Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka, jossa ihmisillä on tapana tehdä lomillakin töitä sekä jättää lakisääteiset tauot pitämättä

Vierailija
04.12.2020 |

Kuinka pitkään olet tällaisessa työpaikassa jaksanut työskennellä? Miten totuit työkulttuuriin?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelisin normaalisti, en siis lähtisi juttuun mukaan.

Vierailija
2/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa muunlaisia työpaikkoja olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tää, mutta itse muutin käyttäytymistäni burnoutin jälkeen. Ei oo kukaan valittanut. Sanon esim. lounaalla ettei mulle saa puhua työasioista. Nyt kun on etänä niin ei edes ole sitä ongelmaa.

Vierailija
4/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin, etten tee töitä iltaisin, öisin, viikonloppuisin tai lomilla, ellei kyse ole poikkeuksellisen kiireellisestä ja merkittävästä tilanteeesta. Jotkut kollegoista tekevät töitä vapaa-ajallaan, se ei ole minun ongelmani. Yksi loppuunpalaminen riitti mulle.

Vierailija
5/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta valtionkin hommissa tehdään töitä lomilla ja viikonloppuisin. Uskoisin, että kun mennään tarpeeksi korkealle, niin tämä on sanaton olettamus valtiolla. Kyse ei siis ole siitä, että tehdään töitä ylityömääräysten varjolla, jolloin työstä maksetaan palkkaa.

T: Valtiolla työskentelevän puoliso

Vierailija
6/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v olin Nokialla tuollaisessa työympäristössä, sitten vaihdoin firmaan, jossa huomaisn, että en edes halua tehdä lomalla töitä. Jaksoin sitä putiikkia 5v, nyt pari vuotta talossa, jossa taas lomakkin tekee töitä mielellään, jos tarve on. Ja vkonloppuna.  

Vierailija
7/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla useimmissa paikoissa täytyy koodarin esimerkiksi usein tehdä. Joustamattomat poistetaan yt-neuvotteluissa talosta. 

Olen ollut tällaisessa paikassa noin 20 vuotta töissä,. ei ole mitään loppuunpalamisia tullut enkä usko että tuleekaan. Mun elämä on muuten lapsettomana sinkkuna niin kevyttä, että ei haittaa jos töitä tulee tehtyä 10-12 tuntia päivässä ja vikonloppuisinkin.

Vierailija
8/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä myynnin ja markkinoinnin parissa, ulkomaisen yrityksen ainoana henkilönä Suomessa ja ei niitä lomia oikein saa pidettyä. Puhelin on mukana jatkuvasti, maileja käsittelen iltaisin ja viikonloppuisin enemmän vähemmän ja kyllä työhuoneessa tulee istuttua enemmän kuin se normaali työaika.

Joskus harmittaa mutta toisaalta kohtuullisen hyvin palkattu itsenäinen työ ja omien asioiden hoito onnistuu yleensä silloin kun tarvetta on.

Esimerkiksi tänään aloitin työt ennen kuutta aamulla ja puolenpäivän jälkeen alan jo puuhata jotain muuta.

Vierailija
9/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa tai älkää, mutta valtionkin hommissa tehdään töitä lomilla ja viikonloppuisin. Uskoisin, että kun mennään tarpeeksi korkealle, niin tämä on sanaton olettamus valtiolla. Kyse ei siis ole siitä, että tehdään töitä ylityömääräysten varjolla, jolloin työstä maksetaan palkkaa.

T: Valtiolla työskentelevän puoliso

Tietyssä asemassa olevalla ei yksityiselläkään ole määriteltyä työaikaa. Viimeksi työskentelemässäni firmassa koski noin 5 % henkilöstöstä.

Vierailija
10/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä optisenalan ketjussa. Uusi esimies kehuskeli kuinka hän edellisessä työpaikassaan heräsi 03.00 tekemään töitä, hän myös alkoi pommittaa sähköposteilla sunnuntaina iltapäivällä (oli pakko laittaa kännykän s-postin merkkiääni pois päältä).

Odotti, et muut tekevät töitä niin kuin hänkin. Hänelle ei merkinnyt mitään alaistensa työhyvinvointi tai mukava työilmapiiri. Hän oli aivan kelvoton esimieheksi.

Vierailija
11/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka olemassa muunlaisia työpaikkoja?

Itsellä on kollega, joka tekee omassa yrityksessä töitä aamulla klo 5-8, sen jälkeen palkkatyötä noin 8-18 ja taas oman firman hommia 18-21, illalla vielä palkatonta, jos päivätyöt jäi kesken. Ei näytä palavan loppuun, vaikka ei ole ollut edes joulua lomalla vuosiin.

