Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lääkärini voi uskoa minua??

Vierailija
16.04.2014 |

Olin juuri puhelimessa lääkärini kanssa ja taaskaan hän ei uskonut, eikä halunnut edes kuunnella häiritsevästä oireestani. Jokaikinen kerta olen joutunut menemään oireideni kansa yksityiselle, sillä herra ylilääkäri ei ole suostunut edes kuuntelemaan minua. Ja niille on löytynyt syy. Ensin olen tosin kärvistellyt oireideni kanssa kotona pitkään, sillä lääkärin mukaan keksin kaiken ja minä typerä uskon. Tuntuu niin typerältä, ettei lääkärini suostu hoitamaan työtään ja minun on pakko mennä yksityiselle. Tämän helskatin ongelman takia en pysty työskentelemään niin eihän minulla ole edes varaa yksityiseen.

Onko ihmisten psykosomaattinen oireilu niin yleistä, että lääkärit ajattelevat kaikkien keksivän oireensa? Ei, en ole henkisesti epätasapainoinen. Lääkärini ei tosin tiedä tätäkään, koska ei ole ikinä kysynyt kuinka jaksan. 

Lääkärini on kohdellut minua todella epäammattimaisesti koko hoitoni ajan, mutta mitäpä asialle voi tehdä. Lääkärit ovat jumalia, eikä eriävää mielipidettä voi ilmaista. Lääkäri tietää olosi parhaiten puhelimen kautta, et sinä itse.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinne kerta

häiritsevä oire

en pysty työskentelemään

henkisesti epätasapainoinen

psykosomaattinen

lääkri tietää OLOSI

Siis sinulla on tavattoman usein oloja, jotka häiritsevät työntekoa niin, ettet pysty töissä käymään, eikä edes ylilääkäri kerta toisensa jälkeen osaa tehdä haluamaasi diagnoosia.

Eipä ole lisättävää.

Vierailija
2/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehtottomasti valittaa hoidosta. Eihän se mitään auta, mutta saa silläkin keinoin tuhlattua yhteiskunnan varoja ja työllistettyä useita A4:n kahistelusta tykkäävää Valviran virkamiestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteikö lääkärit muka osaa edes näin selvää vaivaa tunnistaa???  Aivan varmasti sähköyliherkkyyttä. Aistin itse kirjoittajan värähtelyherkkyydestä.

Vierailija
4/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tekin tiedätte oloni paremmin kuin minä? Sairastukaa itse vakavasti ja älkää saako kunnon hoitoa, niin sitten voitte vasta sanoa miltä tuntuu.

ap

Vierailija
5/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt aina samalla lääkärillä? Kauanko aikaa?

Vierailija
6/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP siis omistaa lääkärin, jonka vastaanotolla hän käy puhelimen välityksellä? Olenko ymmärtänyt oikein? Ja tämä lääkäri on peräti ylilääkäri jossain? Missä? Ilmeisesti jonkun pienen terveyskeskuksen, sillä isompien yksiköiden ylilääkärit harvoin ovat potilastyössä, vaan hoitavat pääasiassa halinnollisia tehtäviä.

Yksityinen, siis maksullinen, lääkäri tekee työtään rahasta, ymmärrätkö ap? Raha on usein aika hyvä motiivi hoitaa jopa olemattomia vaivoja, niitä outoja oloja, jotka syntyvät, kun ihminen syynää ja kuuntelee itseään liian tiiviisti. Meidän kaupungissamme oli myös yksityinen lääkäri, jolta monet enemmän tai vähemmän luulorairaat saivat helposti sairauslomapaperin. Terveyskeskuksesta paperia ei olisi herunut. Muta kuten vanhat sanoivat: Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
7/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosin alusta saakka olen käynyt asian erikoislääkärillä ja käyn juuri hänellä, koska sairauteni on todella harvinainen, eikä sitä tunneta hyvin. Hän on kertonut minulle, että kyseinen oire kuuluu sairauteeni. Siksi tämä tilanne ärsyttää minua vielä enemmän.

Kyllä asioin puhelimen välityksellä lääkärini kanssa. Onko siinä jotain outoa? Olen kyllä käynyt polillakin, mutta nyt kun olen paremmassa kunnossa, puhelinajat käyvät oikein hyvin. Enkä todellakaan hae sairaslomaa keneltäkään lääkäriltä. Haluan vain oloni parantuvan ja jatkaa normaalia elämääni.

ap

Vierailija
8/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit itse valita hoitoyksikkösi. Guuglaile valinnan vapaus terveydenhoidossa

Vierailija
9/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei lääkärini voi uskoa minua??"

"Ensin olen tosin kärvistellyt oireideni kanssa kotona pitkään, sillä lääkärin mukaan keksin kaiken ja minä typerä uskon."

"Hän on kertonut minulle, että kyseinen oire kuuluu sairauteeni. Siksi tämä tilanne ärsyttää minua vielä enemmän."

Mikä sinun kysymyksesi olikaan?

Vierailija
10/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se ap:n häiritsevä oire sitten on?

Vierailija
11/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitella av:lle.

Vierailija
12/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykosomaattisia oireita on paljon. Usein sellaisen diagnoosin saa pärstäkertoimella. Harvassa ovat potilaan kokonaisena ottavat lääkärit. Toisaalta jatkuvasti vaihtuvat lääkärit eivät pysty tutustumaan potilaisiinsa. Onneksi olet saanut apua. Lääkäreiden puhelinajat ovat yleisiä nykyään. Mikä siinä niin ihmeellistä oli?

Vierailija
13/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä harvinainen sairaus fibromyalgia, sähköallergia, työuupumus vai kokeissa näkymätön kilpirauhasen vajaatoiminta vai joku muu muotisairaus?

Vierailija
14/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:31"]

"Ensin olen tosin kärvistellyt oireideni kanssa kotona pitkään, sillä lääkärin mukaan keksin kaiken ja minä typerä uskon."

"Hän on kertonut minulle, että kyseinen oire kuuluu sairauteeni. Siksi tämä tilanne ärsyttää minua vielä enemmän."

[/quote]

Yhdistelet lauseita eri asiayhteydestä, hienoa. Oireita on ollut todella monia, lähes kaikkiin olen saanut avun ja diagnoosin muilta lääkäreiltä. Tämä yksi oire nyt vain on saatunut jäämään pahaksi ja arkea häiritseväksi. 

ap

Vierailija
15/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän näitä diagnooseja kaikille palstalaisille (ICD-10)

dg:

Z63.0 Parisuhteen ongelmat
Z72.5 Sukupuolinen riskikäyttäytyminen

Z64.0 Ei-toivottuun raskauteen liittyvät ongelmat

Z72.3 Fyysisen harjoituksen puuttuminen

Z72.1 Alkoholin käyttö
Z72.4 Sopimaton ruokavalio ja sopimattomat ruokailutavat

Z55.3 Kykyjä vastaamaton koulumenestys

Z55.2 Tutkinnoissa epäonnistuminen

Z56.3 Rasittavat työvuorot

Z56.5 Sopimaton työ

Z56.4 Erimielisyydet työnjohtajan tai työtovereiden kanssa

Z59.6 Pienet tulot

Z59.2 Riitaisuudet naapurien, vuokralaisten tai vuokranantajan kanssa

Z59.1 Huonot asumisolot

Z60.0 Elämän taitekohtiin sopeutumisen ongelmat

Miksei lääkärit tee mitään vaikka mulla on nämä kaikki sairaudet?

Vierailija
16/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Yhdistelet lauseita eri asiayhteydestä, hienoa. Oireita on ollut todella monia, lähes kaikkiin olen saanut avun ja diagnoosin muilta lääkäreiltä. Tämä yksi oire nyt vain on saatunut jäämään pahaksi ja arkea häiritseväksi. 

ap

[/quote] Hän on kertonut minulle, että kyseinen oire kuuluu sairauteeni.

Eli haluat lääkettä oireeseesi? sairaslomaa? kuuntelijaa?

Vierailija
17/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:56"]

Hän on kertonut minulle, että kyseinen oire kuuluu sairauteeni.

Eli haluat lääkettä oireeseesi? sairaslomaa? kuuntelijaa?

Vierailija
18/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti saikkua koska oireen kanssa 'ei pysty työskentelemään'. No, rahalla saa ja hevosella pääsee joten yksityiselle sitten vaan. Onko kuitenkin mahdollista ettei ylilääkäri käsitä miten kyseinen oire voisi vaikuttaa työkykyysi..?

Vierailija
19/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:50"]

Onko tämä harvinainen sairaus fibromyalgia, sähköallergia, työuupumus vai kokeissa näkymätön kilpirauhasen vajaatoiminta vai joku muu muotisairaus?

[/quote]

Hahaha ei ole, mutta itseasiassa kilpirauhasen vajaatoiminta on yksi diagnooseistani. Näkyi kyllä verikokeissa todella hyvin, mutta nämäkin kokeet joutui otattamaan yksityisesti, sillä lääkärini ei oireita uskonut. Thyroxin paransi elämänlaatuani todella huomattavasti! Nyt arvot ovat melkein kohdillaan.

ap

Vierailija
20/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:50"]

[/quote]

Eikun työallergia tietenkin. Nyt kaikki sympatiseeraamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi