa. Haluton terapiaan tai lusikat jakoon?
Ymmärrän täysin, mistä aloittajan vaimo puhuu. Itse miehenä koen toisinaan samaa, että päivän aktiivinen sosiaalinen kanssakäyminen ja lasten riehuminen on vienyt henkiset voimavarat nolliin. Ei kiinnostaisi yhtään muiden tarpeet. Tässä eletään niitä kuuluisia ruuhkavuosia ja yritetään vain välttää pahimmat karikot.
Oltiin 5 lapsen kans ... 3v välein abt aikoinaan samas tilantees, mut kun aattelen ollessamme lähes 50v, että silliin vielä meni villisti parisuhtees. Seksii ja läheisyyttäkin oli joka viikko jopa useammin mut nyt enintään 3..4 kertaa kuussa. Itse oon lähes aina aloitteet tehnyt kuten perheissä yleistettynä tuntuu olevan. Ihmetyttää mite nyt rakkauden pakka meidän kahden osalta pysyy kasassa kun toi kauniimpi ei pistä tikkua ristiin näiden asioiden osalta.taisi se biologia pitää halut paremmin esillä kun luonnolllliinen elämä oli joka päiväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Totta muuten tuo, juuri noin se menee. Liikaa mennään esimerkiksi jonkun ulkoa tulevan täydellisyydentavoittelun ajamina, eikä osata päästää siitä irti. Sitten syytetään kulttuuria. En mä ainakaan tajua miksi pitää olla niin helevatan laumasieluinen, että kulkee virran mukana myös huonoissa vaikutteissa?
Yleistys, mutta pelkääkö naiset toisia naisia niin paljon, että pitää roikkua kaikessa muodikkaassa ja tarpeellisessa mukana vaikkei jaksaisikaan? Itsehän kukin ne asiat elämäänsä valitsee mihin haluaa aikaa käyttää. Joillain se on ikävä kyllä elämän ja puitteiden järjestely ja optimointi.
olipas asiaa ja mieheltä..tietenkin? Näin se on ..usein on otettava itseään niskasta kiinni ja jätettävä sivuasiat sivuun ja nostettava parisuhdeasiat pöydälle. Mut naisetkin perivät aika mallin vanhemmiltaan ja metodi jatkuu. Seuratkaa niitä appeja ja anoppeja jokunen vuos ennen pariutumista. Ei se omppo kauaks tipu.
Eipä yllätä, että täällä estoiset av mammat ymmärtää pihtari-eukkoa. 😁
Itse elin aikoinaan suhteessa jossa seksielämä kuoli. Ongelma ei ollut seksin puute sinänsä vaan se, että elin naisen kanssa joka ei pitänyt minua seksuaalisesti kiinnostavana. Mikään puhe tai teko ei tätä asiaa muuksi muuttanut.
Käsi sydämelle, rakkaat naiset - haluaisitteko te elää aviosuhteessa ihmisen kanssa, joka ei pidä teitä millään tavalla haluttavana?
Eikö suomalaiset lapset osaa itse mennä minne tarvitsee? Minua on viety vain kerran autolla kouluun ja se oli lääketieteellisistä syistä. Satoi tai paistoi, alakoulun kävellen ja yläkouluun pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka-aika se taitaa usein eroon ajaakkin. Sitten jos onnistuu yhteishuoltajuudessa, saa ladata akkuja ja ottaa kynttiläillallisia joka toinen viikko ja sitten joka toinen elää lapsille.
