Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT MA-KE

04.08.2008 |

Korkkaan tämän ensimmäisen elokuun maanantain ketjun auki.Koitetaan me

"harvat"pysyä täällä ja pitää pinoa pystyssä.En itsekään meinaa kun täällä

käydä kirjoittelemassa,joten toivon,että joku muukin kanssasisar pysyy mun

matkassa loppuun asti.

Se joka on näissä jutuissa minua kätevämpi vois heti alkuun päivittää ajantasalle tuon maalismasujen esittelypinon.Se tuntuu laahaavan hieman

jäljessä.

Uskomatonta,että elokuu pyörähti tässä käyntiin.Tuntuu,että kesä ei ehtinyt

kunnolla edes alkaa,kun kokoajan odotteli noita aurinkoisia päiviä.Toivottavasti

edes syksystä tulee pitkä ja kaunis.

Meillä ei esikoisesta ole enää mitään vauvajuttuja tallella.(paitsi ne rakkaimmat

pehmot ja kauneimmat ekat vaatteet).Hiukka olen päässäni alkanut tehdä

listaa mitä kaikkea sitä pitääkään hommata.Viikonloppuna oltiin ihan ajankuluksi

käymässä kirpputorilla ja sieltä löysin vanhan pinnasängyn ja siihen päälle

kiinnitettävän hoitotason 10€.Olivat tosi surkeassa kunnossa,mutta mies lupasi

hioa ne ja petsata tummalla antiikkipetsillä.Joku nyt saattaa ajatella,että mitä

olet jo nyt mennyt tavaraa hommaamaan,mutta meinaan nauttia tästä raskaana

olemisesta ihan toisella tapaa,varsinkaan kun en uskonut,että meille enää

näitä lapsia suotaisiin..

Ja kummallista kyllä,viikonloppuna hävisi pahaolokin kokonaan,toivottavasti

pysyvästi.Torstaina eka neuvola,kivaa!

Mukavaa viikonalkua ja työniloa kaikille jo lomansa päättäneille.

Kuullaan taas,Kukonpoikanen 8+1

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli viime viikolla ultrassa ei näkynyt mitään ja läkäri epäili tuulimunaa. Tänään aamulla oli uusi aika ja kyllä siinä itku pääsi kun lääkäri sanoi, että "kyllä täällä näkyy kaikki mitä pitääkin; tuossa on ruskuaispussi, tuossa on vauva on siinä näkyy syke". Olin niiin varautunut siihen ettei siellä mitään näy. Vuodotkin on nyt pysyny poissa pari päivää, toivottavasti ei enää takas tule!

Mimosakukka: Mun äiti on myös sellanen velho, että se arvaa aina jo siinä vaiheessa ku meinaan avata suuni kertoakseni uutisesta. Sit ku tivaan että mistä arvasit, ni se vaan sanoo että "äiti tietää sellaset, musta on nyt parina päivänä jo tuntunu siltä että teille tulee uus vauva" Ja mähän olen äitille kertonu aina parin päivän päästä testistä jo.

Laskettu aika varmistuu sitten seuraavassa ultrassa, jos sinne asti päästään,. luultavasti voi olla että on pikkusen myöhemmin hedelmöittynyt, mut en usko että paljoo ku kuitenkin saisn testiin viivan jo kp32.

Lootuska ja joukahainen 7+

Vierailija
22/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka neuvola ja eipä siellä taas kummempia, 1.5h täyteltiin papereita ja juteltiin niitä näitä. Vähän oli uutta materiaalia tullut luettavaksi, kiva juttu! Edellisestä raskaudesta on siis aikaa vasta 9.5kk ja vanhatkin luettavat on vielä tallessa.

Nyt on kerrottu miehen puolelle sukua raskaudesta, ja kaikki on olleet positiivisia! Sisko melkein arvasi viikonloppuna asian, kysyi että joko on vauvakuumetta ollut ja en toki sitten kieltänyt :) Omille vanhemmille oli vaikeampi viimeksikin kertoa asia, joten äsken äidille postittamaani synttärikorttiin sitten kirjoitin omien nimiemme lisäksi tulevan vauvan. Saa nähdä joko huomenna tulee soitto, että mitä ihmettä!? Kun eivät kritisoisi nopeaa lapsentekotahtia, sitä pelkään. Vaikka oma on asiamme, en kaipaa mitään voivottelua, tiedän toki että raskasta tulee olemaan, varsinkin jos yhtä vaativa vauva on kuin tämä esikoinenkin.

Olen tässä miettinyt hankintoja, muutamia 50-56cm vaatteita aion ostaa lisää, koska viimeksi niitä oli liian vähän ja vauva oli vaan vähän yli 3kg syntyessään. Oli tylsä pitää liian suuria vaatteita ja kauppaan en omin voimin päässyt hetkeen synnytyksen jälkeen. Ja uniliinakapalo, se hankitaan ehdottomasti! Esikoinen kun rauhottui hyvin peitosta tehtyyn kapaloon ja olen kuullut, että tuo liinasysteemi olis vielä parempi.

Raskauteen ei nyt oikein pysty keskittymään kuten edelliseen, kun esikoinen on päättänyt ettei nuku kuin 2h päiväunia ja se on ainut lepohetki päivässä. Viikot vierii vauhdilla eteenpäin, lääkäriaika on 2vkon päästä, samoihin aikoihin kuulemma tulee ultrakutsu ja sokerirasituskin samalla viikolla. Toivottavasti diabetes ei uusi, insuliinin pistäminen oli viimeksi tosi inhottavaa! Muita raskausajan vaivoja ei ollutkaan, raskausaika oli kyllä tosi ihanaa! Synnytyskin oli epiduraalin ansiosta ok, mutta repeämiä tuli ja episiotomia, jonka paraneminen oli kyllä tuskaa.

Sitä piti vielä sanoa, että tosiaan nyt mulla rv 9+6, lääkäri on 11+6 ja sitten np-ultra ja rakenneultra. Kuulemma vasta sitten on toinen neuvola! On muuten hiukan pitkä aika! Edellisessä raskaudessakin eka neuvola 8+6 ja seuraava 23+4, eli 15 viikkoa taukoa!!! Sellasta tällä kertaa, nyt päiväunille. Tintti 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa Lootuska! Ja iiik myös!

Kinde: Mun neuvolakäynnit: 9+1 eka neuvola, 9+2 verikoe (sikiöseulonta), 11+1 np ultra ja 12+2 neuvolalääkäri.

Ihan kun tuo lääkärikäynti olisi sulta unohdettu?

Ihme pistoksia ja jomotuksia. Pelottaa välillä, että miten tässä käy.

Odotan kuumeisesti ensi viikon np-ultraa, että vieläkö siellä masussa on elämää.

Kuvotus on miltei loppunut. Jotain pientä, mutta pahin on varmaan ohi. Mikä tietysti heti mietityttää, että nytkö ne oireet loppuu. On tää kans aikamoista vuoristorataa.

Yövuorot meni nyt paremmin. Mites muilla vuorotyöntekijöillä on työt sujuneet?

Sikiöseulontoihin siis osallistutaan, ei edes mietitty. Uskoisin, että kesketys tulisi, jos jotain ihmeempää olisi. Tilanteen mukaan varmaan sitten mennään.

Ensi viikolla se sitten selviää.

Sain jo veriseulan tulokset, mutta en osaa niitä tulkita.

AnniHelena rv 10+3

Vierailija
24/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola takana, ja vähän oli aisat muuttunut, eli nyt täälläkin pitää pissat viedä labraan, ainaki tää eka.. ja verinäyte myös, hb:n otti. Seuraava käynti on np-ultra ja samalla lääkäri, täält tosiaan mennään äitipolille ultraan, ja neuvola seur vasta vko 16, ellei jotain tuu.. Mulla myös on sokerirasitus tulossa vko:lla 28, kun oli tuota painoa ennestään indeksillä 27 (eli 75kg ja mittaa mulla on vaan 166 cm), nyt onneks kilo miinusta, vaikka on niissä vaakoissakin eroja.. ei muutenkaan ihmeitä.

Upeaa lootuska!!!! ja iik!!!

Meillekin varmaan tulee hiukan hankittua vaatteita lisää, on vaan mun luonteessa, ja nyt on niin paljon ihania,tosin koko tulee oleen 62cm suurimmassa osassa, ekalle ostin 50cm eikä oikein niihin koskaan sopinu ja toiselle olin muka viisaampi ja ostin 56cm ja se ei niinhin juur sopinu (oli 54cm ja 4150g), joten jos nyt yrittäs olla taas viisaampi..

Mutta tälläsiä täällä, nyt ruuan laittoon :)

tanja rv8+1 ja tyypit

Vierailija
25/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että porukka on taas palannut kirjoittelemaan kuulumisia. Saatiin tänään kutsu np-ultraan joka on 21.8. Eilen kävin verikokeissa kyseiseen asiaan liittyen ja kai ne testaa jotain muutakin, kun kolme putkea verta otettiin. Ens ti eli 12.8 olisi eka lääkäri aika ja neuvola, jospa nyt kuultaisiin sydänääniä. Viikkoja on menkkojen mukaan 10+3, mutta sikiön koon mukaan saatamme olla vähemmillä viikoilla.

Armoton väsymys ja etominen vaivaa edelleen, ei meinaa jaksaa noita yötöitä. Täytynee puhua lääkärin kanssa vaihtoehdoista ensi viikolla.

Loman alkuun olisi vielä kaksi viikkoa ja sitten päästään iskän kanssa jonnekkin mukavalle matkalle.

Jaksamista kaikille mammoille..

Esskimo 10+3

Vierailija
26/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola on ohi ja piti vaan niiltä tiimoilta kommentoida paria asiaa. Tosiaan täällä Helsingissä on ainakin niin, että ekan neuvolakäynnin jälkeen on np-ultra ja rakenneultra. Seuraava neuvola+eka lääkäri on vasta viikolla 22. Eli nyt kun olen viikolla 9+ niin seuraavaa käyntiä pitää odottaa 3 kk. Tuntuu kyllä aika hurjalta!

Vierailija
27/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä pitkät välit neuvolassa. Huh-huh.

täällä lounais-suomen kunnassa, meillä on neuvolalääkäri vkolla 12 + terveydenhoitajalla käynti.

Np-ultra ja veriseula tilattiin itse, ne on mulla nyt tilattuna ja sattuivat perättäisille päiville (ekaks neuvolanlääkäri, sitten np-ultra). Terveydenhoitajalla käydään täällä kerran kuukaudessa ja lääkärillä vkoilla 28 ja 36. Sen lisäksi on tietysti rakenneultra. Terveydenhoitajalla käynnit tihenee sitten loppua kohti, että viimeisillä viikoilla käydään kerran viikossa.

Esikkoa odottaessani pääsin vielä ylimääräiseen lääkärintarkastukseen kun oli viikkoja 40+4, lääkäri sanoi, että tuntuu lapsella olevan niin lokoisat oltavat, että ei se täältä vielä ulos tule. Minä ajattelin mielessäni että nyt ois aika, ei tahtois juhannusta olla sairaalassa. Pesin sitten pienessä kylppärissä ison keittiön maton ja niinhän sitten vedet meni seuraavana yönä ja homma pyörähti käyntiin. No supistuksia jouduin odottamaan kuitenkin 18h, mutta vesien menosta lapsi syntyi 26h päästä.

Hemppari täällä edelleen otetaan labrassa ja ilmeisesti vain kolme kertaa raskauden aikana, ellei ala ihan hirmuttomasti väsyttämään, mikä viittaisi raudan puutteeseen.

t:Veksuli 9+0

Vierailija
28/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä auta vaikka nukkus maailman ympäri! Vois vaan nukkuu ja nukkuu ja nukkuu... Ihan tässä jo kyllästyy omaan seuraansa kun ei jaksa mitään!

Piiperö, rv 8+3

Vierailija
29/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola takana. Kaikki näytti olevan kunnossa, th ultrasi ja pieni sydän sykki :) Harvoin tänne ehtii kirjoittaa, kyllä vaan niin on mehut vähissä! Tuplista- meillä oli ikäeroa kahdella nuorimmalla n. 2v 5kk ja kyllä ne vaan on meidän kakkosauto! Meillä on keskustaan n. 6km matkaa ja niillä matka sujuu mukavasti. VAikka meillä kin on kantoliinaa ja kantoreppua. Mutta pidemmät matkat sujuu tuplilla mukavasti ja molemmat voivat torkkua :)

Vierailija
30/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt selata pinoa, enkä katsonut, oletteko esittelypinoa päivittäneet. Jollei sitä ole päivitetty, koitan tehdä sen tällä vkolla (tänään en taida jaksaa...).

Eli paha olo sen kuin jatkuu... Mä en kestä tätä oloa, prkl! Ei Arttua odotteassa ollut tällaista tuskaa, yhyy... Kunpa se edes loppuis sitten muutaman vkon päästä. Muuten kaikki onkin ok.

Mutta pidemmittä puheitta käyn vähän kurkkimassa, mitä kirjoittelitte näiden vajaan parin vkon aikana :)

Pi-Ki, rv...hetkinen...pitää tarkistaa...aivot vielä lomanarikassa...8+5

Vierailija
31/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina menen sitä vesi juoksua kokeilemaan, olen tehnyt sitä ennen raskautta, lähinnä vyön paikka mietityttää, mutta ohdun pitäis olla kyllä vielä tarpeeksi pieni ja tarpeeksi alhaalla.

Nukkumisesta: vessassa 1x yössä (yleensä kahden aikaan) ja sitten nukun kuin tukki. Vkon loppuisin n. 0930, arkisin kello herättää 6.35 Jestas että väsyttää silloin. Tänään vedin puolen tunnin päikkärit.

Iik oli käynyt ultrassa, mäkään en malttais odottaa millään tuonne 25 päivään asti. Ja Lootuska oli saanut hyviä uutisia, kauheaa tommoinen epävarmuus.

Tänään etomista tosi paljon aamuipäivällä ja klo12 jälkeen, ilman mitään syytä. Nyt ei ollenkaan. Outoa.

Kirjoitettuani noi rv:t jotenkin tajusin että WOW yhdeksäs viikko alkoi jo. Ja samalal vähän mieltä vie matalaksi ajatus että vuosi sitten ensi viikolla mulla oli kesken meno ja menen täsmälleen samoilla viikoilla kuin silloin.

T: Vacsuli rv 8+2

Vierailija
32/32 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin jo päivittämässä sen pinon. Tarkistelkaa taas, ettette esim. ole vahingossa tippuneet listalta tms. Ja BUAMILLE heti anteeksipyyntö: olin unohtanut lihavoida sun nimimerkin, mutta sekin nyt korjattu, ja näkyy oikein ensi kerralla :)

Nyt pois tästä koneelta...on silmät ihan sikkuralla...

Pi-Ki

P.S. Ja tiedoksi uusille tulokkaille: lista siksi tuolla tavalla "neliosainen", koska emme kaikki maalikset mahdu yhteen viestikenttään. Alkaa kone herjaamaan "liian pitkä viesti". Meitäkö monta, hih!?! Onnea vielä kaikille!