Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä haluaa pitää lapset erillään suvustaan.

Vierailija
04.12.2020 |

Kolme vuotta oltu yhdessä ja mies edelleenkään ei halua mennä koko perheen kesken olla tekemisissä hänen sukulaisten kanssa. Ei koskaan pyydä tai päästä vanhempiaan meille kylään. Käydään aina piipahtamassa kahdestaan kahvilla sen verran, että lapset voi olla keskenään tai tehdä omiaan.
Lapset ovat isoja koululaisia joten onnistuu sikäli hyvin, mutta olen kuitenkin alkanut miettiä kaikkia ajatuksia tämän taustalla. Tunteekohan mies ikinä olevansa perhettä minun tai meidän kanssa vai onko miehen perhe se lapsuudenperhe joka elää levällään omaa elämäänsä omina perheinään?

Kommentit (199)

Vierailija
61/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai miesystävä kutsuttuna aina ex-miehen luo, kun näet häntä? Ihme ajatuksia täälllä tuosta "perheenä olemisesta". Miksi miehen vanhempia kiinnostaisi vieraat mukulat? Eivät kai ne miehen työkavereitakaan tapaa?

Vierailija
62/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vela. Ei halua lapsia. Edes toisen ihmisen lapsia. Ehkä varsinkaan heitä. Ei myöskään halua ketään lapsia sukuunsa.

Ymmärrätkö, hän ei halua lapsia, vain sinut.

Hän varmaan kuvittelee, että kun lapset muuttavat kotoa, hän saa sinut vain itselleen.

Miksi, miksi ryhdyt lapsellisena suhteeseen ihmisen kanssa joka ei lapsia halua? Etkö yhtään ajattele, miltä lapsistasi tuntuu elää vastentahtoisen ihmisen kanssa?

Ihan todella, ajattele lapsiasi ja aseta heidät ensimmäiseksi. Olet ihan hukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä olen tätä ketjua silmäillyt, niin mies on ok. Et voi enempää häneltä vaatia.

Vierailija
64/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä vanhempia teillä. Omaan lapsuudenkotiini ovat aina kaikki lapset olleet tervetulleita: naapureiden lapset, sukulaisten lapset ja myös mieheni lapset.

Henkinen väkivalta sen kun kukoistaa Suomessa edelleenkin, ei kyse ole siitä että jotkut lapset ovat osa jotakin uusperhettä vaan siitä että osa ihmisistä on todellakin umpimielisiä.

Aamen! Sitten mietitään, miksi suomalaiset voivat niin huonosti. 

Meillä, uusiperheellä, jopa molempien exät kutsuvat uudet puolisot lasten synttäreille, ja sinne mennään sillä kokoonpanolla mikä nyt silloin sattuu olemaan koossa. Saattaa esimerkiksi käydä niin, että mieheni lapsen synttärit pidetään exänsä luona, jos on hänen viikkonsa pitää lapsia, ja silloin ovat mukana myös minun lapseni, jos ovat meillä. Ja miehen exän nyksän lapset! Ja apua, kaikki tulevat toimeen ja on hauskaa! 

Vierailija
65/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä vanhempia teillä. Omaan lapsuudenkotiini ovat aina kaikki lapset olleet tervetulleita: naapureiden lapset, sukulaisten lapset ja myös mieheni lapset.

Henkinen väkivalta sen kun kukoistaa Suomessa edelleenkin, ei kyse ole siitä että jotkut lapset ovat osa jotakin uusperhettä vaan siitä että osa ihmisistä on todellakin umpimielisiä.

Meillä, uusiperheellä, jopa molempien exät kutsuvat uudet puolisot lasten synttäreille, ja sinne mennään sillä kokoonpanolla mikä nyt silloin sattuu olemaan koossa. Saattaa esimerkiksi käydä niin, että mieheni lapsen synttärit pidetään exänsä luona, jos on hänen viikkonsa pitää lapsia, ja silloin ovat mukana myös minun lapseni, jos ovat meillä. Ja miehen exän nyksän lapset! Ja apua, kaikki tulevat toimeen ja on hauskaa! 