Vierailija
12/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yrityksessä vallitsee tämä olen aina tavoitettavissa kulttuuri, jota johto ruokkii oikein olan takaa. Onhan se kuitenkin ihan eri asia johdolle jolla kokonaistyöaika hyvine palkoineen ja etuineen kuin 3 tonnia puurtavalle työntekijälle. Ihmisiä on pudonnut burn-out lomalle, mutta ei tunnu ketään kiinnostavan. HR vastasi minulle, että jos haluaa hommansa hyvin hoitaa, niin siihen ei normaali työaika riitä, kun kysyin yhtä liukumaan liittyvää asiaa. Ihan uskomatonta menoa. Ylityötä ei siis ole vaan kaikki tehdään tunti tunnista liukumalla ja voitte uskoa että työaikalaki on kyllä näissä unohdettu. Itse yritän parhaani mukaan tehdä normaalia työaikaa, mutta onhan se aika haastavaa siinä ympäristössä.

Vierailija
13/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihan normi.

Vierailija
14/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelisin normaalisti, en siis lähtisi juttuun mukaan.

Ei ole kovin helppoa, kun on määräaikaisena työntekijänä. Ihmetyttää miksi ihmiset tekevät lomallakin töitä.

Vierailija
15/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yrityksessä vallitsee tämä olen aina tavoitettavissa kulttuuri, jota johto ruokkii oikein olan takaa. Onhan se kuitenkin ihan eri asia johdolle jolla kokonaistyöaika hyvine palkoineen ja etuineen kuin 3 tonnia puurtavalle työntekijälle. Ihmisiä on pudonnut burn-out lomalle, mutta ei tunnu ketään kiinnostavan. HR vastasi minulle, että jos haluaa hommansa hyvin hoitaa, niin siihen ei normaali työaika riitä, kun kysyin yhtä liukumaan liittyvää asiaa. Ihan uskomatonta menoa. Ylityötä ei siis ole vaan kaikki tehdään tunti tunnista liukumalla ja voitte uskoa että työaikalaki on kyllä näissä unohdettu. Itse yritän parhaani mukaan tehdä normaalia työaikaa, mutta onhan se aika haastavaa siinä ympäristössä.

Jeps, meilläkin vaatimus olla kaiken aikaa tavoitettavissa koskee myös ihan perustoimistotyöntekijöitä. Jos olet lähdössä tavalliseen aikaan esimerkiksi lounaalle, niin se herättää päivittelyä, ai tarvitsetko sinä jo taukoa töistä. Aika epämukavaa.

Vierailija
16/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka olemassa muunlaisia työpaikkoja?

Itsellä on kollega, joka tekee omassa yrityksessä töitä aamulla klo 5-8, sen jälkeen palkkatyötä noin 8-18 ja taas oman firman hommia 18-21, illalla vielä palkatonta, jos päivätyöt jäi kesken. Ei näytä palavan loppuun, vaikka ei ole ollut edes joulua lomalla vuosiin.

Mitä se saa tuollaisesta elämästä? Rahaa oletettavasti, mutta mihin se sitä käyttää kun kaikkia aika kuluu töissä?

Vierailija
17/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tekee tuollaista? Velvollisuudentunteesta siihen, että heidän on tuotettava sijoittajille voittoa tekemällä enemmän töitä kuin työaikalain mukaan pitää tehdä ilman lisäkorvauksia? Pelosta menettää työpaikka?

Vierailija
18/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset tekee tuollaista? Velvollisuudentunteesta siihen, että heidän on tuotettava sijoittajille voittoa tekemällä enemmän töitä kuin työaikalain mukaan pitää tehdä ilman lisäkorvauksia? Pelosta menettää työpaikka?

Minusta on epämukavaa erottua muusta porukasta sillä, etten halua työskennellä kaiken aikaa. Olenkin etsimässä uutta työpaikkaa.

Vierailija
19/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on auttanut kestämään tuollaisella työpaikalla useita vuosia? Sekä, ettei muuta työtä ole löytynyt?

Vierailija
20/80 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomessa muunlaisia työpaikkoja olekaan.

Höpö höpöä. Miten otat esimerkiksi jostain konepajalta monen tonnin painoisen kappaleen mukaasi lomalle ja sitä työstät omalla työstökeskuksellasi. Ei tulisi mieleenikään mennä lomalla työpaikalle ja ei kun polttoleikkaamaan ilmaiseksi, pidämme myös taukomme ja jopa pidemmät kuin ne on merkitty johonkin sääntöihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi