15v poika juo 3 - 4,5l sokerilimua päivässä ja pelaa aamukolmeen joka yö
Onko mitään tehtävissä? :( olen yrittänyt viisastuttaa. Arvosanat surkeita.
T. Huolestunut äiti
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikea sanoa nykyään kun hänestä voi tulla vaikka ammattiurheilija tuolla tyylillä, nimittäin nykyään on e-urheilua missä järjestetään ihan kisoja ja voittajat nettoavat rahapalkintoja.
Ne jotka siellä pärjää eivät juo sokerilimuja ja lihota itseään.
Sokeri on paha.
Se vie kataboliseen tilaan. Lihakset surkastuvat, ja eivät kehity ollenkaan.
Se on ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Tulevia syrjäytyneitä. Pelit addiktoivat Todella pahasti ja se, joka vielä muuta väittää, ei näe todellisuutta.
Harmittaa teidän vanhempien puolesta, jotka ette tajua AJOISSA puuttua siihen pelaamiseen!
Voin syrjäytyneenä miehenalkuna ainakin omalta puolelta vahvistaa tämän. Isä kun oli tietokoneihmisiä niin tuli pelaaminen aloitettua varhaalla iällä, ilman muita harrastuksia. Pelaamisen halu johti koulusta lintsailuun sekä huostaanottoon. Mutta vieläkin nyt aikuisena meno samaa, nyt vaan ei vaan ole velvoitteita eikä pakkotoimenpiteet minua kohtaan mahdollisia.
Kuulostaa ihan samalta kuin serkkuni lapsi kymmenkunta vuotta sitten. Nyt on pelisuunnittelijana Jenkkilässä ja tienaa semmoiset 500000-800000 euroa vuodessa bonuksista riippuen. Eli ei hätää. Kyllä se siitä.
Mun mies hankki tuolla juomisella 2 tyypin diabeteksen itselleen alle 30v:nä.
Eikö sitä ole koskaan kuritettu? Vai miten voi olla, että vanhempi on noin voimaton lapsensa suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Sano, että vaihtaa ainakin light-limsoihin.
no just.. tiedätkö miksi kaupoista ei varasteta lihgt-limuja? Kun niiden juojat ei pysty juoksemaan karkuun. Mutta ap:lle 2/5, oli tuossa nyt jo vähän sentään yritystä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevia syrjäytyneitä. Pelit addiktoivat Todella pahasti ja se, joka vielä muuta väittää, ei näe todellisuutta.
Harmittaa teidän vanhempien puolesta, jotka ette tajua AJOISSA puuttua siihen pelaamiseen!
Voin syrjäytyneenä miehenalkuna ainakin omalta puolelta vahvistaa tämän. Isä kun oli tietokoneihmisiä niin tuli pelaaminen aloitettua varhaalla iällä, ilman muita harrastuksia. Pelaamisen halu johti koulusta lintsailuun sekä huostaanottoon. Mutta vieläkin nyt aikuisena meno samaa, nyt vaan ei vaan ole velvoitteita eikä pakkotoimenpiteet minua kohtaan mahdollisia.
No mitäs sä teit estääksesi syrjäytymisen?
Mä olin meillä se tietokoneihminen. Pelasin ja lapsi oppi siinä sivussa MUTTA hänellä oli muitakin harrastuksia,pyöräily,retkeily,junnubudo,juokseminen,lautapelit,piirtäminen. AIna pidettiin huoli harrastuksista. Huoeneeseen EI SAANUT viedä limua tai ruokaa jne.
Nyt on asiantuntija-ammatissaan menestyvä,pelaa edelleen eikä tosiaankaan ole syrjäytynyt millään lailla.
Vaikka tämä aloitus onkin hyvin mahdollisesti provo, on silti surullinen totuus että tällaisia nuoria löytyy suurinpiirtein jokaiselta yläasteen luokalta. Tuki- ja liikuntaelimistön sairaudet häämöttävät jo horisontissa ja voi sitä verorahojen kulutuksen määrää.
Pelejä pelaamalla eivät kehity ne taidot, joita tarvitaan pelisuunnittelussa. Ne taidot kehittyvät siellä koulun penkillä.
AP! Poikasi on syrjäytynyt.
Mahtaa näitä pelaajia myöhemmin harmittaa, kun tuli vaan pelattua koko nuoruus ja nuori aikuisuus. Jää oikea elämä elämättä, eikä sitä pääse enää yrittämään uudelleen tallennuskohdasta.
Arvostan poikasi harrastusta. Nuorena vielä nautti kun sai pelata aamuun asti ja tyhjentää pari puolentoistalitran kokispulloa. Tietysti jos haluaa menestyä elämässä, pysyä terveenä ja perustaa perheen...mutta ne asiat ei ole meitä varten.
Katsokaa yhdessä areenasta Logged in ja keskustelkaa, vaikuttaako hyvältä elämäntavalta.
Olet hyvä äiti, kun etsit neuvoja ja apua pojan tilanteeseen. Murrosikäiset nuoret on välillä hyvin hankalia ja itsepäisiä, eikä aikuisten puhe auta. Pelaaminen koukuttaa, limu ja yövalvominen on tullut tavaksi.
Lähtisin purkamaan tilannetta jonkun toisen aikuisen kanssa. Onko nuoren isä tai muu aikuinen sukulainen saatavissa tueksi? Voitko tehdä kunnan sosiaalitoimeen huoli-ilmoituksen nuorestasi? Olisiko pojan mahdollista viettää aikaa ikäistensä kanssa liikunnan ja muiden toiminnallisempien harrastusten parissa? Olisiko luokanvalvojalla tai koulukuraattorilla hyviä vinkkejä?
Hae rohkeasti apua äläkä välitä syyllistävästä kirjoittelusta palstalla. Lapset on meidän kaikkien aikuisten vastuulla, koko kylä kasvattaa, ei vain koti.
AP:n pojalla on pian peliriippuvuuden lisäksi diabetes noilla limsamäärillä. : (
Nyt rotia elämään!
Limsat ja pelit POIS. Miten vaikeaa voi olla???
Viet koneet pois. Jos rupeaa riehumaan, on sulla toisenlainen ongelma käsilläs, mutta joka tapauksessa, sun pitää asettaa RAJAT.