Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lääkärini voi uskoa minua??

Vierailija
16.04.2014 |

Olin juuri puhelimessa lääkärini kanssa ja taaskaan hän ei uskonut, eikä halunnut edes kuunnella häiritsevästä oireestani. Jokaikinen kerta olen joutunut menemään oireideni kansa yksityiselle, sillä herra ylilääkäri ei ole suostunut edes kuuntelemaan minua. Ja niille on löytynyt syy. Ensin olen tosin kärvistellyt oireideni kanssa kotona pitkään, sillä lääkärin mukaan keksin kaiken ja minä typerä uskon. Tuntuu niin typerältä, ettei lääkärini suostu hoitamaan työtään ja minun on pakko mennä yksityiselle. Tämän helskatin ongelman takia en pysty työskentelemään niin eihän minulla ole edes varaa yksityiseen.

Onko ihmisten psykosomaattinen oireilu niin yleistä, että lääkärit ajattelevat kaikkien keksivän oireensa? Ei, en ole henkisesti epätasapainoinen. Lääkärini ei tosin tiedä tätäkään, koska ei ole ikinä kysynyt kuinka jaksan. 

Lääkärini on kohdellut minua todella epäammattimaisesti koko hoitoni ajan, mutta mitäpä asialle voi tehdä. Lääkärit ovat jumalia, eikä eriävää mielipidettä voi ilmaista. Lääkäri tietää olosi parhaiten puhelimen kautta, et sinä itse.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairaatkin pitäisi ottaa vakavissaan ja ohjata hoitoon. Menet lääkärille, lääkäri diagnosoi luulosairaaksi ja lähettää kotiin. Mikään ei silloin muutu. Potilas pitäisi ohjata hoitoon ja pyrkiä parantamaan tämä luulosairauskin.

Vierailija
42/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ne lääkäritkin on. Tässä ketjussa näkyy hyvin kuinka ihmiset pääsääntöisesti suhtautuu toisen tuntemuksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:49"]

Eli sairautesi on huomionkipeys. Onko sulla ystäviä, rakastajaa ja harrastuksia? Se voisi auttaa, aktiivisempi elämä. 

[/quote]

Kaikki löytyy kyllä. Harrastukset nyt sattuneet jäämään vain vähän vähemmälle sairauksien vuoksi. Näen tärkeäksi, että selviydyn nyt jotenkin edes koulusta ja parisuhteesta. Huomionhakuinen en kyllä mielestäni ole. Tekeekö tämä yksi ketju minut huomionhakuiseksi vai? En keskustele sairauksistani tai oireista muuta kuin äitini ja poikaystäväni kanssa, en halua vaivata ystäviäni sairauksillani. Nuorien ihmisten on vaikea käsitellä sairauksia, sillä se on normaalisti aika kaukainen asia tässä iässä. 

Enkä nyt halua jakaa oirettani kanssanne, en näe sille mitään tarvetta. 

ap

Vierailija
44/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:58"]

No mikä tämä sairaus nyt sitten on, siis se johon tämä oire liittyy?

[/quote]

Mikä oire? Ap kertoilee niitä näitä kuinka lääkärit ovat epäammattimaisia kun eivät osaa kertoa mistä hänen vaivansa johtuvat. Sanallakaan ei ole kertonut mikä se oire, sairaus tai vaiva on.

Onko kipuja? Jos niin missä? Puutumista? Pistelyä? Väsymystä? Pahoinvointia? Huimausta? Ylipäätänsä jotakin fyysistä tai psyykkistä oiretta, joka nyt on peruste edes jonkintasoiselle diagnostiikalle tai edes sen pohdiskelulle.

Aika epämääräiseltä kuullostaa potilaan omakin tarinointi. Mutta lääkärien vikahan se on jos tuosta ei jo diagnoosi ja täsmähoito irtoa.

Vierailija
45/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tässä ap:n asiassa vain yksi kohta: miten hän on saanut puhelinajan ylilääkärille ja vielä useampaa otteeseen. Minä en ole saanut minua hoitavalle polin lääkärille keskussairaalaan puhelinaikaa millään. Myöskään käyntiaikaa ei saa, vaikka yrittäisi tulla tk-lääkärin lähetteellä. Sairaalassa osastosihteeri ilmaisi, että hän heittää roskiin tuollaiset lähetteet. En tiedä, miten saisin yhteyden lääkäriini, koska se näyttää mitä tietä tahansa täysin mahdottomalta.

Vierailija
46/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:10"]

Aika epämääräiseltä kuullostaa potilaan omakin tarinointi. Mutta lääkärien vikahan se on jos tuosta ei jo diagnoosi ja täsmähoito irtoa.

[/quote]

Oletko oikeasti hieman vajaa, vai miten ihmeessä päädyit ajattelemaan niin, että AP ei lääkärillekään kerro oireitaan, vaan selittää asian samalla tavalla kuin tällä foorumilla? Kai se nyt on itsestäänselvää, että hän on lääkärille asian tarkalleen oireineen selittänyt. Mitä taas tulee epämääräisyyteen, ja tapaan kirjoittaa... Voin kertoa, että kun on yrittänyt useamman kerran saada apua akuuttiin vaivaan, ja kokee ettei sitä saa, eikä kuunnella (joka on erittäin yleistä TK:n puolella), niin kyllä siinä tulee sellainen pienoinen paniikki ja asiat tulee selitettyä sekavasti, ehkä hieman epämääräisestikin koska on pelko siitä ettei edelleenkään kuunnella ja leimataan heti mielenterveyspotilaaksi. Tarpeeksi monta kertaa kun tulee torjutuksi, se vaikuttaa kyllä nopeastikin henkilön käyttäytymiseen ja aiheuttaa jo asian esittelyn aikana puolustautumista, koska on niin tottunut siihen että ei uskota.

Vierailija
47/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:10"]

[/quote]

Oletko oikeasti hieman vajaa, vai miten ihmeessä päädyit ajattelemaan niin, että AP ei lääkärillekään kerro oireitaan, vaan selittää asian samalla tavalla kuin tällä foorumilla? Kai se nyt on itsestäänselvää, että hän on lääkärille asian tarkalleen oireineen selittänyt. Mitä taas tulee epämääräisyyteen, ja tapaan kirjoittaa... Voin kertoa, että kun on yrittänyt useamman kerran saada apua akuuttiin vaivaan, ja kokee ettei sitä saa, eikä kuunnella (joka on erittäin yleistä TK:n puolella), niin kyllä siinä tulee sellainen pienoinen paniikki ja asiat tulee selitettyä sekavasti, ehkä hieman epämääräisestikin koska on pelko siitä ettei edelleenkään kuunnella ja leimataan heti mielenterveyspotilaaksi. Tarpeeksi monta kertaa kun tulee torjutuksi, se vaikuttaa kyllä nopeastikin henkilön käyttäytymiseen ja aiheuttaa jo asian esittelyn aikana puolustautumista, koska on niin tottunut siihen että ei uskota.

[/quote]

No mitä sitten odotit tältä palstakirjoittelulta?

Vierailija
48/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sun oire oli siis mikä?

Vierailija
49/49 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah ap vaikuttaa jokaisen lääkärin unelma potilaalta vai mitä lääkärit täällähän teikäläisiä pyörii suht paljon ainakertokaa kokemuksistanne nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan