miten pääsen akvaariokaloista eroon?
Siinäpä se, huoliikohan joku niitä torin kautta yms? Tuntuisi sydämettömältä vetäistä ne pöntöstä alas niinkuin mies ehdotti..
Kommentit (59)
Kunhan et päästä luonnonvesiin. Suomessa on jo monta pikkujärveä saastunut akvaarioiden yleisimmästä kasvista vesirutosta. Sille ei ole täällä luontaisia vihollisia tai syöjiä ja sitä joudutaan keräämään pois paljon.
Saastuttajaksi riittää ihan se pelkkä vesi, sillä siinäkin on itiöitä.
No mä voisin ottaa, jos saan myös akvaarion ja kaikki tarvikkeet :D
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:02"]Ei pönttöä, vesi kiehumaan. Pyydystät haaviin ja kastat kiehuvaan veteen. Kuolee heti. Niin tapoin aikanaan sairaat kalat.
[/quote]
Laitonta. Vastuullinen ihminen lopettaa eläimet mahdollisimman kivuttomasti, vaikka se olisikin itselle epämukavaa. Jos ottaa koville, voi vaikka jälkikäteen ottaa rommipaukun hermoja rauhoittamaan.
[/quote]
Voi jessus teidän kukkahattutätien kanssa. Sehän on vain kala. Ei sen tappaminen ole sen kummempaa, kuin se sun lautaselle pyydystetyn tonnikalafisun tai silakan tappaminen on. Itse asiassa moni luonnosta pyydetty kala tukehtuu hengiltä, ei niitä pikkukaloja kukaan rupee siinä nuottaverkossa erikseen tappamaan. Tutustuppas vähän kalastamiseen ja miten kala siinä kuolee. Kiehuvassa vedessä se kuolee sekunnissa. Enemmän kipua se fisu kärsii, kun se nostetaan pöydälle happea haukkomaan ja pää poikki.
Kyllä on vieraannuttu elämästä, kun akvaariokalakin pitää kohta jo eläinlääkärille lopetettavaksi viedä...
[/quote]
Ei ole tappaminen vaikeaa ei, siksi ihmettelenkin saamattomuutta ettei sitä voi tehdä kunnolla. Kuinka vieraantunut elämästä sitten itse olet?
Kala kokee kipua. Itse haluaisin kuolla mieluummin iskusta päähän kuin kalttaamalla. Siksi lopetankin kalastamani kalat heti, maistuvatkin paremmalta niin.
Kyllä varmasti löytyy ottajia kun laitat ilmoituksen.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:29"]Kaikkeen sitä neuvoja kysytäänkin. Vedä pöntöstä alas tai heitä biojätteeseen. Ei sen vaikeampaa.
[/quote]
Siellä ne kalat iloisesti hypähtelevät roskiskaapissa! Oikein mieltä lämmittää, aivan kuin tämä kevätaurinkokin! :)))
Omat meni meidän asuinalueen facebookin kirppisryhmässä samana iltana kun ilmoituksen laitoin.
Mitä kaloja sulla olis ja missä?
Mulla nyt 100-litrainen tyhjillään..
"Mitä kaloja sulla on ja missä päin Suomea?
Tai. Akvailija"
Neontetroja ja monneja
Eli 100l akvaario jossa on 9 neontetraa ja neljä monnia, joista en osaa tarkemmin sanoa mitä monneja ovat. Saatiin akvaario vanhemmiltani ja nyt ei vaan ole jaksamista enää sen ylläpitoon kun meillä on vauva ja toinen tulossa kohta. Ja pirkanmaalla ollaan jos joku olisi fisuista kiinnostunut..
Ja joku aiemmin irvaili elämästä vieraantumisesta niin olen kasvissyöjä, en syö kalaakaan.
Laita lahjoitusilmoitus Aqua-Web palstalle, tai sitten lopeta ne niin, että lyöt niiltä pään murskaksi klapilla, lihanuijalla tai vaikka paistinpannulla. Ei ole esteettistä, mutta tehokas ja nopea lopetus.
Laita lahjoitusilmoitus Aqua-Web palstalle, tai sitten lopeta ne niin, että lyöt niiltä pään murskaksi klapilla, lihanuijalla tai vaikka paistinpannulla. Ei ole esteettistä, mutta tehokas ja nopea lopetus.
No harmi kun itse olen pk-seudulla, muuten olisin ilomielin ottanut!
Mä muistan kun olin pieni, niin mun isä veti akvaariokalat vessanpöntöstä alas kun ei enää jaksettu niitä. Osan kaloista se myrkytti laittamalla pyykinpesuainetta akvaarion veteen. Me pidettiin sitten veljen kanssa hautajaiset vessanpöntön ja akvaarion reunoilla. Äiti oli ollut jossain kahvittelemassa kaupungilla ja oli aika järkyttynyt kun tuli kotiin ja kuuli mitä ollaan isän kanssa päivän aikana puuhailtu. Ei ehkä olisi ihan hyväksyttäviä keinoja enää nykyään :D
Aquaweb -foorumille kannattaa laittaa ilmoitus, siellä kalat ja kasvit vaihtavat omistajia yhtenään :)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan, kun muutimme ulkomaille, sovin kalakaupan kanssa, että tuon kaikki kalat ämpärissä heille tiettynä päivänä ja hyvin toimi.
Ai jaa, mikäs se kalakauppa oli? Oliko Kalatukku Eriksson?
Vierailija kirjoitti:
Päästä ne järveen
https://www.iltalehti.fi/piha/a/a0c32aff-8b47-4656-b107-82e50eccd244
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:43"]Päästä ne järveen
[/quote]
:D Siellä niillä olisikin mukavaa...