Menetkö töihin, jos et ole nukkunut yöllä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai! Ei kai sitä voi aina kotiin jäädä, jos on esim. vauva valvottanut tai tullut epähuomiossa katsottua liian pitkään Netflixiä. Aikuisilla aikuisen vastuut, eli kyllä, töihin mennään ellei olla oikeasti sairaana.
Hahhaa epähuomiossa :D
Vierailija kirjoitti:
Nukkumattomuudesta ei saa sairaslomaa. Jos sen takana on jokin muu, lomaan oikeuttava, syy, niin sitten tietysti.
Tätä juuri tarkoitin kommentissani nro 4. Olen saanut sairaslomaa unettomuuden vuoksi, mutta en sen vuoksi, että olen valvonut, koska olen halunnut katsoa Netflixistä jonkun sarjan kaikki jaksot yöllä.
Siis onko näin yleistä, että ihmiset eivät nuku ollenkaan?! Minkä ihmeen takia? Itse avasin ketjun vain koska ihmettelin koko kysymyksen järkeä.
Nuorempana kerran oli joku ihme nukkumattomuuskohtaus tai oli yliväsynyt tai jotain. Väsytti niin maan peevelisti mutta sitä ei vaan saanut unta. Aamuvuoro oli silloin ja viikon olin töissä hyvin vähillä unilla. Perjantaina kun pääsin kotiin niin saunoin monta kertaa ja join olutta kaksin käsin kun se saa väsyttämään. Sitten sitä sammui jossain vaiheessa ja nukuin varmaan vuorokauden putkeen.
Sen jälkeen kävin hakemassa työpaikkalääkäriltä unilääkkeitä vastaisuuden varalle niin ei ole enää vastaavaa tapahtunut. Sitä on kuin joku zombi kun ei ole nukkunut tarpeeksi mutta eihän työnantaja sellaisesta lomaa anna.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko näin yleistä, että ihmiset eivät nuku ollenkaan?! Minkä ihmeen takia? Itse avasin ketjun vain koska ihmettelin koko kysymyksen järkeä.
Tammikuussa 2019 mulla oli viikko, jolloin nukuin koko viikon aikana yhteensä 9 tuntia. Monena yönä sillä viikolla en nukkunut sekuntiakaan. Kipujen vuoksi en pystynyt.
En mene jos oon kärsinyt unettomuudesta ja oon siinä kunnossa etten jaksa edes autoa ajaa että pääsisin töihin ja ajaisin vaan kolarin enkä töissäkään töitä pysty hyvin hoitamaan.
Joskus tein 3 vuorotyötä ja hain saikkua kun en saanut unta. Työ oli aiheuttanut unettomuutta, niin luonnolisesti myös saikku oli sen seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kokemuksella epäsäännöllisellä työajalla on haastavaa pitää rytmi elämässä, ja siten nukkua hyvin.
Ei unettomuuden takia saikkua oteta.
Nuoruudessa oli aika kun en nukkunut ainakaan viikkoon kunnolla ja sitten älysin hakea työpaikkalääkäriltä reseptin unilääkkeisiin. Nykyään kun tulee unettomuutta niin pillerillä siitä selvitään.
Suomessa syntyneenä minulla ei ole sitä etua raha tulisi seinästä. Työ on nälän aiheuttama pakkoliike, eläkettäkin olisi kiva saada sen vertaa että saisi näkkileivän päälle muutakin kuin ylähuulen.
Kaksvuorotyössä hoitajana olen useinkin nukkunut vain 5-6h. Olen iltavirkku ja aamuvuoroon meno on tuskaa. Onneksi on myös iltavuoroja. Tekisin varmaan vain öitä jossain toisessa paikassa jos mulla ei olisi perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kokemuksella epäsäännöllisellä työajalla on haastavaa pitää rytmi elämässä, ja siten nukkua hyvin.
Huonosti nukkuminen on eri asia kuin ettei nukkuisi ollenkaan. Huonosti nukkuu varmaan jokainen joskus, mutta oletan että hyvin harvoin MUUTEN TERVE ihminen valvoo koko yön.
Vastaa kännitilaa uneton yö. Jotain paperinpyöritystä korkeintaan kannattaa harrastaa ja torkkua vessassa. Suomalaiset on yliylitunnollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai! Ei kai sitä voi aina kotiin jäädä, jos on esim. vauva valvottanut tai tullut epähuomiossa katsottua liian pitkään Netflixiä. Aikuisilla aikuisen vastuut, eli kyllä, töihin mennään ellei olla oikeasti sairaana.
Itselle ainakin käy näin, kun tulee lempparisarjan uudet jaksot katsottavaksi! Saatan katsoa monta jaksoa putkeen, ennenkuin tajuan, että kello on jo yksi yöllä ja töissä pitää olla 8.00 :D
Vierailija kirjoitti:
Kaksvuorotyössä hoitajana olen useinkin nukkunut vain 5-6h. Olen iltavirkku ja aamuvuoroon meno on tuskaa. Onneksi on myös iltavuoroja. Tekisin varmaan vain öitä jossain toisessa paikassa jos mulla ei olisi perhettä.
Sanotko "en nukkunut yöllä" jos nukuit kuitenkin 5-6 tuntia? Mistä lähtien 5 = 0...
Menen. Läppärin takana ei pieni nuutuminen haittaa.
Jos jäisin kotiin, nukkuisin päivällä ja kierre olisi valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle ainakin käy näin, kun tulee lempparisarjan uudet jaksot katsottavaksi! Saatan katsoa monta jaksoa putkeen, ennenkuin tajuan, että kello on jo yksi yöllä ja töissä pitää olla 8.00 :D
Onhan siinä vielä ainakin 5-6 tuntia aikaa nukkua, silloin on kyllä aika vajaa jos yhdeltä päättää "no sama sitten valvoa koko yö". Eikä se epähuomiossa tapahdu.
Riippuu tilanteesta. Jos olen valvonut yön jonkun akuutin kriisin vuoksi, en todennäköisesti ole henkisesti siinä kunnossa, että pystyisin skarppaamaan edes yhden työpäivän ajan. Jos taas uneton yö on jonkun muun stressin, esim. tekemättömien töiden ja lähestyvän deadlinen, seurausta, pystyn ainakin rutiinihommat hoitamaan seuraavana päivänä.