Miksi niin monet naiset / äidit ovat ällöjä läskejä?
Johtuuko se geeneistä vain täysin pielessä olevista elntavoista? En nimittäin tajua, miten kukaan, etenkään monen lapsen äiti pysyy huonoilla elämäntavoilla ja huonolla ruualla edes niin terveenä, että klaaraa arkensa! Mielestäni itsestä huolehtiminen on äidille pakko, jo lastenkin hyvinvoinnin takia. Sama koskee toki myös isiä.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 11:56"]
mikä helvetin läskikriisi tällä palstalla on!!! Antakaa niiden pyöriden olla pyöreitä ja syökää te porkkanaa. Älkää ikinä juoko mitään, älkääkä vain polttako, älkääkä vain syökö mitään epäterveellistä koskaan, ettei teidän niiiiiin stnan täydellinen vartalonne vain mene pilalle. juoskaa koko ajan ja pitäkää huoli omista asioistanne. Porkkanaankin kun voi tukehtua.
[/quote]
Ja ei en ole läski mamma joka huutaa sohvannurkasta. t: 170 cm äiti 65 kg massalla
Helppo kiinnittää huomiota kiloihin jos itse on hoikka hevosnaama! ;D
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:35"]
Ei ollut tarkoitetu, en vain tajua, miten kukaan lihava jaksaa pikkalapsiperhearkea. Ehkä ovat sitten luonnostaan parempikuntoisia ja sitkeämpiä kuin minä? Terveellisillä elämäntavoilla ei kukaan liho satakiloiseksi.
ap
[/quote]
Mistä sä tiedät, millaista pikkulapsiarki ylipainoisena on?
Ihan terveellisesti syömällä voi lihoa, koska lihominen tapahtuu pikkuhiljaa. Ei elimistö tiedä, tuleeko liiat kalorit pullasta vai tavallisesta ruuasta.
[/quote]
Paino sanoilla liiat kalorit, miksi pitää syödä liikaa??
Uskon että arki normaalipainoisena/hoikkana on paljon helpompaa ja aktiivisempaa kuin lihavana vai jaksaako pullukkamammat käydä uimassa, ulkoilemassa tai harrastamassa lasten kanssa, jaksavatko laittaa terveellistä ruokaa ja leipoa vai löhöävätkö sohvalla mussuttamassa kun lapset notkuu tv:n edessä tai tabilla?? Aika vähän näkyy reippaita ja lihavia ihmisiä...
[/quote]
Niin, tuo on just tuo kuva, että pullukkamammat istuu sohvalla ja syö sipsejä, vaikka todellisuudessa ne ylipainoiset elää samanlaista elämää kuin normaalipainoisetkin. Tuo sun ajattelu perustuu täysin mielikuviin, jotka olet luonut ylipainoisista ihmisistä.
Terveellisen ruuan laittaminen ei ole oikeastaan kiinni jaksamisesta, vaan paljolti omasta kiinnostuksesta. Leipomisen välttämättömyyttä en ihan ymmärrä, mä oon ollut aina normaalipainoinen ja leivon ehkä viisi kertaa vuodessa. Sekään, miten lasten kanssa harrastetaan tai miten paljon lapset katsovat telkkaria, ei taida olla äidin painosta kiinni, vaan siitä, mitä asioita vanhemmat pitävät tärkeänä.
[/quote]
Miksei sitten niitä ylipainoisia näy missään lasten kanssa? Hyvin harvoin näkee edes vaunuja työntelemässä tai leikkipuistossa. Todella harvoin olen nähnyt laskettelurinteessä, pulkkamäessä tai luistelemassa, uimassa joskus.
Tosi usein näkee lihavia miehiä. Joka toinen voisi melkein sanoa. Monet ovat isiä. Ihan kauheaa. Miten he jaksavat arjessa lastensa kanssa? Siellä lihavina seisovat lasten kanssa puistossa. En ymmärrä miten jaksavat siivota. Mättävät vain ruokaa ja tissuttelevat kaljaa. Kai sitä voisi nyt lastensa ja vaimonsa takia yrittää tehdä vähän terveellisempää ruokaa ja kaupasta ostaa terveellisempiä vaihtoehtoja.
Miehet voisivat ottaa itseään niskasta ja laihduttaa jotta ei tarvitse valittaa jos vaimo kyllästyy ja jättää.
Läski mies on ällö ja saamaton joka ei voi selittää lihavuuttaan edes raskaudella.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:37"]
Ei ollut tarkoitetu, en vain tajua, miten kukaan lihava jaksaa pikkalapsiperhearkea. Ehkä ovat sitten luonnostaan parempikuntoisia ja sitkeämpiä kuin minä? Terveellisillä elämäntavoilla ei kukaan liho satakiloiseksi.
ap
[/quote]
Ihan terveellisesti syömällä voi lihoa, koska lihominen tapahtuu pikkuhiljaa. Ei elimistö tiedä, tuleeko liiat kalorit pullasta vai tavallisesta ruuasta.
[/quote]
Paino sanoilla liiat kalorit, miksi pitää syödä liikaa??
Uskon että arki normaalipainoisena/hoikkana on paljon helpompaa ja aktiivisempaa kuin lihavana vai jaksaako pullukkamammat käydä uimassa, ulkoilemassa tai harrastamassa lasten kanssa, jaksavatko laittaa terveellistä ruokaa ja leipoa vai löhöävätkö sohvalla mussuttamassa kun lapset notkuu tv:n edessä tai tabilla?? Aika vähän näkyy reippaita ja lihavia ihmisiä...
[/quote]
Niin, tuo on just tuo kuva, että pullukkamammat istuu sohvalla ja syö sipsejä, vaikka todellisuudessa ne ylipainoiset elää samanlaista elämää kuin normaalipainoisetkin. Tuo sun ajattelu perustuu täysin mielikuviin, jotka olet luonut ylipainoisista ihmisistä.
Terveellisen ruuan laittaminen ei ole oikeastaan kiinni jaksamisesta, vaan paljolti omasta kiinnostuksesta. Leipomisen välttämättömyyttä en ihan ymmärrä, mä oon ollut aina normaalipainoinen ja leivon ehkä viisi kertaa vuodessa. Sekään, miten lasten kanssa harrastetaan tai miten paljon lapset katsovat telkkaria, ei taida olla äidin painosta kiinni, vaan siitä, mitä asioita vanhemmat pitävät tärkeänä.
[/quote]
Miksei sitten niitä ylipainoisia näy missään lasten kanssa? Hyvin harvoin näkee edes vaunuja työntelemässä tai leikkipuistossa. Todella harvoin olen nähnyt laskettelurinteessä, pulkkamäessä tai luistelemassa, uimassa joskus.
[/quote]
koska läski arvostelijat ovat heti bongaamassa ja kirjoittelemassa näkemäänsä esim av:lle. Parasta on se, että otetaan KUVA ja kauhistellaan sitä sitten esim. sosiaalisessa mediassa. Ei meitä läskejä haluta katsella missään julkisissa paikoissa, vaikka piipitetään että pitäisi käydä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:19"]
Veikkaisin raskauden jäljiltä jääneitä liikakiloja syyksi. Vaatii usein tietoista panostusta karistaa ne ylimääräiset.
[/quote]
Miksi ne sitten multa karisevat itsestään ja ylikin? Voiko elimistöissä olla muka niin paljon eroja? Toki imetän sekä palaan raskauden jälkeen niin pian kuin mahdollista liikkumaan aktiivisesti ja pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti tyyliin proteiinia, kasviksia ja luonnollisia rasvoja joka aterialla (en laihduta)
ap
[/quote]
Kyllä ap, elimistöissä on paljon eroja. Tämä asia on konkretisoitunut mulle kilpirauhasongelmien kanssa painiskellessä. Joku toinen lihoo ihan samaisella ruokavaliolla, jolla joku toinen menee ihan ongelmitta.
Huonot elämän tavat ja sen jälkeen itselle ja muille selittelyjä miksi on pullee esim.aika ja raha yms. Oon täysin samaa mieltä kanssasi.
Veikkaisin raskauden jäljiltä jääneitä liikakiloja syyksi. Vaatii usein tietoista panostusta karistaa ne ylimääräiset.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:19"]
[/quote]
Miksi ne sitten multa karisevat itsestään ja ylikin? Voiko elimistöissä olla muka niin paljon eroja? Toki imetän sekä palaan raskauden jälkeen niin pian kuin mahdollista liikkumaan aktiivisesti ja pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti tyyliin proteiinia, kasviksia ja luonnollisia rasvoja joka aterialla (en laihduta)
ap
Ap, ne lihavuudesta johtuvat sairaudet ilmenevät harvemmin nuorilla ihmisillä. Terveyshaittoja alkaa esiintyä usein vasta siinä 50-vuotiaana, joten pienen lasten ylipainoinen äiti klaaraa arkensa siinä missä normaalipainoinenkin. Eikä ylipaino läheskään aina johdu siitä, että ihminen söisi jotenkin huonoa ruokaa.
Vai oliko tämä aloitus tarkoitettu vain pahan mielen purkamiseksi tai provoksi?
ap
ap
[/quote]
Ja miksi muuten otsikoit juuri noin: miksi monet naiset / äidit ovat ällöjä läskejä? Tilastojen mukaan suomalaiset miehet ovat ylipainoisempia kuin naiset. Miksi juuri naisten ylipaino on ällöä?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:35"]
ap
[/quote]
[/quote]
Puhut puuta heinää. Vai oletko kuin se pullukka ravitsemusterapeutti jonka mielestä esim. lihapasteijat ja pizzat eivät ole herkkuja ja niitä saa syödä vapaasti?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:35"]
ap
[/quote]
[/quote]
Puhut puuta heinää. Vai oletko kuin se pullukka ravitsemusterapeutti jonka mielestä esim. lihapasteijat ja pizzat eivät ole herkkuja ja niitä saa syödä vapaasti?
[/quote]
En puhu. Perustele itse, miten se ei lihota, että syö terveellistä ruokaa yli oman kulutuksen.
En ole pullukka, en ravitsemusterapeutti, enkä syö lihaakaan.
minäpä kerron esimerkin omalta kohdaltani: kolme lasta kahden vuoden sisään, joista jälkimmäisenä koliikkikaksoset. Lasten isä uupui perusteellisesti, itse valvoin toista vuotta noin 2-3 tunnin yöunilla. En ehtinyt hoitaa itseäni koskaan, en syödä istuallaan, en urheilla (paitsi öisin työntelin huutavia lapsia vaunuissa pitkin yötä kun se oli ainoa keino saada ne rauhoittumaan). Univaje ja totaalinen uupumus tekivät minusta entisestä tiimalasista sellaisen omenamallisen, kulahtaneen ja ällöttävän näköisen. Vuosia koettelemuksen jälkeen yritän pikkuhiljaa korjata tilannetta, mutta se että ulkoisesti ällötän toisia johtuu osittain siitä että olen kokenut mielestäni ihan hemmetin kovia. Ruoka ja mässäily ei minua kiinnosta, liikuntaa rakastan enkä ole laiskakaan.
Syödään liikaa kulutettuihin kaloreihin nähden, siinäpä syy. Monella vielä jatkuva siiderin, kaljan tai viinin tissuttelu.
Minä olen laihduttamatta ihan piruuttani ap:n kaltaisten ihmisten takia. Tällaisilla keskusteluilla on minuun ihan päinvastainen vaikutus kuin mikä (kai?) on tarkoitus. Mitä enemmän näitä "läskit on ällöjä ja oksettavia" -juttuja luen, sitä vähemmän kiinnostaa painonpudotus.
Harvemmin näissä läski-aloituksissa on edes pohjimmiltaan kyse mistään aidosta huolenpidosta tai terveysnäkökulmista, vaan ne ovat terveyskeskusteluksi verhottua läskien haukkumista.
mikä helvetin läskikriisi tällä palstalla on!!! Antakaa niiden pyöriden olla pyöreitä ja syökää te porkkanaa. Älkää ikinä juoko mitään, älkääkä vain polttako, älkääkä vain syökö mitään epäterveellistä koskaan, ettei teidän niiiiiin stnan täydellinen vartalonne vain mene pilalle. juoskaa koko ajan ja pitäkää huoli omista asioistanne. Porkkanaankin kun voi tukehtua.