Jollei yhteishuoltajuus toimi, niin sitten ei ainakaan tarvitse kuunnella jatkuvaa ruinausta.. =)
Tästä tuli mieleen, että onko kukaan perheellinen kokeillut koskaan sellaista että vanhemmat vastaisivat lastenhoidosta ydinperheessäkin vuoroviikoin? Tai niin, että yhtenä viikkona lapset hoitaisi toinen vanhempi, toisena toinen vanhempi ja kolmantena yhdessä? Vai olisiko tuollainen käytännössä edes mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että onko kukaan perheellinen kokeillut koskaan sellaista että vanhemmat vastaisivat lastenhoidosta ydinperheessäkin vuoroviikoin? Tai niin, että yhtenä viikkona lapset hoitaisi toinen vanhempi, toisena toinen vanhempi ja kolmantena yhdessä? Vai olisiko tuollainen käytännössä edes mahdollista?
Varmaan vitsiksi tarkoitettu? Tuota harrastetaan normi perheissä tämän tästä, kun ukot käy harrastereissulla. Vaimo hoitaa lapsia kaikki ne viikot. Itsekin syyllistynyt samaan aika monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse elin aikoinaan suhteessa jossa seksielämä kuoli. Ongelma ei ollut seksin puute sinänsä vaan se, että elin naisen kanssa joka ei pitänyt minua seksuaalisesti kiinnostavana. Mikään puhe tai teko ei tätä asiaa muuksi muuttanut.
Käsi sydämelle, rakkaat naiset - haluaisitteko te elää aviosuhteessa ihmisen kanssa, joka ei pidä teitä millään tavalla haluttavana?
Minä elin suhteessa, jossa en kokenut miestäni enää seksuaalisesti haluttavana. Silti pidin huolen, että seksiä oli 2-3 krt viikossa, koska mies muuttui entistä sietämättömämmäksi muutoin. Mies ei kantanut omaa osuuttaan perhe-elämästä, eli täysihoidossa, maksatti minulla kaikki lasten kulut ja sen lisäksi puolet kaikesta muusta, lihoi ja alkoi haista pahalta. Tottahan mies vaistosi, etten pitänyt häntä haluttavana, muttei tehnyt asian korjaamiseksi muuta, kuin raivosi syyllistäen minua asiasta. Asioilla tuppaa olemaan kaksi puolta...
Koittakaa miehet olla koti isänä, joku on 24/7 iholla kun saa edes pienen hetken vaan olla niin siitä nauttii, ja tätä on vaikea tajuta jos ei itse kokeile vaikka edes sen puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa miehet olla koti isänä, joku on 24/7 iholla kun saa edes pienen hetken vaan olla niin siitä nauttii, ja tätä on vaikea tajuta jos ei itse kokeile vaikka edes sen puoli vuotta.
Se tarkoittaisi sitä, että naisen pitäisi antaa miehen käyttää osa vanhempainvapaista ja luottaa siihen, että mies hoitaa lapset vaikkakin ehkä eri tavalla. Suurin osa naisista vain haluaa pitää kaikki langat itsellään.
Entäs, jos mies olis kotona lasten kanssa ja nainen kävis töissä. Kotona naista odottaisi puolet kotitöistä, lasten hoitamista ja mies joka sanoisi, että seksi ei oikein huvita. Tekiskö nainen puolet kotitöistä ja sen jälkeen alkaisi luomaan miehelle sopivaa seksi tunnelmaa? Vai ottaisiko vaan dildon ja tyydyttäisi itsessensä?
Tässä lueskeltiin yhdessä miehen kanssa, ja kysyin minkälaista se meidän seksi oli kun lapset 2, oli pieniä. En kuulemma ikinä kieltäytynyt seksistä vaan itsekkin halusin. Hänen ajatuksensa näistä kirjoituksista on, etteivät nämä naiset ole saaneet hyvää seksiä. Olen hiukan samalla kannalla.
Itse aina saanut paljon orgasmeja, joten eipä ole haluja lopettaa seksiä edelleenkään. Mies aina ajatteleekin minun tyydytystä ensisijaisesti. Siinä vinkki miehille!
Joopa joo, käy varmaan vieraissa. Silloinhan alkaa kotona tulla noita selityksiä, ettei jaksa tai huvita ja on pää kipeä jne. Sitten nurkan takana viestittelee Juliolle.