Menetkö töihin, jos et ole nukkunut yöllä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Te jotka sanotte, että ette menisi töihin - millä perusteella sitten pitäisitte sen vapaapäivänne? Palkattomana? Pekkasista/saldoista tms? Nukkumattomuudesta ei saa palkallista sairaslomaa. Joku mainitsi migreeniesimerkin, silloin tietty saa saikkua siitä migreenistä, mutta ei edelleenkään nukkumattomuudesta. Sama jos on jokin akuutti trauma, vaikka läheisen kuolema.
Tässä on paljon kiinni esimiehestä. Minä sallin alaisilleni omalla ilmoituksella poissaolon, jos he kertovat etteivät ole nukkuneet lainkaan. Molemminpuolisella luottamuksella näin voidaan toimia ja uskon, että tällä menettelyllä vältetään ongelmia joita myöhemmin voisi ilmetä.
Mikäli näitä poissaoloja tulisi jatkuvasti, niin silloin olisi lääkärintodistuksen paikka.
Ei kävis mielessäkään jäädä pois. Koko päivä menee ihan perseelleen ja työkaverit on aivan kusessa jos joku ilmottaa että enpäs tulekaan
Tottakai pitää mennä. Itse ikäni kärsinyt vaikeasta unettomuudesta jonka taustalla jonkin sortin selkä/rintaranka kipu jolle ei diagnoosia ole löytynyt. Ei unettomuudella sairaslomaa saa ja ei ole varaa ilman rahaa olla. Töihin siis vaikka kaksi yötä valvoneena.
T. kuorma-autonkuljettaja
Minulla lukee unihäiriö papereissa, joten olen joka kerta hakiessa saanut saikkua. Edelleen: unettomuus on sairaus, ei lorvikatarria.