Yöks.

Vierailija
66/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni on kyllä silloin paikalla, mutta yli 18-vuotiailla on omat menot, emmekä pakota heitä kahvipöytään. 

Minun vanhempani kutsumme silloin, kun miehen lapset eivät ole paikalla. He asuvat lähellä, eli useinmiten me käymme heillä. 

Täh? Siis me emme puhukaan lapsista, vaan aikuisista ihmisistä, jotka vain asuvat äidin kanssa samassa talossa. Sitten ymmärrän miehen vanhempia hyvin. Miksi heille vieraita aikuisia kutsuttaisi? Olisin vielä ymmärtänyt, jos lapset olisivat pienestä asti olleet tässä kuviossa, mutta kun reilusti teini-ikäisinä ovat tulleet mukaan, niin miksi? Ja jos kerran edes omassa kodissaan he eivät kuulu yhteiseen kahvipöytään, niin miksi ihmeessä luulet, että vieraassa kuulusivat??

Vierailija
67/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni olisi halunnut myös tuollaista kuviota. En suostunut. Sydämeni oli vuosia vereslihalla sen vuoksi, että hän rikkoi luottamukseni salasuhteellaan, samaisen naisen kanssa, joka muutti heti seuraavana päivänä sisään, kunnminä olin päässyt ulos, ilman, että lapsille annettiin aikaa toipua vanhempiensa erosta.

Eli ei, ei ei, ei ikinä tuollaista.

Vierailija
68/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni on kyllä silloin paikalla, mutta yli 18-vuotiailla on omat menot, emmekä pakota heitä kahvipöytään. 

Minun vanhempani kutsumme silloin, kun miehen lapset eivät ole paikalla. He asuvat lähellä, eli useinmiten me käymme heillä. 

Täh? Siis me emme puhukaan lapsista, vaan aikuisista ihmisistä, jotka vain asuvat äidin kanssa samassa talossa. Sitten ymmärrän miehen vanhempia hyvin. Miksi heille vieraita aikuisia kutsuttaisi? Olisin vielä ymmärtänyt, jos lapset olisivat pienestä asti olleet tässä kuviossa, mutta kun reilusti teini-ikäisinä ovat tulleet mukaan, niin miksi? Ja jos kerran edes omassa kodissaan he eivät kuulu yhteiseen kahvipöytään, niin miksi ihmeessä luulet, että vieraassa kuulusivat??

Olen tuo, jolle vastaat. Siis mitä sinä ihmettelet?

En sanonut, ettei lapset kuuluisi kahvipöytään, vaan sitä, ettei heitä kiinnosta tulla seurustelemaan vieraiden ihmisten kanssa.

Vierailija
69/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa pohjimmiltaan vain sinut ja sinun täytyy olla miehen silmissä tasokas kun otti koko paketin. Mies ei halua lapsia vanhemmilleen viedä ja tähän on syynä mies itse ja/tai miehen äiti.

Vierailija
70/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai teillä lapsille on kuitenkin selvää, kuka perii ja kenet? Ettei sitten aikanaan tarvitse tapella, onko isän exän nyxä äidin nyxän exä ja mihin minä satun osumaan kenenkin  perimysjärjestyksessä.

Vierailija
71/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se lapsillesi vähän kiusallistakin olla mukana esim. sukutapaamisissa. Isovanhempien ja lapsenlapsien kesken on muodostunut oma huumori, oma tapa olla, omat sanaleikit, lisäksi niitä lapsenlapsia lahjotaan ja paapotaan. Miltä sun nuorista tuntuisi muka mennä mukaan ja tuntea, että joo, en kuulu tähän porukkaan (kun muutenkin teininä usein tunne että ei kuulu oikein mihinkään). 

Olet kyllä itsekäs ja tässä asiassa et ajattele edes omia nuoriasi ja heidän olojaan. Se miehen suku kun ei kumminkaan muuta omia tapojaan ja olemisiaan teiniesi tähden. Jos miesystäväsi vanhempien omat biologiset lapsenlapset ovat heille tuttuja ja rakkaita vauvasta lähtien, niin öö, mitä muuta se voi sun lapsista tuntua kuin pahalta?

Niin ja nimenomaan lapsiani minä ajattelen, heillä pitäisi olla mahdollisuus valita eikä niin, että heidät rajataan pois normaalista arjesta.

Niin että vain sinun lapsillasi pitäisi olla tässä asiassa mahdollisuus valita?

Itsehän olet jo valinnut muuttaa miehen kanssa asumaan. Ja mies on valinnut muuttaa sinun kanssasi asumaan.

Sen sijaan miehen vanhemmat eivät nyt ole valinneet lapsiasi. Eikä miehesi ole valinnut lapsiasi sukuun ja vierailuille. 

Oliskohan sun nyt pitänyt ajatella vielä sitä yhteenmuuttoa vähän enemmän?

Ap

Vierailija
72/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se lapsillesi vähän kiusallistakin olla mukana esim. sukutapaamisissa. Isovanhempien ja lapsenlapsien kesken on muodostunut oma huumori, oma tapa olla, omat sanaleikit, lisäksi niitä lapsenlapsia lahjotaan ja paapotaan. Miltä sun nuorista tuntuisi muka mennä mukaan ja tuntea, että joo, en kuulu tähän porukkaan (kun muutenkin teininä usein tunne että ei kuulu oikein mihinkään). 

Olet kyllä itsekäs ja tässä asiassa et ajattele edes omia nuoriasi ja heidän olojaan. Se miehen suku kun ei kumminkaan muuta omia tapojaan ja olemisiaan teiniesi tähden. Jos miesystäväsi vanhempien omat biologiset lapsenlapset ovat heille tuttuja ja rakkaita vauvasta lähtien, niin öö, mitä muuta se voi sun lapsista tuntua kuin pahalta?

En tiedä mistä tuon teinit olet napannut, olen puhunut kouluikäisistä.

En minä tuollaisiin laajempiin sukujouluihin ym lapsiani veisikään juuri siitä syystä, että olisivat siellä vähempiarvoisia toisiin lapsiin nähden, sellaiset tilaisuudet joissa lapset keskiössä vietän omien lasten kanssa vanhemmillani tai kotona. Tarkoitan muuten vaan kyläilyjä. Monesti kutsuttu grillaamaan ja viettämään aikaa ilman mitään suurempaa syytä. En kuitenkaan tuntitolkulla jää aikaa viettämään ellei minun lapset satu olemaan pois kotoa, koska tuntuu kurjalta jos lapset olisivat sellaisen syyn takia yksinään vaikka koko kauniin kesäpäivän jolloin voisin ennemmin olla heidän kanssaan rannalla tai muuten huomioida.

Ap

Huom kaikille selvennys tässä, AP: n lapset ovat kouluikäisiä, eivät teinejä tai aikuisia.

He ovat vielä paljon vanhempien kanssa ja perheenä, eivät omissa menoissaan kuten teinit. Heille pitää joka kerran kertoa että äiti lähtee jonnekin ja koska tulee takaisin. Enkä usko että lasten oletetaan ymmärtävän, miksi heitä ei koskaan huolinta vaikka mökille uimaan tai grillaa maan. Turha luulla etteivät huomaa.

Tosi surullinen suhde kaikkien kannalta. Oikeasti on sanottava että suurikaan rakkaus ei riitä ihan kaikkeen. AP:sta ei enää ikinä tule lapsetonta.

Vierailija
73/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tää äiti lähti asumaan tämän miehen kanssa?

Eikö nyt voi odottaa, että ne muksut on vähän isompia. Turha tästä on miehen vanhempia syyttää, tai miehen muita sukulaisia. 

Vierailija
74/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muksut on esim 9- ja 11-vuotiaat ja kotona yksin sitten vaan

Vierailija
75/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan tavannut äitipuoleni vanhempia, mitä outoa siinä on?

Vierailija
76/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä tuon teinit olet napannut, olen puhunut kouluikäisistä.

En minä tuollaisiin laajempiin sukujouluihin ym lapsiani veisikään juuri siitä syystä, että olisivat siellä vähempiarvoisia toisiin lapsiin nähden, sellaiset tilaisuudet joissa lapset keskiössä vietän omien lasten kanssa vanhemmillani tai kotona. Tarkoitan muuten vaan kyläilyjä. Monesti kutsuttu grillaamaan ja viettämään aikaa ilman mitään suurempaa syytä. En kuitenkaan tuntitolkulla jää aikaa viettämään ellei minun lapset satu olemaan pois kotoa, koska tuntuu kurjalta jos lapset olisivat sellaisen syyn takia yksinään vaikka koko kauniin kesäpäivän jolloin voisin ennemmin olla heidän kanssaan rannalla tai muuten huomioida.

Ap

Huom kaikille selvennys tässä, AP: n lapset ovat kouluikäisiä, eivät teinejä tai aikuisia.

He ovat vielä paljon vanhempien kanssa ja perheenä, eivät omissa menoissaan kuten teinit. Heille pitää joka kerran kertoa että äiti lähtee jonnekin ja koska tulee takaisin. Enkä usko että lasten oletetaan ymmärtävän, miksi heitä ei koskaan huolinta vaikka mökille uimaan tai grillaa maan. Turha luulla etteivät huomaa.

Tosi surullinen suhde kaikkien kannalta. Oikeasti on sanottava että suurikaan rakkaus ei riitä ihan kaikkeen. AP:sta ei enää ikinä tule lapsetonta.

Jos ap:n lapset eivät käytännöllisesti katsoen koskaan ole muualla kuin keskenään kotona tai ap:n kanssa, tuo suhde ei tule kestämään. Jossain vaiheessa vela-mies toteaa, että haluaa naisen, jonka kanssa voi tehdä muutakin kuin käydä joskus  kävelyllä ja kaupassa. 

Vierailija
77/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi vähän erikoista mutta ei siinä välttämättä ole sen kummempaa. Ehkä se vaan haluaa tehdä selkeän pesäeron sun lasten ja heidän suvun kanssa, toisaalta oman sukunsa kanssa. Saattaa olla vähän mustasukkainenkin vanhemmistaan. Kuka näistä selvän ottaa.  

tai sun kakrut on huonokäytöksisiä ja äijää hävettää sun ja niitten puolesta. Ja sun vakuuttelut siitä, että ne on pikkuenkeleitä ei tässä vakuuta ;D

Vierailija
78/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ap lopeta miehen vanhempien syyllistäminen vallitsevasta tilanteesta.

Kysymys on tietenkin ensisijaisesti miehesi ja sinun suhteesta. Ja sen keskeneräisyydestä. Huonosta viestinnästä, erilaisista toiveista.

Mies on kertonut olevansa vela, ja ilmeisesti todella haluaa sitä olla, ainakin suhteessa vanhempiinsa. Hän ei halua eikä ole valmis siihen, että hänellä olisi "huollettavia". Hän ei  ole halunnut sitoutua lapsiisi ja perhe-elämään sukunsa edessä, hänelle sopii paremmin kuljettaa tyttistä mukanaan. 

Äitinä voit ihan katsoa peiliin, että mites tuli nää asiat käytyä läpi siinä rakastumisen huumassa. Mihis tuli lapset vietyä.

Häntä vie koiraa, joskus miestä. Ja joskus näköjään naistakin.

Vierailija
79/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten mies ei ole vakavissaan.

Vierailija
80/199 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne lapset pitäisi ottaa mukaan, kun ne eivät ole heidän lapsenlapsiaan? Onko jotain syytä olettaa, että miehen vanhemmat haluavat vieraita lapsia kylään?

Tätä minäkin olin tulossa kysymään. Miksi ihmeessä ap:n miehen vanhempien ja sukulaisten pitäisi tuhlata aikaansa ap:n lapsiin? Onhan niillä lapsilla jo kaksi sukua ennestään(äidin ja isän), mihin tarvitaan kolmatta?

Useimpien nisäkkäiden tapaan meitä ihmisiä kiinnostaa uhrata resursseja vain niihin poikasiin, joilla on samat geenit.